دانلود و خرید کتاب دوستش داشتم آنا گاوالدا ترجمه مهرویه داداشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوستش داشتم اثر آنا گاوالدا

کتاب دوستش داشتم

نویسنده:آنا گاوالدا
امتیاز:
۲.۶از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دوستش داشتم

کتاب دوستش داشتم نوشتهٔ آنا گاوالدا و ترجمهٔ مهرویه داداشی است و انتشارات همخونه آن را منتشر کرده است. در این کتاب قرار است بخوانیم: زندگی را همان‌جا یاد گرفتم، توی گل‌فروشی، دسته گل‌های کوچک برای همسران و دسته گل‌های بزرگ برای معشوقه‌ها.

درباره کتاب دوستش داشتم

آنا گاوالدا یکی از زنان داستان‌‌نویس مشهور و بنام فرانسوی است که در سرتاسر دنیا داستان‌های ساده و روان او را می‌شناسند. رمان‌های او اغلب دربارهٔ زنان و زندگی و روزمرگی‌های آن‌هاست. کتاب دوستش داشتم نخستین رمان گاوالداست که بسیار زود طرفدار و خواننده پیدا کرد.

رمان جالب و صمیمی دوستش داشتم درباره‌ٔ زن جوانی به نام کلوئه است که زندگی و تجربه‌های روزمرهٔ خودش را روایت می‌کند. او با همسر خود آدرین زندگی می‌کند و او را بسیار دوست دارد و به وابسته است. کلوئه و آدرین زندگی عاشقانه‌ای را سپری می‌کنند و دو فرزند دختر دارند. همه‌چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه آدرین بعد از سال‌ها زندگی مشترک، یک روز خیلی ناگهانی و غافلگیرانه، آدرین به کلوئه می‌گوید که زن دیگری را دوست دارد و وسایلش را جلوی چشم همسرش جمع می‌کند و کلوئه و دخترانش را ترک می‌کند. کلوئه تصمیم می‌گیرد پس از این اتفاق به همراه فرزندانش از پاریس خارج شود و به منزل والدین آدرین برود. این نقل مکان شروعی دیگر برای کلوئه محسوب می‌شود.

بخش اول کتاب دوستش داشتم را کلوئه روایت می‌کند که حس می‌کند در زندگی یک شکست‌خوردهٔ تمام‌عیار است. او از اینکه همسرش او را به خاطر زن دیگری ترک کرده، سرخورده و غم‌زده شده است. ولی با وجود تمام این مشقات، کلوئه تمام تلاشش را می‌کند که به زندگی خود ادامه دهد. راوی بخش دوم، پدرشوهر کلوئه است که می‌خواهد کلوئه و نوه‌های خود را به زندگی امیدوار کند و با عروسش گفت‌گوهای مفصل و جالب دارد و در طول این مکالمه‌ها ماجرای زندگی خود و عشق شکست‌خورده‌اش را روایت می‌کند. 

کلوئه ابتدا سعی می‌کند جوری رفتار کند که انگار اتفاقی نیفتاده است و همسر خیانتکار خود را فراموش کند؛ به همین دلیل در درونش تناقض‌های فراوانی دارد. اغلب این کتاب را گفت‌وگوهای مفصل پدر شوهر و عروس شامل می‌شود و دیالوگ‌های جالبی که میان این دو شخصیت خلق می‌شود، یکی از دلایل اصلی جذابیت و شهرت کتاب دوستش داشتم است.

آنا گاوالدا این رمان را با الهام از تجربه‌های شخصی خود نوشته است و نگاهی که به مسائل زنان در این کتاب دارد، برای بسیاری از خوانندگان زن همدلانه و نزدیک به واقعیت است.

خواندن کتاب دوستش داشتم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران رمان خارجی، به‌ویژه رمان‌هایی دربارهٔ زنان پیشنهاد می‌کنیم.






معرفی نویسنده
عکس آنا گاوالدا
آنا گاوالدا

آنا گاوالدا نویسنده معاصر ادبیات فرانسه است؛ نویسنده داستان‌های کوتاه و رمان‌هایی عاشقانه. او در ۱۹۷۰ در غرب پاریس متولد شد. پدربزرگش جواهرساز بود و در سن پترزبورگ زندگی می‌کرد. زمانی که کارش را از دست داد از کشور خارج شد و همین شد که نسل‌های بعدی خانواده گاوالدا در فرانسه زندگی کردند. سال‌های زیاد زندگی در فرانسه آن‌ها را از ریشه روسی خود دور نکرد.

نظرات کاربران

کاربر فعلی
۱۴۰۱/۰۶/۲۵

نمیدونم این کتاب چجوری جذاب شده ولی باید بگم که قبلا نسبت به همین تعریف خریدم وتا آخر خوندم اما هیچ چیز جالبی نداشت اصلا هم خوندن یا خریدنش رو توصیه نمیکنم فقط وقت تلف کردنه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۲۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۵۲۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان