دانلود و خرید کتاب راز شادکامی جان تراورز ترجمه اعظم نوفرستی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب راز شادکامی

کتاب راز شادکامی؛ مهارت‌های کاربردی در رفتار درمانی منطقی – هیجانی اثر جان تراورز و ویندی درایدن است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا برای رفع مشکلات روان‌شناختی خود اقدام کنید و قدمی برای بهبود زندگی خود بردارید.

این اثر را با ترجمه اعظم نوفرستی و مهدی خادمیان می‌خوانید. 

درباره کتاب راز شادکامی

جان تراورز و ویندی درایدن در کتاب راز شادکامی به مهارت‌های کاربردی در رفتار درمانی منطقی و هیجانی می‌پردازند. اگر نگاهی به رویکردهای جدید در روان‌درمانی بیندازیم متوجه می‌شویم که شناخت و تفکر عاملی مهم در رفتار، احساسات و عواطف انسان‌ها است. در حقیقت آنان راز سلامتی و شادکامی را در چگونگی تفکر و همچنین درک فرد از خود، دیگران و رویدادهای زندگی می‌دانند. 

بسیاری از روان درمانگرها که رویکرد معاصر و مشابه را در پیش گرفته‌اند، محور فعالیت‌های درمانی خود را بر اصلاح درک و تفکر فرد قرار می‌دهند. در حقیقت بسیاری از مشکلات روان‌شناختی از جمله اضطراب، افسردگی و خشم به این دلیل به وجود می‌آیند که فرد ادراکی غیر منطقی و تحریف شده دارد. این کتاب نیز به  رفتاردرمانی منطقی هیجانی یا REBT یکی از این رویکردهای درمانی است، می‌پردازد.

بررسی علائم و نشانه‌های مشکلات روان‌شناختی، آشنایی با ABC در REBT، شناسایی و تغییر باورهای غیرمنطقی و روش‌های دیگر تغییر، از مباحث دیگری است که در کتاب راز شادکامی به آن‌ها پرداخته شده است.

کتاب راز شادکامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مطالعات روان‌شناسی و کتاب‌های حوزه موفقیت و خودیاری را به خواندن کتاب راز شادکامی دعوت می‌کنیم. علاوه بر این مشاوران و روان درمانگرها نیز می‌توانند از این کتاب به عنوان یک عامل سرعت‌بخش در روند بهبود مراجعان استفاده کنند.

درباره ویندی درایدن

ویندی درایدن در ۱۹۵۰ در لندن متولد شده است. دکتر درایدن استاد مشاوره در کالج گلداسمیت لندن است و بیش از بیست و پنج سال است که به روان درمانی و مشاوره اشتغال دارد. پرونده او تألیف، یا ویرایش بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب را نشان می‌دهد، از جمله: ده گام به سوی کامیابی (زندگی مثبت) و آیین «نفس‌پذیری».

بخشی از کتاب راز شادکامی

چطور متوجه می‌شویم که مشکلی به وجود آمده است؟ چه چیز باعث می‌شود که بدانیم تغییر کردن به صلاح ماست؟ برای پاسخ به این سؤال به سه مورد اشاره می‌کنیم:

۱ـ چه احساسی داریم.

۲ـ چه کاری انجام می‌دهیم.

۳ـ در چه موقعیتی قرار گرفته‌ایم.

این سه جنبه زندگی، همگی تابع تغییرند. از این سه مورد، دو مورد اول بسیار مهم است. زیرا احساس و رفتار تحت کنترل مستقیم خود ماست، لذا می‌توانیم آن‌ها را تغییر دهیم. اما برخلاف دو مورد اول، وقتی درباره موقعیتی که در آن قرار گرفته‌ایم فکر می‌کنیم، دو مسئله را باید در نظر داشته باشیم:

۱ـ آنچه را که می‌توانیم تغییر دهیم.

۲ـ آنچه را که نمی‌توانیم تغییر دهیم.

به عنوان مثال، اگر شما ازدواج ناموفق و یا شغل پراسترسی دارید، می‌توانید همسر یا همکاران خود را تغییر دهید؛ اگر آنها امتناع ورزیدند، می‌توانید آنها را ترک کرده و یا تصمیم بگیرید که موقعیت را با متانت تحمل کنید. اما، اگر بعد از یک تصادف شدید معلول شوید، از دست شما و هیچ‌کس دیگر کاری برنمی‌آید که بتواند شما را از معلولیت نجات دهد. در چنین مواقعی حتی اگر نمی‌توانید برای معلولیت خود کاری انجام دهید، می‌توانید احساس خود درباره معلولیتتان و آنچه را برای مقابله با آن انجام می‌دهید، تغییر داده تا جایی که بتوانید علی‌رغم وجود آن، شادمانی خود را افزایش دهید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۳ صفحه

حجم

۲۵۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۳ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان