دانلود و خرید کتاب ترقی در محیط‌ کار مجازی رابرت گلیزر ترجمه نازنین فیروزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ترقی در محیط‌ کار مجازی اثر رابرت گلیزر

کتاب ترقی در محیط‌ کار مجازی

معرفی کتاب ترقی در محیط‌ کار مجازی

کتاب ترقی در محیط‌ کار مجازی نوشتهٔ رابرت گلیزر و میک اسلون و ترجمهٔ نازنین فیروزی است و انتشارات میلکان آن را منتشر کرده است. این کتاب نکاتی ساده و کارآمد برای دور‌کاری ثمربخش به شما ارائه می‌دهد.

درباره کتاب ترقی در محیط‌ کار مجازی

تجربهٔ دوران کرونا نشان می‌دهد بسیاری از شرکت‌ها با انتقال به شیوهٔ کار دورکاری به چه نتایج مثبتی رسیده‌اند. برخی از افراد که اصلاً تجربهٔ دورکاری نداشته‌اند، به‌اشتباه تصور می‌کنند چنین چیزی برای تشکیلات خودشان تحقق‌ناپذیر است و دورکاری مناسب همه نیست. اما همان‌طور که بسیاری از مردم پی برده‌اند، دورکاری بسیار امکان‌پذیرتر از آن است که خرد جمعی شیوه‌ای غیر از آن را پیشنهاد دهد.

در دههٔ گذشته درمورد دورکاری باورهای منفی وجود داشته است. افرادی که تجربهٔ این نوع کار را نداشتند، کارمندان را درحال کم‌کاری، لم‌دادن با لباس راحتی و ساعت‌ها استراحت در روز کاری تصور می‌کردند. اما سال‌هاست که دورکاری درحال افزایش است و از یک تدبیر تجاری حاشیه‌ای به سطحی رسیده که کارمندان، شرکت‌ها و حتی سازمان‌های بزرگ و شناخته‌شده آن را به‌آسانی پذیرفته‌اند و دیگر تفکر گذشته را ندارند. در حال حاضر، شرکت‌های دورکار آشکارا، علنی و راحت‌تر از قبل دورکاری را با مشتریان در میان می‌گذارند و آن را مزیت رقابتیِ نوظهور برای جذب بهترین نیروهای کار می‌دانند.

همچنین، امروزه یکی از مزایای متمایز سازمان‌ها این است که دورکاری بیش‌ازپیش پذیرفته شده است. ده سال پیش کارمندان دورکار باید این تصور غلط را برطرف می‌کردند که به‌جای انجام کار مفید تمرکزشان بر مراقبت از فرزندان خردسالشان، تماشای تلویزیون، انجام کارهای شخصی و کارهای دیگر است. سال‌ها طول کشید تا سازمان‌های دورکار این جهت‌گیری‌های برونی را رفع و ثابت کنند می‌توانند خدمات باکیفیتی را بدون داشتن دفتر ارائه کنند. تصویر ذهنی خیلی‌ها از کم‌کاری کارمندان در منزل با سابقهٔ عملکرد و دستاوردهای قوی جایگزین شده است. موافقان اولیهٔ دورکاری پیش‌قدم شدند تا مشاغل مجازی امروز بتوانند دورکار باشند.

ایجاد فرهنگ دورکاری با بازدهی خوب آسان نیست اما سازمان‌هایی که با شیوه‌نامه، اصول و پایهٔ مناسب چنین کاری می‌کنند از مزایای تصاعدی بهره‌مند می‌شوند. دورکاری مرز جدیدی برای دنیای تجارت است. دورکاری، وقتی عملاً به مرحلهٔ اجرا برسد، سبب شادی و مشارکت بیشتر کارکنان می‌شود و نوعی مزیت رقابتی مهم است.

کتاب ترقی در محیط‌ کار مجازی در ابتدا از طبقهٔ کارمند شروع می‌کند. چالش‌ها، راهکارها، مزیت‌های دورکاری و راه‌های حصول اطمینان از شادی، مشارکت و کارآمدی حین کار مجازی را بررسی می‌کند. همچنین با علم به اینکه بسیاری افراد به دلیل کووید-۱۹ ناخواسته مجبور به دورکاری شده‌اند، انتظاراتی را که ممکن است در صورت دورکاری پس از این همه‌گیری داشته باشیم بررسی می‌کند.

سپس درمورد شیوه‌نامه‌ای سازمانی که مدیران کسب‌وکارها می‌توانند برای ایجاد فرهنگ دورکاری در سطح جهانی استفاده کنند بحث می‌کند. اصول ساختاری لازم برای فرهنگ‌های دورکاری برتر را بررسی می‌کند؛ ازجمله درک اینکه آن فرهنگ چیست و چگونه بنیاد فرهنگی مناسب دورکاری را امکان‌پذیر و از آن پشتیبانی می‌کند.

در ادامه به راهبردهای خاصی برای اعمال در محیطی دورکار می‌پردازد. اکثر کارکنان و مشاغل حین کار در منزل در صورت داشتن اسلوب و روال‌های مناسب می‌توانند بدرخشند. بااین‌حال اگر فرد امیدوار است به نتایج مطلوب برسد همان رویه و تدبیرهایی که اغلب در دفتر استفاده می‌شود نباید در محیط مجازی هم اعمال شود.

با توجه به سمتتان، ممکن است وسوسه شوید یک‌راست سراغ بخش اول کتاب با عنوان ترقی در جایگاه کارمند دورکار بروید؛ بخشی که کمکتان می‌کند بیاموزید چگونه محیط دورکار را بهتر پیش ببرید. حتی ممکن است مایل باشید نخوانده از بخش اول رد شوید و مستقیم به بخش بعدی با عنوان ترقی در جایگاه سازمان دورکار بروید؛ بخشی که جنبه‌های رهبری و مدیریت دورکاری را بررسی می‌کند. با خیال راحت می‌توانید نخوانده رد شوید؛ اما واقعیت این است که بسیاری از ما خیلی زود خودمان را در دو روی سکهٔ دورکاری خواهیم دید.

خواندن کتاب ترقی در محیط‌ کار مجازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید کارمندِ سازمانی دورکار شوید، کارآفرینی هستید که قصد دارید کسب‌وکاری دورکار راه‌اندازی کنید یا گروه خود را برای همیشه دورکار کنید، این کتاب مفید را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ترقی در محیط‌ کار مجازی

«چند تصور غلط درمورد دورکاری وجود دارد؛ ازجمله این باور که کارکنان مجازی بهره‌وری کمتری دارند. این پیش‌داوری که افرادی که در منزل کار می‌کنند مسئولیت‌پذیر نیستند و اجازه می‌دهند حواس‌پرتی‌های زندگی شخصی‌شان وارد کارشان شود نادرست است.

درواقع ما و بسیاری از سازمان‌های دیگر دریافته‌ایم که بیشتر اوقات این قضیه برعکس است. وقتی کارکنان با مشکلات کلنجار می‌روند، به قرارگرفتن در جهت مخالف تمایل پیدا می‌کنند. مثلاً تعیین مرزهایی برای جداکردن زندگی کاری از زندگی شخصی حین دورکاری برای برخی کارمندان دشوار است. آن‌ها در پایان روز کاری سعی می‌کنند از فضای مجازی بیرون بیایند، استراحت و تجدیدقوا کنند و خود را از فشار روز کاری رها کنند. حتی گاهی در تلاش برای پایان‌دادن به روز کاری‌شان ایمیلشان را دیروقت نگاه می‌کنند و لپ‌تاپشان را روی میز کنار تختشان می‌گذارند تا بتوانند قبل از خواب آخرین بار به ایمیلشان نگاهی بیندازند.

تحقیقاتی که در دوران کووید-۱۹ انجام شد این نکته را تأیید می‌کند. کارمندانی که کار در منزل را در زمان همه‌گیری شروع کردند، در تلاش برای پایان‌دادن به کار، دو برابر بیشتر از دیگران بعد از ساعت کار مرسوم پیام ارسال می‌کنند. 

برای پرداختن به این موضوع، سازمان‌های دورکار باید پایه‌ای محکم برای دورکاری ایجاد کنند و برای حفظ برنامه، ایجاد فضای کاری فیزیکی مناسب و تعیین مرزهای کاری و شخصی برای همهٔ کارمندانشان، از کارمند تازه‌کار گرفته تا اعضای گروه اجرایی، اهمیت قائل شوند.

مانند بسیاری از موارد، گامی مهم برای موفقیت در دورکاری این است که از ابتدا خود را در بهترین محیط ممکن با ابزارهای مناسب قرار دهید. اگر با زیروروکردن لپ‌تاپ دوران دانشگاه و با ذهنیت کار تمام‌روز روی کاناپه سراغ دورکاری بروید، به‌سرعت مستأصل و ملول خواهید شد.

برای شروع باید مطمئن شوید امکانات سخت‌افزاری و فنّاوری‌های لازم برای موفقیت را دارید. اگر اغلب با مشتریان در تماس تصویری هستید یا مرتب مدارک حجیمی را بارگذاری یا بارگیری می‌کنید، مهم است مطمئن شوید رایانهٔ شما ازلحاظ سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری ضعفی نداشته باشد که بازدهی و کارایی‌تان را کم کند.

اولین مورد اینترنت است. بااین‌که امروزه اکثر مردم اینترنت پرسرعت دارند، سرعت‌ها ممکن است بسیار متغیر باشد؛ بنابراین اطمینان از داشتن مشخصه‌های مناسب بسیار مهم است. اکثر شرکت‌های خدمات اینترنت برای جلب مشتری با سرعت بارگیری اینترنتشان بازارگرمی می‌کنند، اما برای کاربرانی که اغلب از تماس‌های تصویری استفاده می‌کنند یا اطلاعاتی را در فضای ذخیره‌سازی ابری بارگذاری می‌کنند، سرعت بارگذاری هم به همان اندازه مهم است.

گمان نکنید سرعت بارگذاری و بارگیری اینترنت شما برابر است؛ معمولاً عرضه‌کنندگان اینترنت سرعت بارگیری عالی و سرعت بارگذاری کمتری فراهم می‌کنند.

اکثر سازمان‌ها سرعت بارگذاری و بارگیری حداقل بیست‌وپنج مگابیت بر ثانیه را برای هر کاربر توصیه می‌کنند. البته اگر پای چند دستگاه یا چند کاربر دائمی اینترنت در میان باشد، این میزان بسیار بیشتر می‌شود.

بسیاری از عرضه‌کنندگان خدمات اینترنت آزمایشی و رایگان برای تخمین سرعت شبکه و دستگاه دارند. ابزار پرکاربرد اسپیدتستِ اوکلا نیز امتحان میزان سرعت را رایگان عرضه می‌کند. اگر سرعت بارگذاری یا بارگیری شما رضایت‌بخش نیست، خیلی خوب است با شرکت خدمات اینترنتی‌تان تماس بگیرید و ببینید چه گزینه‌های پرسرعت‌تری موجود است.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۸۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان