دانلود و خرید کتاب نگاهی کوتاه به خلاقیت، بازیگری و آشفتگی های روانی احمد دامود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگاهی کوتاه به خلاقیت، بازیگری و آشفتگی های روانی اثر احمد دامود

کتاب نگاهی کوتاه به خلاقیت، بازیگری و آشفتگی های روانی

نویسنده:احمد دامود
انتشارات:نشر مرکز
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نگاهی کوتاه به خلاقیت، بازیگری و آشفتگی های روانی

کتاب نگاهی کوتاه به خلاقیت، بازیگری و آشفتگی‌های روانی نوشتهٔ احمد دامود در نشر مرکز چاپ شده است.

درباره کتاب نگاهی کوتاه به خلاقیت، بازیگری و آشفتگی های روانی

هنگامی که خلاقیت و بازیگری به‌عنـوان بخشی از مبـاحث یک کتاب مطرح می‌شود، ذهن بیشتر افراد علاقه‌مند به این حرفه به‌طور طبیعی متوجه نکات تکنیکی بازیگری می‌شود‌؛ ولی مهارت دیگری نیز مورد احتیاج است تا بازیگر بتواند به خلاقیتِ واقعی و نقـطه‌ٔ اوج کارِ خود برسد. این مهـارت، آشنـایی با مسـائل روان‌شناسانه‌ٔ این حرفه است و کتاب نگاهی کوتاه به خلاقیت، بازیگری و آشفتگی‌های روانی بیشتر بر این بخش تکیه دارد.

هر انسان هنرمند برای خلاق‌بودن باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد و برای آشنا‌شدن با این ویژگی‌ها لازم است تاحدودی با «دنیای درون» هنرمند آشنا شویم. از سوی دیگر آشنایی با این ویژگی‌های روان‌شناسانه نه‌تنها پاسخگوی پرسش‌های دانشجویان رشتهٔ بازیگری است، بلکه می‌تواند افق دید بعضی از دانشجویان را، که از مسایل روان‌شناسی کمتر اطلاع دارند، تا حدودی گسترش دهد. به همین جهت بخشی از این نوشته به نگاهی کوتاه به روان‌شناسی انسان هنرمند و سفر به دنیای درونی او اختصاص داده شده است.

کتاب نگاهی کوتاه به خلاقیت، بازیگری و آشفتگی های روانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به بازیگری و روان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب نگاهی کوتاه به خلاقیت، بازیگری و آشفتگی های روانی

«۳. با شور و شوق به زندگی خود معنا دهید

اکنون پس از این‌که صادقانه خود را زیر نظر گرفته‌اید، با خود گفت‌وگو کرده و خود را مورد قضاوت قرار داده‌اید و به این ترتیب به خودشناسی نسبی رسیده‌اید، و تصمیم گرفته‌اید از طریق هنر به زندگی خود معنا ببخشید، باید خودتان نیز راه و مسیر خود را تعیین کنید و به سؤال‌هایی که در مقابل‌تان قرار می‌گیرد، پاسخ دهید. مثلاً این‌که هدف نهایی من سرانجام کدام‌یک از رشته‌های هنرهای نمایشی است؟ بازیگری؟ نمایشنامه‌نویسی؟ کارگردانی، طراحی صحنه؟ یا... آیا من می‌توانم به کمک مسیری که انتخاب کرده‌ام به اهدافم در هنر برسم؟ آیا در طول مسیری که می‌پیمایم هدفم دوست داشتن انسان‌ها و نبرد با جهل و بی‌عدالتی است، یا هدفم داشتن زندگی بهتر برای خودم است؟ آیا هدفم خلق آثاری صرفاً زیباست، یا خلق آثاری زیبا با مفاهیم انسانی، اجتماعی و روان‌شناختی عمیق است که ماندگار باشند؟ آیا داشتن یک هدف راضی‌ام نمی‌کند و می‌خواهم چند هدف را همزمان دنبال کنم؟ آیا پای‌بندی‌ام به این اهداف در طول راهی که طی می‌کنم ممکن است؟

بدون تردید در دنیایی که هنرمند زندگی می‌کند با بسیاری از ناملایمات روبه‌رو می‌شود که می‌توانند اراده‌اش را در رسیدن به اهدافش سست کنند. در این مواقع سعی کنید قضاوت سطحی و غیرمنصفانه در مورد کسانی که شرایط ناخواسته برای‌تان ایجاد کرده‌اند نداشته باشید. صبور باشید و بعضی اوقات که فشار شرایط ناخواسته به شدت آزارتان می‌دهد خوب است که با یادآوری دشواری‌هایی که برای همهٔ افراد گهگاه اتفاق می‌افتد، خود را آرام کنید و به یاد داشته باشید دشواری‌ها نیز همیشه گذرا هستند و برای هیچ فردی، همه چیز، همیشه خوشایند و لذت‌بخش نیست. «برخی از روان‌شناسان نیز می‌گویند در این مواقع با طبیعت یکی شوید و سنگ کوچکِ لطیف و زیبایی را که از قبل، همیشه در کیف‌دستی خود دارید در مُشت خود بگذارید، آن را بفشارید و لطافت، زیبایی، و به‌خصوص سرسختی آن را، در طولِ عمرِ شاید هزاران‌ساله‌اش احساس کنید و هدف‌های خود را به یاد آورید. سنگِ لطیف را، اگر لازم است، زمانی دراز در دست نگه‌دارید. بعضی اوقات یادتان می‌رود که سنگ در دست شماست. ولی وقتی توجه‌تان به سنگِ زیبای سخت برمی‌گردد به یاد خودتان نیز می‌افتید.» »

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
«انسان‌ها به شرط داشتن تخیل و استعداد هنری، هنگامی خلاق می‌شوند که دارای سه ویژگی عمده باشند. این سه ویژگی عبارت‌اند از: ۱. عشقِ مفرط به کار خود. ۲. دانش هر چه بیشتر از حرفهٔ خود. ۳. توانایی تبدیل ذهنیت خود به کار عملی ملموس.»
zarre
هیچ چیز واقعی نیست، مگر این‌که از خلال یک واقعیت ــ که تخیلِ بازیگر است ــ عبور کند.
zarre
چایکُفسکی در نامه‌ای به دوست خود می‌نویسد: «ما همیشه باید در حال کار کردن باشیم، هنرمندی که به خود احترام می‌گذارد نباید به خود بگوید فعلاً حال و حوصله‌اش را ندارد. اگر ما منتظر «حوصله» باقی بمانیم و ندانیم که آن را در میان راه ملاقات خواهیم کرد، به تدریج بی‌علاقه و بی‌تفاوت می‌شویم. باید صبور باشیم و این را باور داشته باشیم عشق و علاقه و الهام به سراغ کسانی خواهد آمد که بتوانند بر بی‌میلی و اکراه خود چیره شوند.»
zarre
گنجینه‌ای عظیم از دانسته‌ها در ذهن بازیگر وجود دارد که هرگز، جز در روی صحنه یا جلوی دوربین فیلمبرداری از آن استفاده نمی‌شود.
zarre
بیدار کردن هنرمندِ خفتهٔ درون خود به این اصل بستگی دارد تا چه حد می‌توانیم روشن و بی‌پرده با خودمان رابطه برقرار کنیم. تا چه حد می‌توانیم خود را صادقانه زیرِ نظر بگیریم، صادقانه با خود گفت‌وگو کنیم، خودمان، خود را به دادگاه ببریم و صادقانه خود را مورد قضاوت قرار دهیم. لازمهٔ این رفتار و گفت‌وگوی شجاعانه با خود این است که باید از خودمان ــ از روزمرگی‌های خودمان ــ فاصله بگیریم و خود شاهد، ناظر، و قاضی بی‌طرفی برای خودمان باشیم.
کاربر ۱۳۰۰۶۴۳

حجم

۲۸۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۲۸۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
۱۴,۰۰۰
۵۰%
تومان