دانلود و خرید کتاب شش نام زیبایی کریسپین سارتول ترجمه مریم خدادادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شش نام زیبایی اثر کریسپین سارتول

کتاب شش نام زیبایی

معرفی کتاب شش نام زیبایی

کتاب شش نام زیبایی نوشتهٔ کریسپین سارتول است و با ترجمهٔ مریم خدادادی و یاسر پوراسماعیل در نشر کرگدن منتشر شده است.

درباره کتاب شش نام زیبایی

مجموعهٔ هنرشناسی سعی دارد مفهوم هنر را بررسی کند. این کتاب به خواننده کمک می‌کند اطلاعات کاملی دربارهٔ مفهوم هنر داشته باشد.

کتاب شش نام زیبایی بر محور بحث‌هایی دربارهٔ کلماتِ ناظر به زیبایی در ۶ زبان سامان یافته است.

بیوتی (انگلیسی): متعلقِ تمنا

یافا (عبری):‌ درخشش، شکوفایی

سوندِرا (سانسکریت): کل، مقدس

تو کالُن (یونانی): ایده، ایدئال

وابی - سابی (ژاپنی): فروتنی، ناتمامی

هوژو (ناواهو): سلامت، هماهنگی

همان‌طور که این کلمات نشان می‌دهند، آن جنبه‌هایی از زیبایی که در هنر و معنویتِ ملت‌های مختلف درک و تحسین شده‌اند تنوع چشمگیری دارند. شاید به نظر برسد برخی از آن‌ها با یکدیگر ناسازگارند، اما کنارِ هم قراردادنشان موجبِ حساسیت ما به امکانِ زیبایی می‌شود. این واژه‌ها به‌دلیل تقابلی که با یکدیگر دارند و نیز به‌دلیل امر بنیادینی که هر کلمه توجه ما را بدان جلب می‌کند، انتخاب شده‌اند. این کتاب پژوهشی در لغت‌شناسی نیست و این واژه‌ها و وجوه صَرفی‌شان در اصل نقطه‌های شروعِ نکاتی پرتداعی‌اند. این کتاب سعی دارد مفهوم متفاوتی را در فرهنگ‌های مختلف تعریف کند. 

خواندن کتاب شش نام زیبایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زیبایی‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب شش نام زیبایی

«وقتی دوازده‌ساله بودم فکر می‌کردم عاشق او هستم و خودمان را با هم، نه درحال همخوابگی، بلکه صرفاً درحال صحبت کردن و شاید ردوبدل کردن بوسه‌ای معصومانه تجسم می‌کردم. شخصیت دایانا ریگ را از روی بازی‌هایش حدس می‌زدم و خیال‌پردازی می‌کردم که اگر مرا می‌شناخت، او نیز عاشق من می‌شد. اما خواستن او کاری بی‌خطر بود، زیرا اساساً به‌کلی دسترس‌ناپذیر بود (و خاطرخواهان آدم‌های مشهور اگر این موضوع را درک نکنند، به افرادی مزاحم تبدیل می‌شوند). اگر خاطرخواه دختری در کلاسم می‌شدم شاید مجبور می‌شدم احساساتم را ابراز کنم. درمورد خانم پیل مجبور به چنین کاری نبودم، و ازاین‌رو می‌توانستم مکالماتی طولانی با او را درحالی‌که دست در دست هم قدم می‌زدیم سرهم کنم. تخیل می‌کردم که به او در شکست دادن بدی‌ها کمک می‌کنم و پس از آن با او در خانه از یک بعدازظهر آرامش‌بخش لذت می‌برم. تمنای تن‌کام‌جویانه [یا اروتیک] از این نوع به تجربه‌های عمیقی از زیبایی می‌انجامد و من قطعاً واجد چنین تجربه‌هایی بودم.

دایانا ریگ در بازپخش‌ها، نوارهای ویدیویی و دی‌وی‌دی‌های انتقام‌جویان برای همیشه جوان می‌ماند، اما البته در زندگی، بسیاری از جنبه‌های جذابیت او و میل من گذرا بودند. گذرا بودن جوانی و این شکل خاص از زیباییِ آن از درونمایه‌های قابل‌توجه شعر و زندگی است. ازاین‌رو است که شاعران به دوشیزگان توصیه می‌کنند دم را غنیمت بشمارند. دایانا ریگ به پختگی رسید و وقتی بعدها، بیست سال بعد، او را درحال اجرای برنامهٔ راز دیدم همچنان جذاب بود، اما به‌نحوی متفاوت. هنوز آن برق ذکاوت در چشمانش جلوه‌گر بود؛ ظرافت طبع و دلربایی‌اش عمق یافته و در نبوغ و منش او تجلّی پیدا کرده بودند. اما مع‌الاسف باید بگویم که من احساس فقدان کردم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۳۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۸۳۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان