دانلود و خرید کتاب صنعت پرداخت دیجیتال پاولو سیدلوف ترجمه امیرعلی خلج
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صنعت پرداخت دیجیتال اثر پاولو سیدلوف

کتاب صنعت پرداخت دیجیتال

انتشارات:راه پرداخت
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صنعت پرداخت دیجیتال

کتاب صنعت پرداخت دیجیتال نوشتهٔ پاولو سیدلوف است و با ترجمهٔ امیرعلی خلج در انتشارات راه پرداخت منتشر شده است.

درباره کتاب صنعت پرداخت دیجیتال

صنعت پرداخت امروز به یک صنعت زیرساختی تبدیل شده است؛ امروز نمی‌توان هیچ‌کدام از مظاهر دنیای پیشرفته را بدون وجود صنعت پرداخت تصور کرد. صنعت پرداخت به‌مثابه صنعت برق، آب، گاز و تلفن در حال تسهیل زندگی ماست. همهٔ ما به شکل مداوم با صنعت پرداخت در ارتباط هستیم. باتوجه‌به این که همه مردم با این صنعت سروکار دارند و در روزها بارهاوبارها تراکنش‌های پرداخت آنلاین و حضوری انجام می‌دهند لازم است ادبیات صنعت پرداخت بیش‌تر از گذشته موردتوجه قرار گیرد. استانداردسازی نه فقط در حوزه‌های فنی، بلکه در حوزه‌های غیرفنی نیز باید جدی گرفته شود.

ترافیک پرداخت، به‌تدریج در حال روانه شدن به‌سوی شرکت‌های فناوری است. یک شبکه اجتماعی یا خدمت پستی متوسط، از یک بانکِ متوسط مشتریان بیشتری دارد. شرکت‌هایی به بزرگی گوگل، فیس‌بوک و اپل، کیف پول‌های الکترونیکی خود را توسعه داده و صرفاً کالاهای دیجیتالی ارائه می‌دهند و میلیاردها دلار در ازای آنها به دست می‌آورند. آنها از پرداخت‌های آفلاین استفاده نمی‌کنند. اپل‌پی، اندرویدپی و سامسونگ‌پی با ظهور خود، ویژگی‌ها و امکاناتی را به عرصه خدمات مالی افزوده‌اند که کار با آنها آسان است و به‌علاوه، سریع‌تر از بانک‌ها عمل می‌کنند. شکل دنیای مالی دوباره در حال تغییر است و نقش بانک‌ها در آن به میزان قابل‌توجهی کم‌رنگ‌تر شده است. معنای آن نیز این است که نسل بعدی ارائه‌کنندگان خدمات مالی، شرکت‌های فناوری اطلاعات محوری مانند غول‌های مخابراتی و شبکه‌های اجتماعی خواهند بود. دولت‌ها، در مقام منتشرکنندگان مستقل پول، احتمالاً در زمینه تأثیر مدیریت این شرکت‌ها، با مشکلاتی مواجه خواهند شد. در کنار این موضوع ظهور بیت‌کوین، برای نخستین‌بار این امکان را فراهم ساخت که بانک‌های مرکزی غیرشفاف، از گردونه انتشار پول خارج شده و این کار را به دست بازیگرانی بسپارند که در روابط کالا ـ پول نقش بسزایی داشتند. کاربران از این امتیاز برخوردار شدند که بتوانند از طریق ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، ارزش پول را مشخص کنند. بیت‌کوین، بنیان رمزارزها و پول‌های دیجیتالی را بنا نهاد. کتاب صنعت پرداخت دیجیتال سعی دارد اطلاعات کاملی دربارهٔ پرداخت دیجیتال در اختیار خوانندگان قرار دهد و  به آن‌ها کمک کند بتوانند برای آیندهٔ جهان آماده باشند. 

خواندن کتاب صنعت پرداخت دیجیتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت پرداخت دیجیتال پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صنعت پرداخت دیجیتال

«اجازه دهید بحث را با مروری بر مبانی آغاز کنیم. ممکن است مفاهیم پایه‌ای مالی، شبیه به مفاهیم عمومی و انتزاعی به نظر برسند. مفاهیمی مانند پرداخت یا انتقال پول برای افراد عادی قابل درک است، اما اصطلاح‌هایی نظیر تسویه، فکتورینگ (factoring) و پذیرش (acquiring)، هیچ معنایی برای ناآشنایان با واژگان تخصصی مالی ندارد. در بیشتر موارد، کارآفرینان از دانش کافی درباره درک مفاهیمی که در عصر دیجیتال با پول انجام می‌شود، برخوردار نیستند. باید پذیرفت که تشریح جزئیات فرایندهای مالی بدون ارائه تعریف درست از مفاهیم پایه ناممکن است.

اولین موضوعی که لازم است کارآفرینان روزگار ما در هر دو زمان دریافت یا ارسال پرداخت به آن توجه داشته باشند، شکل مالکیت پول به کار گرفته‌شده در گردش است. هر دو نوع پول فیات و غیرفیات را می‌توان در حال گردش در سیستم‌های پرداخت مشاهده کرد. برخی فعالیت‌های تجاری با دلار، یورو، فرانک، یا پوند یعنی همان پول‌های فیات ـ که از سوی دولت‌ها پشتیبانی می‌شود ـ انجام می‌شوند. این به معنی آن است که به‌طور مثال، ارزش اسکناس ین ژاپن از سوی بانک ژاپن تعیین می‌شود. در این کشور، اسکناس‌هایی به ارزش‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۵۰۰۰ ین وجود دارد.

هنگامی که یک شرکت مالی، ارز خودش را تولید می‌کند، می‌تواند مستقل از بانک مرکزی، نرخ مبادله خودش را برای آن تعیین کند؛ زیرا آن پول، یک پول خصوصی و غیرفیات است. برای مثال، «دبلیوام‌زد» (WMZ)، ارز شرکت وب‌مانی، تقریباً هم‌ارزش با دلار آمریکاست.

خرید هر دبلیوام‌زد ممکن است بیش از یک دلار واقعی (۱.۱ دلار آمریکا) یا کمتر از آن (۰.۹ دلار آمریکا) هزینه داشته باشد. بهای دبلیوام‌زد توسط مالک و اداره‌کننده آن، شرکت دبلیوام ترانسفر (WM Transfer LtD) تعیین می‌شود.

هر چیزی که مرتبط با مؤسسات بانکی باشد، پول فیات و ارز واقعی است (مانند دلار، یورو، فرانک و غیره). ارزهای تولید و ارائه‌شده توسط شرکت‌های مالی، خصوصی هستند و بر اساس قوانین صادرکنندگان آنها مدیریت می‌شوند.

ابزارهای پرداخت

ابزارهای پرداخت ابزارهایی هستند که فرایند پرداخت به‌وسیله آنها آغاز می‌شود. کارت‌های پیش‌پرداخت (prepaid cards)، کارت‌های بانکی، پول الکترونیکی و پول نقد، از ابزارهای پرداخت به‌شمار می‌آیند. علت وجودی آنها را می‌توان ارائه خدمات به مشتریان یا برآورده‌ساختن نیازهای تجاری دانست. در این کتاب، ابزارهای پولی مورد پذیرش پذیرنده‌ها را مرور خواهیم کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۱۰۴,۰۰۰
تومان