دانلود و خرید کتاب کلیات باباطاهر عریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیات باباطاهر عریان اثر رضا رضائی

کتاب کلیات باباطاهر عریان

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کلیات باباطاهر عریان

کتاب کلیات باباطاهر عریان، کلیاتی از دو بیتی های باباطاهر عریان است که در راستای سهولت دسترسی شما عزیزان به این ابیات، گردآوری شده است. این کتاب را رضا رضائی و ابوالفضل رضائی گردآوری کرده‌اند.

درباره کتاب کلیات باباطاهر عریان

این اثر، مجموعه‌ای از دو بیتی‌های باباطاهر عریان است که با تلاش بسیار، کوشیده‌ایم تا تمام این سروده‌ها را به صورت نسخه اصلی و به دور از تحریف جمع آوری کنیم و در اختیار شما عزیزان هنر دوست و شیفته فرهنگ و تمدن والای کشورمان قرار دهیم تا از این مجموعه کامل، بیشترین بهره را ببرید.

خواندن کتاب کلیات باباطاهر عریان را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

این اثر برای تمامی عزیزان اهل شعر و ادب، قابل درک است و می‌توانند از مطالعه آن، لذت ببرند.

درباره رضا رضائی

رضا رضائی، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۸ در شهرستان بوئین زهرا از توابع قزوین، دیده به جهان گشود. وی از دوران کودکی اش عاشق شعر و هنر بود و از همان دوران در پی رشد این موهبت الهی قدم برداشت. از سن ۱۱ سالگی شروع به سرودن شعر در قالب های قصیده و غزل نمود و مجموعه‌ای از اشعارش را گردآوری کرده است که به زودی شاهد انتشار آن خواهیم بود. کتاب اشعار ناب، کلیات باباطاهر عریان، کلیات حکیم عمر خیام نیز از آثار فعلی ایشان است.

بخش هایی از کتاب کلیات باباطاهر عریان

گویند طغرل شاه سلجوقی در وقتی که برای مملکت گیری و کشور گشایی به همدان رسید، به خدمت بابا طاهر آمد تا از انفاس قدیسه آن پیر صافی ضمیر و آن عارف بصیر، کسب فیضی کند و دعای خیر آن روحانی بدرقه راه سعادتش شود و پند و اندرزی بیاموزد.

طاهر به او گفت: من با تو آن گویم که خدادند متعال فرموده، با بندگان خدا عدل و انصاف کن.

آن پادشاه از عاشق عریان سوخته جان همت طلبید. باباطاهر لوله آفتابه ای که با آن وضو میگرفت شکسته و به جای انگشتر در انگشت او کرد و او را دعا نمود و گفت: برو به امید خدا در جنگ فاتح خواهی شد.

مشهور است تا وقتی که آن انگشتر در دست شاه بود، فتح و پیروزی با آن قرین و همای و سعادت با او همنشین بود و چون انگشتر شکست، او هم شکست خورد.


نظرات کاربران

Rasti13
۱۴۰۲/۱۰/۰۹

همه گویندطاهرکس نداره خدایارمن چه حاجت کس

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان