دانلود و خرید کتاب همکاری ترجمه بهنام شاهنگیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب همکاری

کتاب همکاری؛ مجموعه ۱۰ مقاله‌ای که از هاروارد باید بخوانید از ترجمهٔ بهنام شاهنگیان و ویراستهٔ معصومه دهقان و پیام زمانی است و انتشارات آموخته آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب همکاری

چگونگی وادارکردن افراد به همکاری با يکديگر در داخل و خارج از سازمان چالش هميشگی مديران بوده است. پاسخ به اين چالش در محيط کسب‌وکار به شدت پويا و جهانی امروزی اهميت جدی و فوری دارد. اگرچه اين‌گونه اقدام‌ها معمولاً با مقاومت روبه‌رو می‌شوند، زيرا از نظر کارکنان بار اضافه بر دوش آن‌ها می‌گذارد. اما در حقيقت مزايای همکاری همواره بيشتر از معايب آن بوده است.

اتخاذ همکاری‌های صحيح، مزيت‌های زيادی را تضمين می‌کند: چهره‌ای متحد در مقابل مشتری، تصميم‌گيری سريع‌تر، کاهش هزينه‌ها از راه اشتراک منابع و توليد محصولات خلاقانه‌تر نمونه‌ای از آن‌هاست، اما برخلاف ميلياردها دلاری که صرف پيشرفت و راه‌اندازی همکاری‌ها می‌شود، تنها معدودی از شرکت‌ها از نتايج حاصله راضی و خوشحال هستند. اگر شرکت‌ها با انواع همکاری آشنايی داشته باشند و بدانند که همکاری چگونه می‌تواند نتايج فعاليت‌های فردی را افزايش دهد، ديگر با چنين معضلاتی مواجه نخواهند شد.

کتاب همکاری، مجموعه‌ای از ده مقاله‌ٔ برتر نشريه‌ٔ کسب‌وکار هاروارد (اچ‌بی‌آر) است که طيف وسيعی از اين پرسش‌ها را جواب داده‌اند. مقالاتی که در طول تاريخ انتشار اين مجلات توانسته‌اند در زمينه‌ٔ همکاری تغييرات بزرگ و مهمی ايجاد کنند و دنيای کسب‌وکار را متحول سازند. مسلماً مطالعه‌ٔ اين مقالات می‌تواند سازمان‌ها و کسب‌وکارها را دگرگون سازد و مزايای همکاری را برای آن‌ها بيش از پيش آشکار کند.

در ابتدای هر مقاله قسمتی با عنوان «خلاصه‌ٔ کلام» آورده شده است. در اين بخش سعی شده مطالبی که نويسندگان مقاله درصدد مطرح کردن آن هستند به صورت مختصر و مفيد برای خوانندگان بيان شود تا با ديد بهتری به مطالعه‌ٔ قسمت‌های بعدی بپردازند. همچنين در طول مقاله، بخش‌هايی با عنوان «ايده در عمل» ديده می‌شوند. در اين بخش‌ها نيز نمونه‌ها و مثال‌هايی واقعی و کاربردی درباره‌ٔ ايده‌ٔ هر مقاله مطرح شده است تا خوانندگان بتوانند از مطالب کتاب به نحوی مؤثرتر در کسب‌وکار خود استفاده کنند.

در هر حال اگر تاکنون مطالعه‌ای در زمينه‌ٔ همکاری نداشته‌ايد، اين ۱۰ مقاله‌ٔ بی‌بديلِ هاروارد را از دست ندهيد. اين مجموعه‌ٔ کاربردی به شما کمک خواهد کرد تا با تيم خود در ساير بخش‌ها و سازمان‌ها به صورت مؤثرتر کار کنيد. اين کتاب به شما کمک می‌کند:

- روابط مستحکمی در کل سازمان‌تان بسازيد.

- فرهنگ همکاری را نهادينه کنيد.

- عملکردهای نامطلوب را از بين ببريد.

- به اشتراک‌گذاری اطالاعات غيررسمی را مهار کنيد.

- از بين انواع همکاری، مناسب‌ترين نوع را برای کسب‌وکارتان انتخاب کنيد.

- درگيری‌ها و کشمکش‌ها را به شکلی عاقلانه مديريت کنيد.

- بدانيد چه زمانی همکاری نکنيد.

پس از خواندن کتاب، شما نيز به نيروهای داخلی و خارجی سازمان بپيونديد تا بتوانيد سخت‌ترين مشکلات را حل کنيد، موانع را از سر راه برداريد و همکاری را در داخل و خارج از سازمان‌تان گسترش دهيد.

خواندن کتاب همکاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ مدیران و کارمندان اداره‌ها و سازمان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب همکاری

«مارک بنیوف مدیرعامل وب‌سایت سیلزفورس برای رصد شركت از فناوری اجتماعی جدیدی به نام سامانه‌ی چاتر استفاده می‌کند كه اپلیکیشنی الهام گرفته از فيس‌بوک است. این ابزار به شرکت‌ها امکان می‌دهد همکاران و مشتریان را پیگیری کنند و اطلاعات و ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند. وی اميد داشت این سامانه به‌صورت داخلی نه فقط درون گروه‌های کاری بلکه در سراسر سازمان مورد استفاده قرار گیرد. ‌هنگامی که بنیوف در استفاده‌ی آزمايشی، پست‌های ارسال شده را توسط سامانه می‌خواند، پی برد بسیاری از كاركنان اطلاعات حیاتی و ارزشمندی درباره‌ی مشتریان دارند كه از دید مديران ناشناخته و پنهان است، اطلاعاتی که می‌تواند باعث ایجاد ارزش‌افزوده‌ی فراوان و ارتقای توان رقابتی سازمان شود.

نگاه مدیران عالی در صورتی ‌كه مبتنی بر سلسله‌مراتب، گزارش‌ها و سازوكارهای سنتی باشد، مبهم، نامفهوم و خالی از ارزشی ناب خواهد بود. بنیوف نيز دوران گزارش‌های مدیریتی ادواری و سلسله‌مراتبی را سرآمده تلقی می‌كند و معتقد است با توجه به گفت‌و‌گوهای بین کارکنان، آن‌ها نسبت به آنچه‌ كه پشت درهای بسته‌ی اتاق‌های جلسات مديران اتفاق می‌افتد، متعجب و شگفت‌زده‌اند و خود را با آن بيگانه می‌يابند. به‌‌همين دليل او به‌دنبال راهكارهايی از جمله بهره‌گيری از چاتر برای بازگشایی درهای سایت مدیریت به سمت پایین، برای نزدیک‌تر کردن مدیران عالی و كاركنان بود.

وی در جلسه‌ای غیرمعمول ۲۰۰ تن از مدیران اجرایی را شرکت داد و از تمام ۵۰۰۰ کارمند شرکت نیز دعوت کرد به‌صورت مجازی و از طريق سامانه‌ی جديد به این جلسه بپیوندند.

صفحه‌های نمایشگر عظیم برای نمایش فروم تخصصی چاتر ویژه‌ی جلسه در نقاط مختلف تعبیه شد و به هر مدیر یک آی‌پد تخصیص داده شد که از راه آن بتواند به فروم مربوطه پست ارسال کند. یک سرویس پخش ویدیویی نیز به‌صورت زنده جلسه را برای همه پخش می‌کرد تا بتوانند بلافاصله نظرات خود را بر چاتر منعکس کنند.»




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۱۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۵۱۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۹۲,۰۰۰
تومان