دانلود و خرید کتاب کارسپاری ترجمه نرگس شفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کارسپاری

کتاب کارسپاری از نویسندگان انتشارات هاروارد با ترجمهٔ نرگس شفیعی و ویراستهٔ نوشا صفاهانی و مهرداد فروزنده است و انتشارات آموخته آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب کارسپاری

آیا حس می‌کنید مسئولیت‌ها و حجم کارتان فراتر از زمانی است که در اختیار دارید؟ آیا بخش اعظم روز خود را صرف انجام وظایفی می‌کنید که از سطح مهارت و اختیارات شما پایین‌تر است و می‌تواند توسط دیگر اعضای گروه‌تان انجام شود؟ آیا ظرفیت کافی برای پیگیری‌های سطح بالاتر را ندارید؟ 

کارسپاری (یعنی محول کردن کارها، پروژه‌ها، یا نقش‌ها به فردی دیگر) می‌تواند زمان‌های مورد نیازتان را کاهش داده و به شما امکان دهد مهارت‌های رهبری خود را گسترش دهید و در عین حال، بهره‌وری شرکت خود را بهبود بخشید. و فرصت‌هایی در اختیار کارمندان‌تان قرار می‌دهد که توانمندی‌های خود را گسترش دهند. کارسپاری موفقِ وظایف یعنی مدیریت موفق؛ یعنی رهبری، و نه رها کردن اختیارات.

وقتی وظایفی را محول می‌کنید، در واقع مسئولیت انجام یک کار، تکمیل یک پروژه، یا اجرای یک نقش را به فرد دیگری منتقل می‌کنید. به لحاظ وظایف بزرگ‌تر، همچنان اختیار، کنترل، و مسئولیت دارید، اما فردی که کاری را به او می‌سپارید به جزئیات می‌پردازد.

کارسپاری می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی روی کارمندان و نیز مدیری که وظایف را محول می‌کند داشته باشد، اما مدیرانی که بیش از حد کار می‌کنند اغلب کمتر از این ابزار بهره می‌گیرند.

خواندن کتاب کارسپاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که کارهای زیادی انجام می‌دهند و می‌خواهند از مسئولیت‌هایشان کم کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کارسپاری

«سپردن وظایف به دیگران، علاوه بر کاهش حجم کار و میزان استرس شما، مهارت‌های شما را در هدایت نیز بهبود بخشیده و احتمالاً رضایت شغلیتان را افزایش می‌دهد. رها کردن وظایفی مانند تهیهٔ گزارش‌های مخارج، یا تهیهٔ پیش‌نویس خبرنامهٔ کارمندان، که دیگران نیز می‌توانند انجام دهند، زمان بیشتری به شما می‌دهد تا بر کارهایی که نیازمند مهارت‌ها و اختیارات ویژهٔ شما است متمرکز شوید، مانند کار با مدیر امور مالی دربارهٔ پیش‌بینی سه‌ماههٔ اصلاح‌شدهٔ گروه‌تان، تشکیل گروهی برای ارزیابی تأثیر توسعهٔ اخیر یک رقیب در بازارهای جدید، یا ایجاد برنامه‌ای ارتباطی برای سازماندهی مجدد شرکت‌تان (و تغییرات لازم اما مشکلِ کارمندانی که شما را همراهی خواهند کرد).

با سپردن وظایف به افراد گروه‌تان، انگیزه و اعتمادبه‌نفس را افزایش داده و به آن‌ها کمک می‌کنید مهارت‌های جدیدی کسب کنند. فرض کنید نیاز دارید چند روز از زمان‌بندی تولیدتان کم کنید. به جای آنکه فرایند کنونی تولید را خودتان ثبت کنید، از یکی از کارکنان می‌خواهید که این کار را بر عهده بگیرد. به این صورت کارمند شما این فرصت را به دست می‌آورد نظری در فرایند تغییر داشته باشد، و در عین حال می‌آموزد چگونه کار را برنامه‌ریزی کند، همکاری دیگران را به دست آورد، احساس مسئولیت کند، و در حیطهٔ فعالیت‌های مدیریتی تجربه کسب کند. برخی از وظایفی که به زیردستان مستقیم‌تان سپرده می‌شوند، فرصت مواجههٔ بیشتری در سازمان یا صنعت شما در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند (مانند وقتی که از یکی از کارکنان می‌خواهید در کنفرانسی صحبت کند و یا مجموعه‌ای از متخصصان را برای یک رویداد شبکه‌ای سازماندهی کند).»

نظرات کاربران

meisam papi
۱۴۰۲/۰۱/۰۱

خیلی معمولی

Mehr
۱۴۰۱/۱۱/۰۶

کتاب بسیار ابتدایی است. در واقع من همه را میدانستم!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۳۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۷,۵۰۰
تومان