دانلود و خرید کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده اولیویا تلفورد ترجمه فرناز ولی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده اثر اولیویا تلفورد

کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده

معرفی کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده

کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده نوشتهٔ اولیویا تلفورد و ترجمهٔ فرناز ولی زاده است و انتشارات اندیشه آگاه آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمای علمی برای زندگی در لحظه حال است.

درباره کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده

ذهن‌آگاهی در مباحث رشد فردی به واژه‌ای کلیدی تبدیل شده است. احتمالاً به مقالات، مجلات و وب‌سایت‌هایی در مورد آن برخورده‌اید و یا شاید تبلیغات کلاس‌های ذهن‌آگاهی را دیده‌اید، یا ممکن است سمینارهای ذهن‌آگاهی در محل کار به شما پیشنهاد شده باشد.

به گفتهٔ مجلهٔ «Mindful»، ذهن‌آگاهی را می‌توان به‌صورت زیر تعریف کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین توانایی انسان که همانا زندگی‌کردن در لحظهٔ حال است؛ آگاه‌بودن از اینکه اکنون کجا و در حال انجام چه‌کاری هستیم و عدم واکنش و اثرپذیری بیش‌ازحد از حوادث اطرافمان.

در کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده تمرین‌های ساده‌ای را می‌آموزید که به شما کمک می‌کنند در هر سطحی، چه از نظر جسمی، روانی و یا معنوی، احساس بهتری داشته باشید. در پایان کتاب، جهان و خودتان را به شیوه‌ای کاملاً جدید خواهید دید، آینده کمتر ترسناک خواهد بود و گذشته دیگر برای شما دردناک نخواهد بود. علاوه‌براین، بخشیدن خود و دیگران، مهربان‌بودن با خود و یافتن آرامش درونی برای شما آسان‌تر خواهد بود.

ذهن‌آگاهی یک روش زندگی است و به شما این امکان را می‌دهد که با خود واقعی‌تان دوست شوید، همان خود واقعی که سال‌هاست تحت شرایط اجتماعی و عادت‌های ناسالم پنهان شده است. وقتی خود فعلی‌تان را بپذیرید، می‌توانید زندگی‌تان را در مسیر جدیدی قرار دهید. این ایده در ظاهر یک پارادوکس به نظر می‌رسد، اما زمانی که این کتاب را تمام کنید، آن را کاملاً منطقی خواهید یافت.

خواندن کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که با ذهن‌آگاهی می‌خواهند به آرامش برسند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اولیویا تلفورد

اولیویا تلفورد نویسنده‌ای است که در حوزه‌های مختلف روان‌شناسی آثاری را منتشر کرده است. او به‌عنوان یک نویسنده مینیمالیست به قدردانی از چیزهای ساده در زندگی معتقد است.

تمرکز او همیشه بر روابط خوب و مراقبت از روان در مکان‌هایی بوده است که قادر به پیداکردن شادی واقعی در آن‌ها هستید. او از سال ۲۰۰۳ با کتاب‌ها و مقالاتش به کاهش تنش و استرس دیگران کمک می‌کند تا بتوانند به آرامش خاطر و آزادی بیشتری دست یابند. او علاقهٔ زیادی به گسترش دانش خود دارد و اطلاعاتی را در اختیار خوانندگان خود قرار می‌دهد که قطعاً به بهبود زندگی آن‌ها کمک خواهد کرد.

اولیویا در شهر وایله در دانمارک متولد شده است؛ اما در حال حاضر در شهر ویکتوریا در کانادا زندگی می‌کند.

کتاب «هنر زندگی مینیمالیستی» و «درمان شناختی رفتاری به زبان ساده» از اولیویا تلفورد توسط انتشارات اندیشه آگاه ترجمه و منتشر شده است.

بخشی از کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده

«چرا به ذهن‌آگاهی نیاز داریم؟

امروزه، درصد بسیاری از افراد از استرس و بیماری‌های روانی رنج می‌برند. یکی از دلایل احتمالی این مشکل سبک زندگی پرهیجان ما است. بسیاری از ما مجبوریم بین شغل و خانواده تعادل برقرار کنیم و ساعت‌های طولانی فقط برای گذران زندگی کار کنیم. همچنین مشکلات بسیاری در جهان وجود دارد که نگرانی ایجاد می‌کنند. به لطف اینترنت، دسترسی به خبرهای ناخوشایند مانند ناامنی‌های مالی، تغییرات آب و هوایی و آشفتگی‌های سیاسی که ما را تهدید می‌کنند، بسیار آسان شده است.

ما همچنین درگیر شبکه‌های اجتماعی هستیم. خودمان را در صفحات مجازی با دیگر افرادی که زیباتر هستند و گویی مشکلی در زندگی ندارند و خوشحال به نظر می‌رسند، مقایسه می‌کنیم که برایمان بسیار مضر است. اگر مانند همسالان خود یا استانداردهای جامعه رفتار نکنیم، احساس حقارت و افسردگی خواهیم کرد. به‌طور خلاصه، ما در قرن بیست‌ویکم نگرانی‌های زیادی داشته و درنتیجه در زندگی خود نیاز به دفاع روانی در برابر عوامل استرس‌زا داریم.

اگر می‌خواهیم مشکلات جامعه را حل کنیم، باید در کنار دیگران باشیم و برای آن‌ها وقت بگذاریم و برای دیدگاه‌هایشان ارزش قائل شویم. ذهن‌آگاهی می‌تواند به ما کمک کند نگرش دلسوزانه‌ای اتخاذ کنیم و همدلی خود را افزایش دهیم.

به‌عنوان‌مثال، پژوهشی که در مجله Psychological Science منتشر شده است نشان می‌دهد افرادی که دوره‌های مدیتیشن هشت هفته‌ای را گذرانده‌اند، سه برابر بیشتر از دیگران، به افراد غریبهٔ نیازمند کمک می‌کنند. اگر ما یاد بگیریم که مراقب دیگران باشیم و رنج آن‌ها را درک کنیم، جامعه تغییر شگرفی خواهد کرد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
روان‌شناسان دریافته‌اند که افراد سپاسگزار شادتر و امیدوارتر هستند
نعمتی
بودا به پیروان خود آموخت که بیشتر رنج‌های بشری، خودساخته هستند. اگرچه رویدادهای بیرونی می‌توانند باعث درد ما شوند، اما طرز فکر و نحوه واکنش ماست که اهمیت دارد. او همچنین معتقد بود که انسان‌ها خود را برای چیزهایی که ندارند، مانند روابط و دارایی‌های مادی، ناراحت می‌کنند. تا زمانی که ما این «تمایلات» را داشته باشیم، هرگز راضی نخواهیم شد. کلید آرامش درونی این است که این تمایلات را درک کنیم و سپس خود را از آن‌ها جدا کنیم.
*Zahra*
به گفته مجله «Mindful»، ذهن‌آگاهی را می‌توان به‌صورت زیر تعریف کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین توانایی انسان که همانا زندگی کردن در لحظه حال است؛ آگاه بودن از اینکه اکنون کجا و در حال انجام چه‌کاری هستیم و عدم واکنش و اثرپذیری بیش‌ازحد از حوادث اطرافمان.
*Zahra*

حجم

۱۰۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

حجم

۱۰۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۱ صفحه

قیمت:
۳۴,۹۰۰
تومان