دانلود و خرید کتاب مثنوی معنوی به نثر روان فریبا جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مثنوی معنوی به نثر روان اثر فریبا جعفری

کتاب مثنوی معنوی به نثر روان

نویسنده:فریبا جعفری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مثنوی معنوی به نثر روان

کتاب مثنوی معنوی به نثر روان نوشته فریبا جعفری است. این کتاب بازنویسی روان و جذاب از اثر ماندگار مولانا جلال‌الدین محمد بلخی است که انتشارات ملینا منتشر کرده است.

درباره کتاب مثنوی معنوی به نثر روان

این کتاب در ۲۶٬۰۰۰ بیت و ۶ دفتر نوشته شده است و یکی از بزرگترین کتاب‌های ادبیات عرفانی کهن فارسی و حکمت پارسی پس از اسلام است. مولوی مثنوی را بعد از رفتن یار و همراه و هم‌دل بزرگش، شمس تبریزی نوشت. درست در سالی که یکی دیگر از یارانش به نام صلاح الدین زرکوب وفات یافته بود. مثنوی معنوی امروز یکی از برترین کتاب‌های ادبیات عرفانی و حکمی ایران و جهان محسوب می‌شود و نشریه گاردین آن را در فهرست ۱۰۰ کتاب برتر تاریخ بشری قرار داده است. هم‌صحبتی مولانا و حسام الدین حسن چلبی ۱۰ سال به طول انجامید و با وفات مولوی در سال ۶۷۲ پایان یافت. این سال‌ها زمان تألیف مثنوی معنوی است و مثنوی در حقیقت به درخواست و خواهش حسام الدین از همان سال اول آشنایی سروده شد.

این کتاب هم بخش‌هایی از شعر را روایت کرده است و هم داستان‌ها را با نثری جذاب و روان آورده است. درک شعر برای همه آسان نیست، بسیاری از افرادی که ادبیات فارسی را تخصصی نخوانده‌اند درک شعر دشوار است، اگر به ادبیات کهن ایران علاقه‌دارید می‌توانید این کتاب را بخوانید و از آن لذت ببرید. 

خواندن کتاب مثنوی معنوی به نثر روان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به خواندن مثنوی به زبان ساده و روان و بدون سختی‌های زبانی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره مولانا

مولانا جلال الدین محمد بلخی در سال ۶۰۴ ه.ق در بلخ چشم به جهان گشود. بعد از گذشت چند سال، کمی پیش از حمله مغولان همراه با خانواده به قونیه مهاجرت کرد. مولانا در قونیه بزرگ شد، شیخ شهر شده بود. مجالس وعظ ترتیب می‌داد و به همین دلایل نمی‌توانست مانند عارفان دیگر به سفر برود. بنابراین شمس بود که پیر راه او شد و به دیدارش آمد و زندگی‌اش را با انقلاب روبه‌رو کرد.

شمس و مولانا مدتی را با هم زندگی کردند. این دوران برای مولانا دورانی بود که عمیق‌ترین تحولات روحی‌اش در آن رخ داد. شاید بتوان اینطور گفت که شمس الماس وجود او را تراش داد تا به چیزی که امروزه از او می‌شناسیم، بدل شد. شور و عشق میان این دو را نیز می‌توان از دفتر غزلیات مولانا دریافت.

مولوی آثار بسیاری از خود به جا گذاشته است که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

فیه ما فیه: مجموعه‌ای از تقریرات او؛ پاسخ‌های او به پرسش‌های گوناگون اخلاقی، عرفانی، شرح و تفسیر آیات و احادیث و ... .

مکتوبات مولانا: نامه‌های او برای امور جاری زندگی مریدان و آشنایان. مجالس سبعه که خطابه‌ها و موعظه‌های او را دربر دارد. دیوان اشعار یا دیوان کبیر که شامل شورانگیز ترین غزلیات مولانا است.

مولانا در سال ۶۷۲ ه.ق در قونیه از دنیا رفت. 

نظرات کاربران

Bahram1995
۱۴۰۳/۰۲/۰۷

سلام این که همش شعرِ

mojka
۱۴۰۲/۱۰/۱۵

نمونه‌های نثر ملاحظه نشد!

Maryam Mirvase
۱۴۰۲/۰۹/۲۹

در نمونه فقط اشعار بود . لطفاً صفحاتی از نثر روان کتاب و شرح مثنوی رو هم بذارید که بشه برای خریدش تصمیم گرفت

Forough
۱۴۰۲/۰۸/۳۰

سلام. وقت بخیر. ببخشید کل کتاب اشعار خود مولاناست یا درباره اشعار هم به فارسی توضیح داده شده است؟ چون در نمونه، من فقط اشعار رو دیدم و متنی ندیدم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۹۶ صفحه

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۹۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان