دانلود و خرید کتاب مقیاس افزایی برق آسا رید هافمن ترجمه طاهر شریعت پناهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقیاس افزایی برق آسا اثر رید هافمن

کتاب مقیاس افزایی برق آسا

معرفی کتاب مقیاس افزایی برق آسا

کتاب مقیاس افزایی برق آسا نوشتهٔ رید هافمن و کریس یه و ترجمهٔ طاهر شریعت پناهی است و انتشارات آریانا قلم آن را منتشر کرده است. روشی پرشتاب برای ساختن کسب‌وکاری بسیار ارزشمند در این کتاب آمده است.

درباره کتاب مقیاس افزایی برق آسا

تغییر چه از حیاط شرکت شما شروع شود چه از سیلیکون ولی، بالاخره رخ خواهد داد و نمی‌توان جلوی آن را گرفت. یکی از پیشران‌های مهم تغییر هم فناوری است که با سرعتی باورناپذیر در حرکت است. فناوری به انواع کسب‌وکارها راه پیدا کرده و به آنها پیوند خورده است؛ ازاین‌رو سرعت تغییرِ فناوری سرعت تغییر انواع کسب‌وکارها را افزایش می‌دهد.

این عامل مهم و عوامل دیگری همچون روندهای اقتصادی و سیاسی باعث می‌شوند ابهام و عدم قطعیت بیشتر و بیشتر بر فضای کسب‌وکارها حاکم شود. در چنین شرایطی می‌توانیم با خیال راحت و بی‌توجه به این تغییر پرشتاپ به کارمان ادامه دهیم، یا با تحلیل و برنامه‌ریزی دقیق و موشکافانهٔ متعارف دست به اقدام بزنیم و طرح‌های رشد سریع چندساله را تدوین کنیم. اما به نظر می‌رسد هزینهٔ مسلم این روش‌ها حضور رقبای تازه‌واردی خواهد بود که خیلی سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنیم زمین بازی ما را تسخیر می‌کنند. برای پیروزی در چنین میدان جنگی باید اقدامی متناسب انجام داد.

رید هافمن که به قول خودش لینکدین در اتاق نشیمن خانهٔ او تأسیس شده و در تأسیس و مدیریت شرکت‌هایی چون ایربی‌ان‌بی، پی‌پال و بسیاری از شرکت‌های استارتاپی دیگر نقش‌آفرینی کرده است، کارآفرین، استراتژیست و سرمایه‌گذاری باتجربه است که راه‌حلی عملیاتی برای فائق آمدن بر این مشکل پیچیده عرضه کرده است. او چارهٔ کار را «مقیاس‌افزایی برق‌آسا» می‌داند؛ برنامهٔ رشد تهاجمی و تمام‌وکمالی که با اولویت‌دهی به سرعت عمل در برابر کارایی، حتی با وجود عدم قطعیت بالای محیطی، رشد برق‌آسا را ایجاد می‌کند.

البته، همان‌طور که نویسنده در کتاب توضیح می‌دهد، منظور بی‌گدار به آب زدن نیست، بلکه انجام هدف‌دار و عامدانهٔ اقداماتی است که در تفکر متعارف کسب‌وکار و مدیریت بی‌معنی است، اما در دوران مقیاس‌افزایی باید آنها را پیش گرفت. درواقع مقیاس‌افزایی برق‌آسا مجموعه‌ای از چهارچوب‌ها و استراتژی‌هایی است که هم به استارتاپ‌ها و هم به شرکت‌های تثبیت‌شده و بالغ کمک می‌کند تا در زمان مناسب فرصت‌ها را شکار کنند، حساب‌شده دست به اقدام بزنند و درنهایت پیشتاز شوند. هافمن معتقد است با اسکیل‌آپ شرکت‌ها می‌توان بر زندگی میلیون‌ها نفر تأثیر گذاشت و در بخش‌هایی از کتاب نیز تأثیرات اجتماعی و اقتصادی این مدل را بیان کرده است.

او مخاطب این کتاب را کارآفرینان و سرمایه‌گذاران جسوری می‌داند که می‌خواهند شرکت‌هایی عظیم بنا کنند و مدیران ارشد و رهبران شرکت‌هایی که می‌خواهند یکه‌تاز باشند و بازار را به دست بگیرند. اما از طرف دیگر، خطاب به خوانندگان کتاب می‌گوید خواه کارآفرین باشند یا مدیر ارشد، کارمند یا دانشجو، در دنیایی که سرعت عمل از مزیت‌های رقابتی حیاتی است، درک این موضوع کمک می‌کند تصمیمات بهتری اتخاذ کنند. با این بیان، به نظر می‌رسد اگر برای یادگیری اهمیت قائل باشید و ذهنیت رشد داشته باشید، پس از آشنایی با نحوهٔ تفکر رید هافمن دربارهٔ این موضوع می‌توانید فرصت‌های بی‌شماری را که این تغییرات به وجود می‌آورند سریع‌تر از دیگران شناسایی و ارزش‌آفرینی را آغاز کنید. از طرف دیگر، بهتر است این موضوع را مد نظر داشت که برای پیاده‌سازی این تکنیک‌ها در سازمان بهتر است این نوع نگاه بخشی از ذهنیت و فرهنگ سازمان باشد، و بر همین اساس باید در اختیار همهٔ اعضا قرار گیرد.

خواندن کتاب مقیاس افزایی برق آسا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مقیاس افزایی برق آسا

«سال ۲۰۱۱ بود و در محل دفتر ایربی‌ان‌بی، که در آن زمان استارتاپ چهل‌نفرهٔ کوچک و جنگنده‌ای بود، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعاملش برایان چِسکی خبر بسیار بدی دریافت کرده بود.

برایان پیامدهای پیش‌بینی نگران‌کننده‌ای را که همان لحظه از اندرو مِیسن، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل گروپان، شنیده بود، سبک‌وسنگین کرد. اصلاً جالب نبود.

برایان و هم‌بنیان‌گذارانش، جو گِبیا و ناتان بِلِچارزیک، قبلاً با چنگ و دندان راهشان را از میان موانع بسیار باز کرده بودند تا ایربی‌ان‌بی را بسازند، وب‌سایتی که اجارهٔ اتاق و خانه برای اقامت شبانه را برای افراد آسان می‌کند. در آغازْ هر سرمایه‌گذاری که هم‌بنیان‌گذارها به سراغش رفتند مأیوسشان کرده، یا از آن‌هم بدتر، آنها را نادیده گرفته بود. اکنون زمانی بود که شرکت می‌خواست اوج بگیرد اما یاد روزهای دردناک آغازین هنوز در ذهنشان تازه بود و حوصلهٔ درگیری تازه نداشتند.

وقتی این بنیان‌گذاران ایربی‌ان‌بی اولین‌بار با هم آشنا شدند، پل گراهام، بنیان‌گذار مورد احترام وای‌کامبینِیتور، شتاب‌دهندهٔ استارتاپ، همان اولِ کار بهشان گفت که ایده‌شان مزخرف است. او با ناباوری پرسید «مردم واقعاً دارند همچین کاری می‌کنند؟». وقتی برایان به او گفت بله، مردم واقعاً دارند محل زندگی‌شان را برای یک شب اجاره می‌دهند، پاسخ گراهام این بود که «چه مرگشان شده؟».

بااین‌همه، گراهام آدم‌های ایربی‌ان‌بی را در دورهٔ سه‌ماهه‌اش در وای‌کامبینِیتور پذیرفت. نه به‌این‌دلیل که کسب‌وکار ایربی‌ان‌بی الهام‌بخشش شده بود، بلکه به‌این‌دلیل که تحت تأثیر شور و حرارت این بنیان‌گذاران قرار گرفته بود. عاشق این ماجرای (حالا دیگر زبانزد شده) بود که چطور چِسکی و هم‌بنیان‌گذارانش درحالی‌که تلاش می‌کردند ایربی‌ان‌بی را سروسامان دهند، از عهدهٔ پرداخت صورت‌حساب‌ها برآمدند. سال ۲۰۰۸ بود، موعد انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، بنابراین آنها برشتوک‌های ویژه‌ای را به نام «اوباما اُز» و «کَپ‌اِن مک‌کِینز» تولید کردند و فروختند که (بسته به اینکه از چه زاویه‌ای به موضوع نگاه کنید) هجویه‌ای یا گرامی‌داشتی شیرین بود برای نامزدهای آن سال، باراک اوباما و جان مک‌کِین. خلاقیت و پشتکاری که بنیان‌گذاران ایربی‌ان‌بی در نقش «کارآفرینان برشتوکی» از خود نشان دادند باعث شد در شمار منتخبان وای‌کامبینِیتور قرار گیرند؛ وقتی وارد دوره شدند، کسب‌وکارشان را اصلاح کردند و توانستند دو شرکت سرمایه‌گذاری جسورانهٔ پیشرو، سکویا کپیتال و گرِی‌لاک پارتنرز (که من از شرکای تضامنی‌شان هستم) را به سرمایه‌گذاری راضی کنند.

حالا، حدود چهار سال بعد، به نظر می‌رسید همهٔ سخت‌کوشی‌ها سرانجام دارد به ثمر می‌نشیند. ایربی‌ان‌بی که حالا تعداد رزروهایش به یک‌میلیون رسیده و این دستاورد را جشن گرفته بود، سرمایهٔ در گردش فراوانی داشت و آشکار بود که ایده‌اش ارزشمند است. اما وقتی شما موفقید، توجه رقبا را جلب می‌کنید. گاهی این رقبا تهدیدی مرگ‌بار را متوجهتان می‌کنند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۴۰۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
تومان