دانلود و خرید کتاب راهنمای رشد انفجاری الاد گیل ترجمه امیر شریفیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای رشد انفجاری اثر الاد گیل

کتاب راهنمای رشد انفجاری

نویسنده:الاد گیل
ویراستار:محمد یوسفی
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راهنمای رشد انفجاری

کتاب راهنمای رشد انفجاری نوشتهٔ الاد گیل و ترجمهٔ امیر شریفیان و ویراستهٔ محمد یوسفی است و نشر نوین آن را منتشر کرده است. این کتاب شامل چارچوب‌های کلیدی برای پیشرفت هر شرکتی است. همچنین دانش تجربی که در مسیر کمک به برخی از شرکت‌های مهم فناوری جدید به‌دست آمده، در این کتاب گردآوری شده است. 

درباره کتاب راهنمای رشد انفجاری

الاد گیل یکی از بازیکنان بسیار آگاه و کارآزموده در سیلیکون‌ولی است. اگر می‌خواهید فرصت داشته باشید که استارتاپ خود را به گوگل یا توییتر بعدی تبدیل کنید، راهنمای رشد انفجاری را بخوانید. نویسندۀ آن کسی است که در رشد این شرکت‌ها نقش کلیدی داشته است.

کتاب‌های زیادی دربارۀ تأسیس استارتاپ نوشته شده است. از جذب سرمایه و جست‌وجو برای تناسب محصول با بازار گرفته تا تیم‌سازی، ادغام و غیره. اما بعد از آن چه می‌شود؟ توصیه‌های عملی بسیار کمی وجود دارد که دربارۀ به‌مقیاس‌رساندن یک شرکت از ۱۰ یا ۲۰ به هزاران کارمند صحبت کند.

آمار شکست استارتاپ‌ها این مغایرت را توضیح می‌دهد. درحالی‌که سالانه هزاران استارتاپ تأسیس می‌شوند، بیشتر آن‌ها قبل از رسیدن به مرحلۀ رشد انفجاری یا به عبارتی «مقیاس یافتن» از بین می‌روند یا فروخته می‌شوند. درنتیجه، با اینکه بسیاری از افراد تجربۀ راه‌اندازی یک شرکت را دارند، اما تعداد کمی از آن‌ها به‌مقیاس‌رساندن را تجربه کرده‌اند.

توصیه‌های این کتاب بسیار کاربردی و عملیاتی است و با توصیه‌های پیش‌پاافتادۀ سرمایه‌گذارانی که هرگز یک شرکت را اداره نکرده‌اند یا در مقیاس بزرگ توسعه نداده‌اند، متفاوت است. 

در فضای رقابتی امروز پیوسته ایده‌های نوآورانه تبدیل به کسب‌وکار می‌شوند و این کسب‌وکارهای جوان برای رشد و بقا به همراهی و حمایت نیاز دارند، اینجاست که نقش سرمایه‌گذاران خطرپذیر مشهود و ملموس می‌شود.

اما نکتهٔ مهم صرفاً حمایت مادی و تزریق سرمایه نیست و چه‌بسا همراهی در مسیر درست، اشتراک تجربیات و فراهم‌آوردن زیرساخت‌های مورد نیاز کارآفرینان جوان و با انگیزه اولویت بیشتری دارد.

کتاب حاضر مجموعه‌ای از رهنمودهای کاربردی و تجربی برای موفقیت یک کسب‌وکار در مرحلهٔ رشد انفجاری است و مطالعهٔ این کتاب برای کارآفرینان در گذار از این مرحلهٔ پر اهمیت، سخت اما شیرین رهگشاست.

خواندن کتاب راهنمای رشد انفجاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب برای بنیان‌گذاران، مدیران عامل و کارمندانی که برای اولین‌بار با رشد انفجاری و مقیاس یافتن مواجه می‌شوند، مفید است. اگر به مرحلۀ رشد سریع استارتاپ یا اصطلاحاً به مرحلۀ اِسکِیل‌شدن رسیده‌اید، مطالعۀ این کتاب می‌تواند برایتان مفید باشد.

درباره الاد گیل

الاد گیل کارآفرین، مدیرعامل، سرمایه‌گذار و مشاور شرکت‌هایی همچون ایربی.‌ان.‌بی، کوین‌بیس، چکر، گستو، اینستاکارت، اوپندور، پینترست، اسکوئر، استرایپ، ویش و... است.

او همچنین هم‌بنیان‌گذار و رئیس هیئت‌مدیرۀ کالر جنومیکس است و از سال ۲۰۱۳ تا دسامبر ۲۰۱۶ نیز مدیرعامل آن بوده است.

پیش‌ازاین، او معاون مدیر استراتژی در توییتر بود و محصولات (جئو و سرچ) و تیم‌های عملیاتی مختلفی (همچون ادغام‌وتملک، توسعۀ شرکت) را اداره می‌کرد. الاد در جریان تملک میکسرلبز، شرکتی که هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل آن بود، به توییتر پیوست. میکسرلبز، محصول جئو‌ای.‌پی.‌آی را به‌عنوان یکی از محصولات زیرساخت اولیۀ پلتفرم توسعه‌دهندۀ مرکزی راه‌اندازی کرد.

الاد سال‌های زیادی را در گوگل گذراند و در آنجا تیم موبایل را تأسیس کرد و در تمام زمینه‌های مرتبط با فعالیت و راه‌اندازی آن تیم نقش داشت. او در جریان سه تملک مشارکت کرد (از جمله تیم اندروید) و همچنین مدیر اصلی محصول نقشۀ موبایل گوگل و سایر محصولات کلیدی تلفن همراه بود.

او قبل از گوگل، در تعدادی از شرکت‌های سیلیکون‌ولی نقش مدیریت محصول و بذرپاشی در بازار را داشت. او پیش‌تر در مک‌کینزی نیز کار می‌کرد.

الاد مدرک ریاضیات و زیست‌شناسی خود را از دانشگاه سن‌دیگو، کالیفرنیا و مدرک دکتری را از دانشگاه MIT دریافت کرد.

بخشی از کتاب راهنمای رشد انفجاری

«استخدام اعضای هیئت‌مدیره اگر هم‌بنیان‌گذار شبیه همسر شما باشد، اعضای هیئت‌مدیره مانند پدرزن و مادرزنتان خواهند بود؛ به‌طور منظم آن‌ها را ملاقات می‌کنید، خلاص شدن از دستشان دشوار است و می‌توانند اثرهای شگرفی در آیندۀ شرکت شما داشته باشند.

اعضای هیئت‌مدیره از مهم‌ترین افرادی هستند که برای شرکت استخدام خواهید کرد. بهترین این افراد نقشی کلیدی را در استراتژی شرکت، منبع‌یابی، استخدام، نزدیک کردن مدیران ارشد و نیروهای کلیدی به یکدیگر، جذب سرمایه، عملیات‌ها و حکمرانی ایفا می‌کنند. در شرکت‌های در حال مقیاس، اعضای هیئت‌مدیره اغلب مسئولیت انتخاب، حفظ یا عزل مدیرعامل را دارند و سپس آن شخص باید در قبال ضرب‌الاجل‌ها، برنامه‌ها و دستاوردها به آن‌ها پاسخ‌گو باشد. در مراحل بعدیِ عمر شرکت، اعضای هیئت‌مدیره بر اساس کمیته‌هایی که در آن عضو هستند نقش‌های تخصصی‌تری را ایفا خواهند کرد.

به‌طور معمول، هیئت‌مدیره ترکیبی از چند بازیگر کلیدی است: شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر که در شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اعضای مستقل و اعضایی از تیم بنیانگذار. اگر مدیرعامل از میان بنیان‌گذاران یا اعضای شرکت انتخاب نشود، او نیز یکی دیگر از اعضای هیئت‌مدیره خواهد بود (در برخی موارد، اگر مدیر ارشد عملیات نیز از بنیان‌گذاران نباشد، به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره انتخاب می‌شود).

انتخاب شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر مناسب برای هیئت‌‌مدیره اکثر اعضای هیئت‌مدیره سرمایه‌گذاران خطرپذیری هستند که در شرکتتان سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این افراد ممکن است استراتژیست‌ یا مدیرانی فوق‌العاده باشند یا اینکه فقط افراد پولداری هستند که با پول خود در هیئت‌مدیره جایگاهی به‌دست آورده‌اند. همیشه ترجیح می‌دهم شرکت را پایین‌تر از حد معمول ارزش‌گذاری کنم تا بتوانم با یک عضو هیئت‌مدیره یا شریک سرمایه‌گذار خطرپذیری کار کنم که واقعاً از او خوشم بیاید؛ نه اینکه بالاتر ارزش‌گذاری کنم، ولی هیئت‌مدیره‌ای با کیفیت پایین داشته باشم.

به خاطر داشته باشید که وقتی یک سرمایه‌گذار خطرپذیر روی شرکتتان سرمایه‌گذاری کرده است، شما با یک صندوق سرمایه‌گذاری طرف هستید و نه یک فرد. درواقع، سرمایه‌گذاری می‌تواند برای سرمایه‌گذار این حق را به‌وجود آورد که اعضای هیئت‌مدیره را تغییر دهد. شما ممکن است در ابتدا با یک فرد حرفه‌ای و ارشد به‌عنوان نمایندۀ سرمایه‌گذار در هیئت‌مدیره کار را آغاز کنید، اما روزی یک عضو جوان و کاملاً تازه‌کار را در جایگاه نمایندۀ شرکت سرمایه‌گذار در کنارتان ببینید. این فرد تازه‌کار احتمالاً در ابتدا به‌عنوان نظاره‌گر در جلسات هیئت‌مدیره شرکت می‌کند یا فقط به‌همراه عضو ارشد خودش را در جلسات نشان می‌دهد. در این مواقع، معمولاً عضو ارشد می‌گوید که علت همراه شدن عضو جوان تقویت ارتباطات سرمایه‌گذار با تیم هیئت‌مدیره است. اگر شرکت شما خوب عمل کند، واقعاً چنین خواهد بود، اما اگر عملکردتان ضعیف باشد، صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر ممکن است فردی کم‌ارزش را برای صرفه‌جویی در وقت نمایندۀ ارشدش، با او جایگزین کند. این شریک جوان کمتر می‌تواند مؤثر باشد و باید نزد شما و سایر اعضای هیئت‌مدیره آموزش ببیند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۴۰۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان