دانلود و خرید کتاب ۳۶۶ روز با رواقیون رایان هالیدی ترجمه زینب حیدربیگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۳۶۶ روز با رواقیون اثر رایان هالیدی

کتاب ۳۶۶ روز با رواقیون

معرفی کتاب ۳۶۶ روز با رواقیون

کتاب الکترونیکی «۳۶۶ روز با رواقیون» نوشتهٔ رایان هالیدی با ترجمهٔ زینب حیدربیگی و زینب موحدی در انتشارات کتابستان معرفت چاپ شده است.  این کتاب شامل ۳۶۶ گزین گویه از زبان مارکوس اورلیوس، اپیکتتوس، سنکا و رواقیون دیگر است. رایان هالیدی، نویسنده کتاب، در ادامه هر گزین گویه به طور مختصر توضیح می دهد که چگونه باید این مفاهیم را در زندگی روزمره به کار گرفت و با این کار،اهمیت عمل گرایی این مکتب فلسفی را متذکر می شود. هدف از نگارش کتاب، بازگرداندن رواقی‌گری به جایگاه سزاوار آن به‌منزلۀ ابزاری برای دستیابی به خویشتن‌داری، پایداری، و خردمندی است؛ خصایصی که انسان، به‌جای استفاده از بعضی از رشته‌های پژوهشی دانشگاهی پیچیده، برای برخورداری از یک زندگی عالی باید به کار بگیرد. این کتاب تاکنون به بیش از بیست زبان ترجمه شده و بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

درباره کتاب ۳۶۶ روز با رواقیون

رواقی‌گری یکی از مکاتب فلسفه و شاخه‌ای از فلسفه اخلاق شخصی است که بر منطق و مشاهده ادراکات جهان طبیعی استوار است و آموزه‌های آن بر این مسئله تاکید دارد که انسان به‌عنوان موجودی اجتماعی باید خوشبختی یا نعمت را پیدا کند و به رهایی از رنج دست یابد، با این توضیح که به افراط و تفریط از میل به لذت یا ترس از درد دچار نشود.

فلسفه رواقی پس از گذشت قرن‌ها هم‌چنان جذابیت خود را حفظ کرده است. آنچه در این فلسفه توجه خوانندگان مدرن را به خود جلب می‌کند، آمیختگی منحصربه‌فرد خردورزی و عمل‌گرایی آن است. به عبارت دیگر، رواقی‌گری فقط اندیشیدن نیست، بلکه به همان اندازه که عمل به اندیشه‌ها اهمیت دارد، فعل اندیشیدن نیز مهم است.

کتاب پیش رو ۳۶۶ گزین‌گویه از رواقیون را در خود جای داده، گزین‌گویه‌هایی که راه را برای تجربه یک زندگی بهتر مهیا می‌کنند و رمز و رازهایی را پیرامون انسان برملا می سازند که به خویشتن داری، استواری و تامل‌اش منجر می‌شود. هالیدی برای درک بهتر این سخنان و فراهم آوردن زمینه‌ای برای به‌کار‌بستن این مفاهیم در زندگی توضیح مختصری پیرامون آن‌ها ارائه می‌دهد و به این شکل لزوم عملگرایی را گوشزد می‌کند.

از نظر یک فرد عادی، این سبک زندگی پرشور، فعالیت‌محور و دارای الگوی متغیر، در یک واژه خلاصه می‌شود: «بی‌احساسی». با توجه به این حقیقت که بیان خشک‌وخالی فلسفه برای بسیاری از افراد، کسل‌کننده است و آن‌ها را عصبی می‌کند، «فلسفۀ رواقی» به‌ظاهر آخرین چیزی است که هرکسی مایل است آن را بیاموزد؛ بدون درنظرگرفتن نیاز مبرمی که در جریان زندگی روزمره به این فلسفه داریم. امروزه رواقی‌گرایی، مخاطبانی جدید و متنوع پیدا کرده است؛ از تیم‌های فوتبال آمریکایی نیوانگلند پاتریوتس و سیاتل سی‌هاکس گرفته تا ال‌ال کول جِی، خوانندۀ رپ آمریکایی و میشل تافویا خبرنگار و گزارشگر آمریکایی و نیز بسیاری از ورزش‌کاران حرفه‌ای، مدیران ارشد اجرایی، مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری پوشش ریسک، هنرمندان، کارگزاران و عموم مردم.

کتاب  ۳۶۶ روز با رواقیون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند دربارهٔ رواقیون و فلسفهٔ آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب  ۳۶۶ روز با رواقیون

«وظیفۀ اصلی و حقیقی ذهن، تمرین و به‌کارگیری انتخاب، امتناع، اشتیاق، انزجار، آمادگی و مقدمه‌چینی، هدف و رضایت و توافق است. در این صورت چه‌چیزی می‌تواند عملکرد صحیح ذهن را آلوده کند و مانع آن شود؟ فقط تصمیمات غیراخلاقی و اشتباه خودش».

اندرزها، اپیکتتوس

بگذارید هریک از وظایفی که در بالا گفته شد، بررسی کنیم:

انتخاب: درست کارکردن و درست اندیشیدن؛

امتناع: از اغواگری و وسوسه؛

میل و اشتیاق: برای بهتربودن و بهترشدن؛

انزجار: از نگرش منفی، تأثیرات بد و نامناسب و هر آنچه نادرست است؛

آمادگی و مقدمه‌چینی: برای آنچه پیش روست یا آنچه ممکن است اتفاق بیفتد؛

تعیین هدف: اصل راهنما و مهم‌ترین اولویت ما؛

رضایت: برای خلاص‌شدن از نیرنگ آنچه در اختیار یا خارج از اختیار ماست (و آمادگی برای پذیرش مورد دوم).

ذهن برای انجام چنین وظایفی خلق شده است. باید اطمینان حاصل کنیم که ذهنمان این وظایف را انجام می‌دهد و تمام چیزهای دیگر را تباهی یا نوعی گمراهی و تحریف در نظر بگیریم.

نظرات کاربران

moslem
۱۴۰۱/۰۲/۰۶

در بی نهایت بزارید

فرامرز
۱۴۰۱/۰۱/۱۱

همون کتاب روزنگار رواقی گری هست

Hana
۱۴۰۲/۰۴/۰۴

این کتاب با نام روزشمار رواقی گری هم موجوده که من اول اون رو خریدم، اما این ترجمه خیلی بهتره

کاربر ۵۲۴۸۹۶۸
۱۴۰۲/۰۶/۱۱

ترجمه اش خوب نیست علیرضا خزاعی بهتره

کاربر ۶۲۶۷۵۸۰
۱۴۰۲/۰۳/۱۱

این کتاب فوق العادس.

کاربر 8065753
۱۴۰۲/۱۲/۱۳

عالیه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
تعیین هدف به این معنی نیست که حتماً به آن دست خواهید یافت. هیچ فیلسوف رواقی‌ای چنین فرضیه‌ای را جایز نمی‌شمرد؛ اما نداشتن هدف به این معنی است که هرگز به هدفتان نخواهید رسید.
سورینام
«پروردگارا، آرامشی عطا کن تا بپذیرم آن‌چه را نمی‌توانم تغییر دهم و شجاعتی ببخش تا تغییر دهم آنچه را می‌توانم و خردی عطا کن تا تفاوت این دو را درک کنم».
Fares
«اعتیاد زمانی رخ می‌دهد که ما اراده برای پرهیز از چیزی را از دست داده باشیم».
Hana
رفتارهایی که ناپرهیزی‌ها و زیاده‌روی‌های بی‌ضرر می‌پنداریم، ممکن است به‌سادگی به اعتیادهایی تمام‌عیار بدل شوند؛
Hana
مهم‌ترین و یگانه شیوۀ فلسفۀ رواقی تمایزی است میان آنچه می‌توانید آن را تغییر دهید و آنچه نمی‌توانید؛ میان آنچه روی آن تأثیر دارید و آنچه بر آن تأثیری ندارید؛ برای مثال، اگر هواپیما به‌دلیل وضعیت بد آب‌وهوا تأخیر داشته باشد، فریادکشیدن شما بر سر مسئول شرکت هواپیمایی بی‌فایده است، زیرا طوفان خاتمه نخواهد یافت یا هرچه آرزو کنید، قدتان بلندتر یا کوتاه‌تر نمی‌شود یا در کشور دیگری متولد نخواهید شد یا مهم نیست چقدر برای رسیدن به کسی کوشش کنید،زیرا در نهایت نمی‌توانید او را وادار کنید، شما را دوست داشته باشد. مهم‌تر از همه، اگر روی مسائلی تمرکز کنید که نمی‌توانید آن‌ها را تغییر دهید، فقط خودتان را آزار داده‌اید.
سورینام

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۱۲ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۱۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان