دانلود و خرید کتاب دانشنامه فناوری‌ های بانکی تیم واکر ترجمه مجید جعفریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانشنامه فناوری‌ های بانکی اثر تیم واکر

کتاب دانشنامه فناوری‌ های بانکی

معرفی کتاب دانشنامه فناوری‌ های بانکی

کتاب دانشنامه فناوری‌‌های بانکی نوشتۀ تیم واکر و لوسین موریس با ترجمۀ مجید جعفریان و محمد رهبان و فاطمه اکیما در انتشارات راه پرداخت به چاپ رسیده است.

درباره کتاب دانشنامه فناوری‌ های بانکی

کتاب دانشنامه فناوری‌های بانکی، تاریخچۀ بانکداری و بیش از ۵۰ سال کاربرد فناوری در حوزۀ بانکداری را اعم از از پردازنده‌های مرکزی تا میکروسرویس‌ها شرح می‌دهد. لازم به توضیح است که در سال‌های اخیر، صنعت بانکداری دستخوش انقلابی اساسی شده است. تغییر در قوانین و مقررات، تسهیل ارتباط با مشتریان از طریق اینترنت منجر به تشکیل موجی از بانک‌های جدید و کسب‌وکارهایی شده است که با ارائۀ خدمات و محصولات بهتر و در نتیجه، خلق ارزش بیشتر برای مشتریان، به‌دنبال رقابت با کسب‌وکارهای قدیمی بانکی‌ هستند. در این کتاب، عملیات خرده‌بانک‌های تجاری از جمله حساب‌های بانکی، پرداخت تسهیلات، تراکنش‌ها و تمام عملکردهای یک بانک مدرن، از عملیات و امور مالی گرفته تا بازاریابی، بررسی شده است. همچنین توضیح داده شده است که چرا فناوری در قلب تمام بانک‌های مدرن قرار دارد و چگونه با پیاده‌سازی، کاربرد و مدیریت فناوری در این حوزه می‌توان ضمن پایبندی به قوانین، تغییری گسترده و مثبت در درآمدها و سود بانک‌ها ایجاد کرد.

تیم واکر، نویسندۀ کتاب، بیش از دو دهه تجربۀ کاری برای مؤسسات بانکی و شرکت‌های فعال در حوزۀ پرداخت دارد. او قبلاً در بخش مشاورۀ خدمات مالی شرکت دیلویت، در سمت پارتنر، مشغول به کار بوده است. لوسین موریس، دیگر نویسندۀ کتاب نیز مدیر ارشد فناوری اطلاعات دفتر مشاوره وام مسکن بریتانیا است. لوسین که قبلاً مدیر بخش مشاوره خدمات مالی شرکت دیلویت بوده است، تجربه همکاری با بسیاری از استارتاپ‌های حوزه بانکداری و فین‌تک در بریتانیا و مشاوره دادن به آن‌ها را در کارنامۀ شغلی خود دارد. علاوه بر این، او در زمان راه‌اندازی متروبانک انگلیس، مدیر اجرایی آن بوده است.

کتاب دانشنامه فناوری‌های بانکی در ۱۰ فصل تدوین شده است. فصل اول کتاب با عنوان مقدمه، در مورد بانکداری و پیدایش فناوری در بانک‌های بزرگ است. فصل دوم، تاریخچه و وضعیت فعلی بانکداری‌ را شرح می‌دهد. در فصل سوم این کتاب، بحث مهم فناوری‌های بانکی توضیح داده شده است. در این فصل، بانکداری ساده و بانکداری مدرن تعریف شده‌اند. عنوان فصل چهارم، کانال‌های بانکی است. در این فصل توضیحاتی در مورد شعبه‌ها، فناوری شعبه، پست، خودپردازها و تلفن ارائه شده‌ است. فصل پنجم کتاب، دانشنامه فناوری‌های بانکی و عملیات بانکداری را توضیح می‌دهد. در فصل ششم که پرداخت کارتی نام دارد، توضیحاتی در مورد انواع کارت و سازوکارهای پرداخت کارتی ارائه شده‌ است. فصل هفتم دربارۀ موضوع پرداخت به‌طور کلی بحث می‌کند و فصل هشتم در مورد رگولیشن، فایننس و تطبیق توضیح می‌دهد. فصل نهم کتاب در مورد فناوری‌های بانکی و انواع فناوری، تعریف‌ها و توضیحاتی را ارائه داده‌ است. فصل پایانی کتاب دانشنامه فناوری‌های بانکی، دربارۀ آیندۀ بانکداری، کارکردهای در حال تغییر و آیندۀ عملیات‌های بانکی صحبت کرده است.

خواندن کتاب دانشنامه فناوری‌ های بانکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب علاوه بر مدیران و قانون‌گذاران حوزۀ بانکداری، کسانی را مخاطب خود می‌داند که در حیطۀ فناوری‌های بانکی فعالیت می‌کنند یا به‌دنبال راه‌اندازی یک بانک جدید یا استارتاپ فین‌تک‌ هستند.

بخشی از این کتاب دانشنامه فناوری‌ های بانکی

«بانکداری از دوران باستان تا به امروز تحولات زیادی را پشت سر گذاشته است. در ابتدا تبادل اجتماعی برقرار بود و با پیشرفت جوامع بانک‌ها در قامت نظام‌هایی سازمان یافته برای نگهداری و انتقال سرمایه ظاهر شدند. در عصر رنسانس بانکداری به عنوان صنعت رسمی شکل گرفت و بانک‌ها خدمات متنوعی ارائه دادند. در قرون وسطی بانکداری به تسهیل تجارت و نگهداری ثروت مشغول بود. در دوران صنعتی با پیشرفت فناوری، ابزارهای مالی جدید ایجاد شدند و بانکداری به سطح بالاتری ارتقا یافت. در عصر مدرن با ظهور اینترنت بانکداری الکترونیکی گسترش یافته است و حالا خدمات آنلاین به مشتریان ارائه می‌شود. فناوری‌های نوین در حوزه بانکداری منجر به خلق تجربه‌ای یکپارچه و فوق العاده برای کاربران شده‌اند. این تحولات نه تنها ارتقای سرعت و کارایی را به همراه داشته‌اند بلکه راحتی و امنیت تراکنش‌های مالی را نیز به شدت بهبود بخشیده‌اند. از آن جایی که برای بسیاری از بانک‌های سنتی انطباق با فناوری و ایجاد تغییرات امری حیاتی است، برای تضمین موفقیت آنها در یک اکوسیستم در حال تغییر سریع آنچه توانایی آنها در سازگاری و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید خواهد بود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هزینه‌های مرتبط با کاربرد و پیاده سازی فناوری که بیش از ۱۵ درصد مجموع هزینه‌های عملیاتی را تشکیل می‌دهد نیز نکته مهمی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰۴ صفحه

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰۴ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان