دانلود و خرید کتاب عقده های روانی احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عقده های روانی اثر احمد علامه فلسفی

کتاب عقده های روانی

معرفی کتاب عقده های روانی

کتاب الکترونیکی عقده های روانی نوشتۀ احمد علامه فلسفی است و انتشارات فراروان‌شناسی آن را منتشر کرده است. کتاب عقده های روانی، به بررسی انواع عقده‌های روانی پرداخته است.

درباره کتاب عقده های روانی

معنای لغوی عُقده، عبارت‌اند از: دشواری، فشار، پیچیدگی، گِره روانی، و اَمیال سرکوب شده که عوارض آن در زندگی فرد ظاهر می‌شود. عقده‌های روانی از جمله عُقده حقارت؛ شامل تاَلُمات، رنجه‌های شدید درونی، خشم و افسردگی توٲم با کینه‌توزی که به سبب عدم تحقق آرزوها و ناکامی‌ها بر انسان عارض می‌شوند و بر شخصیّت او تحمیل می‌گردد. اشخاصی که در دوران طفولیّت مورد تمسخرها، تحقیرها، سرزنش‌ها، خشونت‌ها، تهدیدها، تنبیه‌های بدنی و روحی، فشارهای روانی و سخت‌گیری‌ها، توسط آن دسته از والدین و معلمین نادان و نامتعادل واقع می‌شوند، در سنین بلوغ و بزرگسالی، ممکن است دچار انواع بیماری‌ها جسمانی و روان‌تنی گردند. مضاف بر این، تحقیرشدگان دارای احساس و نگرشی آمیخته با نفرت و روحیه‌ای پرخاشگرانه، اِنزواطلبانه، بدبینانه، خِجول و گُریزان از مردم هستند. به بیان دیگر، شیوع انواع عقده‌های روانی، محصول فشارها و ناراحتی‌های عصبی و رنج‌های شدید درونی ناشی از احساسات و عواطف منکوب شده است. یعنی مجموعه‌ای از گرایش‌های ناخودآگاه مانند رؤیاها، رفتارها، گفتارها و کردارهای غیرعادی فرد را نشان می‌دهد، عُقده نامیده می‌شود. آمارهای تکان‌دهنده کشورهای پیشرفته صنعتی درباره تعداد روزافزون خودکشی‌های مبتلا به انواع بیماران عصبی و روحی از جمله عقده‌های روانی، نشان‌دهنده این واقعیت است که توسعه مظاهر تجدّد، پیشرفت عِلم و پیروزی‌های اعجاب‌برانگیز فناوری‌ها، بدون پشتوانهٔ ارزش‌های الهی و مبانی اخلاق و فضایل معنوی، به‌تنهایی قادر به تأمین سلامت روح و روان، سعادت و آرامش باطنی بشر نیستند. کتاب عقده‌های روانی به شرح ۹۰ نوع عُقده روانی پرداخته است.

خواندن کتاب عقده های روانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای پژوهشگران و دانشجویان رشتۀ روان‌شناسی مناسب است.

بخشی از کتاب عقده های روانی

«درمان عقده‌های روانی، اصولاً از طریق مشاوره روان‌شناختی و بهره‌گیری از روش‌های مختلف مانند روانکاوي، روان‌درمانی، مداخله‌های شناختی - رفتاري و داروها انجام می‌شود. عقده‌های روانی، بخش‌های رفتاري هستند که همچون سیالی در اعماق ژرفناي وجود انسان، از بدو طفولیت در ضمیر ناخودآگاه او ریشه می‌گیرد و نمو پیدا کرده و با اجزاي جداگانه، به حیات خود ادامه می‌دهند. عقده‌های روانی، لزوماً رفتار نابهنجار نیست. بلکه می‌تواند هم مثبت و هم منفی، سازنده و یا مخرّب باشند. نتایج امر در تعیین مثبت و منفی بودن عقده‌های روانی، نقش گوناگونی دارند. برای مثال، «بابویه» Boubouin روانکاو سوئیسی می‌نویسد: «این عقده‌ها نیستند که نابهنجار و مرضی هستند؛ بلکه برخی از دگرگونی‌ها یا تورم آنهاست که بیمارگونه تلقی می‌شوند». وی سپس به متمایزکردن عقده‌های عادی می‌پردازد...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان