دانلود و خرید کتاب غروب فرشتگان پاسکال چکماکیان ترجمه محمد قاضی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غروب فرشتگان اثر پاسکال چکماکیان

کتاب غروب فرشتگان

معرفی کتاب غروب فرشتگان

«غروب فرشتگان» نوشته پاسکال چکماکیان(-۱۹۲۹)، نویسنده ارمنی مقیم فرانسه است. این کتاب که در سال ۱۹۸۴ از طرف مؤسسه‌ی بنیاد فرانسه جایزه‌ی ادبی «شارل اولمون» را دریافت کرد درباره حق دفاع و احترامی است که اقلیت‌های نژادی یا مذهبی هر کشور برای حفظ هویت یا معتقدات خویش قایل هستند. در بریده‌ای از کتاب می‌خوانیم: «در آن زمان که آرمن در دفاع از شهر وان شرکت داشت، کم‌کم از آن حالت جوان ایده‌آلیست مرعشی به در می‌آمد و تبدیل به یک سرباز سلحشور و آبدیده می‌شد. او اکنون با این‌که نوزده سال بیشتر نداشت، به سرعت حالت پختگی پیدا می‌کرد. در بیداری‌های درازمدت و مسلحانه در جوار رفقایش، در رویارویی با یک دشمن بی‌رحم و در دفع حملات روزانه‌ی او با جنگ‌های خونین تن به تن، که با دشنه یا با سرنیزه به جان هم می‌افتادند، آن‌چه از جوانی برای او مانده بود، همچون مه صبحگاهی که با نخستین اشعه‌ی خورشید محو می‌شود، از میان رفت. تجربه‌ی وان درس‌های زندگی در برابر مرگ و عمل زنده ماندن در برابر جمله‌های روشنفکران بی‌رگ لمیده در سالن‌های پر از دود سیگار و بوی قهوه و نان شیرینی را به او آموخت، و در همین شیوه‌ی غریزی و اختیاری عمل زندگی بود که سرانجام پرهای لطیف جوجه عقابی او ریخت. در میان رفقایش و در جوار آن زنان و کودکانی که دلاورانه برای ایشان غذا و آب و مهمات می‌آوردند و فشنگ و گلوله درست می‌کردند، فهمید که مردن در جنگ بهتر از آن است که بگذارد سرش را مثل گوسفند ببرند. همچنین مشاهده کرد که در این منطقه‌ی ناپایدار بین مرگ و زندگی است که موجودات با هم متحد می‌شوند. و او این احساس را هیچ‌گاه با هیچ چیز عوض نمی‌کرد، چون حس می‌کرد که در همان‌جا، یعنی در خطر و در رویارویی با مرگ است که زندگی یک معنای معجزه‌آسا به خود می‌گیرد.»

نظرات کاربران

مهدی
۱۳۹۸/۱۰/۲۶

پول ندارم بخرم😭

نسيم
۱۴۰۱/۰۶/۱۷

بسیار کتاب خوبی هست. داستان روان و جذاب و پراهمیت. با مطالعه این کتاب انسان به فکر فرو میره و باعث میشه جور دیگه ای به زندگی، تاریخ و انسان ها نگاه کنه. وقایع تاریخی در قالب زندگی سه نسل

- بیشتر
M
۱۳۹۵/۰۸/۰۵

چقدرطلا گرون شده😂😂😂

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
او که همه‌ی تعلیم و تربیتش بر پایه‌ی دین و ایمان به خدا و بر عشق و محبت نسبت به هم‌نوع استوار بود، چگونه می‌توانست برای دفاع از خود کسی را بکشد؟ وقتی صبح روز بعد با گرمی اشعه‌ی خورشید سحرگاهی از خواب بیدار شد، بار دیگر با درد و اندوه به این حقیقت ساده پی برد که طبیعت ظاهرا هرگز شکوه‌ای از مرگ یا از زندگی ندارد. نگاهی به حیوانات مزرعه، یعنی به گاوها و گوسفندها و مرغ‌ها و بزها انداخت، حیواناتی که بی‌هیچ نزاع و اختلاف و با نوعی حسن‌تفاهم کاملاً طبیعی و گذشت متقابل با هم زندگی می‌کردند. لبخندزنان با خود گفت: «به راستی اگر بز پروتستان می‌بود، مرغ کاتولیک، گوسفند ارتدوکس و گاو یهودی، چه اتفاقاتی می‌افتاد؟»
شیما.بیات

حجم

۶۲۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۹۷ صفحه

حجم

۶۲۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۹۷ صفحه

قیمت:
۳۴۸,۵۰۰
تومان