دانلود و خرید کتاب مبانی روان شناسی سیاسی بر پایه رویکرد بومی حسین مهدوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی روان شناسی سیاسی بر پایه رویکرد بومی اثر حسین مهدوی

کتاب مبانی روان شناسی سیاسی بر پایه رویکرد بومی

معرفی کتاب مبانی روان شناسی سیاسی بر پایه رویکرد بومی

کتاب مبانی روان شناسی سیاسی بر پایه رویکرد بومی نوشته حسین مهدوی است. این کتاب به ارزیابی و رفتارشناسی سیاست و سیاستمدار ایرانی می‌پردازد. 

درباره کتاب مبانی روان شناسی سیاسی بر پایه رویکرد بومی

شناخت انگیزه‌های آشکار و پنهان سیاست‌مدار در راه رسیدن به قدرت و مهمتر از آن شناخت ویژگی‌های شخصیتی او و تناسب آنها با حوزه قدرت برای مردمی که سیاست‌مدار را انتخاب می‌کنند و به او قدرت می‌بخشند؛ بسیار با اهمیت است.

مردم از سیاست‌های یک سیاست‌مدار تاثیر می‌گیرند. گاهی زندگی‌شان صحیح است و گاهی پس می‌رود. این وضعیت ناشی از سیاست سیاست‌مداران است و که برگرفته از شخصیت و انگیزه آنها است. رویکرد روان‌شناسی سیاسی در تحلیل مسائل و موضوع‌های سیاسی یک رویکرد جدید در علوم انسانی است. این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا ضمن آشنایی با این رویکرد در شناخت انگیزه و شناخت سیاست‌مدار و کم و کیف سیاست‌هایی که به کار می‌گیرد مهارت پیدا کند.

این کتاب در حال حاضر خود سرآغازی برای ورود به حوزه روان‌شناسی سیاسی با رویکرد بومی در جامعه سیاسی ما است. کسانی که اهل مطالعه در حوزه علوم سیاسی یا علوم روان‌شناسی هستند و دست مایه چندانی درباره این رشته میان درسی ندارند؛ می‌توانند بر اساس چارچوب معین و تعریف شده‌ای که در این کتاب پیش رو دارند؛ به نگرشی تازه نسبت به روان‌شناسی سیاسی دست یابند. کاربست رویکردهای روان‌شناسی سیاسی در تحلیل‌های سیاسی، رفتار شناسی سیاسی و پیش‌بینی رفتار در حوزه سیاست و سیاست‌مدار شکل دهنده روان‌شناسی سیاسی است.

توجه و انگیزه، شخصیت، فرهنگ، یادگیری و تربیت فردی، رسانه، ابزار تعامل همچون بازی‌های سیاسی، گفتگو و مذاکره و فهم مفاهیم جهانی چون قوم گرایی، نژاد پرستی، مهاجرت، جنگ و تروریسم و تاثیر آنها بر سیاست و سیاست‌مدار و معانی دیگری که به اجمال و گاه گذرا در این کتاب به آنها پرداخته می‌شود.

این کتاب دارای هفت فصل است که هر فصل به فراخور یک موضوع کلی و دربرگیرنده، دارای بخش‌های گوناگون است.

فصل اول: با توضیح درباره نظریه‌های شخصیت و انگیزه سیاست و سیاست‌مدار شروع می‌شود و دریچه‌ای است که برای ورود به حوزه روان‌شناسی سیاسی با اهمیت و ضروری است.

فصل دوم: شامل شش بخش فلسفه اجتماعی، ادبیات، ساختار سیاسی، رهبری، انتخابات و قوم گرایی تحت عنوان کلی مفاهیم اساسی با نگاه بومی است.

فصل سوم: با عنوان دریچه‌هایی برای تحلیل، مفاهیمی چون فرهنگ، فهم رسانه‌ای، جغرافیای سیاسی، بازی در سیاست، جنبش‌ها، احزاب و گروه‌های فشار را با رویکرد بومی در برمی‌گیرد.

فصل چهارم: عنوان کلی مفاهیم روانی و شناختی را در بر دارد. در این فصل درباره کهن الگوهای ملی و فردی سخن به میان می‌آید.

فصل پنجم: به موضوع‌های کلی‌تر اما عمومی‌تر روان‌شناسی سیاسی می‌پردازد. هر چند که لابه لای این موضوع‌ها نیم نگاه بومی نیز هست.

فصل ششم: در این فصل با عنوان کلی جناح بندی‌ها و نقش آنها در سیاست سخن به میان می‌آورد.

فصل هفتم: در بر گیرنده یک مقاله تحقیقی میدانی درباره بررسی انگیزه سیاستمداران فعال در احزاب ایران برای رسیدن به قدرت و نگرش مردم نسبت به آنها ارائه شده است. یک تحقیق میدانی و بومی عنوان کلی این فصل است.

در پایان هر فصل چند سوال کلیدی نیز مطرح می‌شود که خواننده با توجه به نگرشی که با خواندن فصل پیدا کرده است؛ پیش خود به آنها پاسخ می‌دهد.

خواندن کتاب مبانی روان شناسی سیاسی بر پایه رویکرد بومی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه روان‌شناسی و علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان