دانلود و خرید کتاب مینیمالیسم جاشوا فیلدز ملبورن ترجمه آذین سرداری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مینیمالیسم

کتاب مینیمالیسم نوشتهٔ جاشوا فیلدز ملبورن، رایان نیکدیمس با ترجمهٔ آذین سرداری در نشر نون به چاپ رسیده است. «مینیمالیسم» مفهومی است که با آن می‌توانیم چیزهای غیرضروری را دور بریزیم و برای چیزهای مهم‌تر جا باز کنیم. پس از چند رویداد متحول‌کننده، جاشوا و رایان مینیمالیسم را کشف کردند. آن‌ها به کمک مفهوم ساده‌گرایی توانستند از شر چیزهای اضافی خلاص شوند و روی پنج بُعد مهم زندگی تمرکز کنند: سلامتی، روابط، علایق، رشد فردی و مشارکت با دیگران.

درباره کتاب مینیمالیسم

این کتاب دربارهٔ شما و زندگی معنی‌داری است که می‌توانید داشته باشید. کل کتاب مینیمالیسم را می‌توان در یک یا دو روز خواند، اما مطالب در هفت فصل کوتاه جمع‌بندی شده تا به‌راحتی در یک هفته، با خواندن یک فصل در هر روز، آن را تمام کنید. با این کتاب می‌توانید تغییر کنید، دوباره انتخاب کنید چه‌کسی باشید، و بهترین آدمی بشوید که قابلیتش را دارید، خود واقعی‌تان، آدمی پرشور، بامحبت، دلسوز و شاد.

جاشوا فیلدز ملبورن و رایان نیکدموس، دو دوست صمیمی، در سی سالگی از شغل‌های کارمندی اما پردرآمدشان استعفا دادند، بخش اعظم وسایل شخصی‌شان را اهدا کردند یا دور ریختند و تمرکز خود را بر چیزهایی معطوف کردند که واقعاً اهمیت داشتند. این دو سال‌های متمادی و باطل مشغول کار بودند، پول خود را بی‌هدف خرج می‌کردند و به‌جای اینکه علایقشان را کشف کنند، با لذت‌های زودگذر سرگرم بودند. این‌ها نتیجه‌ای جز بدهکاری، افسردگی و نارضایتی در پی نداشت.

کتاب مینیمالیسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به همهٔ کسانی که مایل هستند با مفاهیم مینیمالیسم به شکلی مختصر و در چند روز آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مینیمالیسم

رضایت ساختگی

از زندگی شخصی و شغلی که داشتیم ناراضی بودیم، و به‌روش‌های مختلف سعی داشتیم نارضایتی خود را از بین ببریم.

رایان چند کار افراطی انجام داد. اول اینکه به مذهب پدرش و دین دوران کودکی‌اش روی آورد. قسم خورد که مواد مخدر و کارهای دنیوی را کنار بگذارد. او به یکی از شاهدان پارسای یهود تبدیل شد، اصول آن را با آغوش باز پذیرفت و سعی کرد از دریچۀ مذهب معنای زندگی را درک کند. رایان چند ماه بعد از فارغ‌التحصیلی، با عشق دوران دبیرستانش ازدواج کرد. او و همسرش هر دو اصول مذهبی شاهدان یهود را پذیرفتند، خانۀ کوچکی در شهر کوچک زادگاهشان خریدند و به فکر تشکیل خانواده افتادند.

اما ازدواجشان به‌تدریج از ترس و بی‌اعتمادی اشباع شد. پس از سه سال زندگی مشترک ملالت‌آور، به‌طرز ناخوشایندی از هم جدا شدند. پس از این جدایی، رایان مجدداً به مصرف مواد مخدر و الکل روی آورد تا به‌نحوی در جست‌وجوی راهی برای فرار از واقعیت شکست‌خوردۀ دردناکش باشد.

از طرف دیگر، جاشوا با تمرکز بسیار بالا به کار در شرکت ادامه داد. سخت تلاش کرد و به یکی از بهترین فروشنده‌ها در کل شرکت تبدیل شد. اولین ارتقای شغلی خود را در بیست‌ودوسالگی با سمت مدیریت به دست آورد، او جوان‌ترین عضوی بود که در شرکتی با پیشینۀ ۱۳۰ سال به این جایگاه رسیده بود.

جاشوا با این موقعیت به پول، مسئولیت و کار بیشتر رسید. زندگی جاشوا صرف کار شده بود. در بیست‌وسه‌سالگی ازدواج کرد و خانه‌ای در حومۀ شهر خرید. او همچنان بیشتر از قبل کار می‌کرد و ظاهراً زندگی شخصی‌اش در پس‌زمینه قرار داشت، جایی در گوشۀ راست قاب. متوجه نبود که ازدواج کرده است. رابطه‌ای را که با همسر بی‌نظیرش داشت نادیده می‌گرفت. برایش مهم نبود که خانۀ بزرگی داشت با تعداد اتاق‌خواب‌هایی بیشتر از ساکنین آن. به حس نارضایتی‌ای که درونش غلیان می‌کرد محل نمی‌گذاشت. به‌خوبی می‌دانست که خشنود نیست، اما زندگی با سرعت نفس‌گیری در جریان بود.

جاشوا برای مقابله با نارضایتی نامحسوسش سعی کرد خوشحالی را با پول بخرد. پول‌های کلانی برای خرید اشیا، لباس‌های تجملاتی، تعطیلات پرهزینه، لوازم برقی، گجت‌ها و خرت و پرت‌های غیرضروری پرداخت. اما وقتی با وجود تمام آن‌ها به خوشحالی جاودان دست نیافت، به عادت بد دوران کودکی‌اش بازگشت، یعنی غذا. در اوایل دهۀ بیست‌سالگی‌اش، به بیشترین وزن خود رسید، سی کیلوگرم اضافه‌وزن داشت و بدشکل شده بود. اما با خودش می‌گفت حداقل درآمد خوبی دارم! در زمینۀ کاری، برای خودش اعتباری دست و پا کرده بود، جایگاه خاصی داشت و از این بابت که کارش را به‌خوبی انجام می‌داد رضایت داشت، اگرچه شغلش را دوست نداشت و شور و هیجانی در قبال آن احساس نمی‌کرد.

نظرات کاربران

مهلا
۱۴۰۱/۰۲/۲۷

کتاب فوق العاده ای بود 😍 علاوه براینکه در مورد مینیمالیست صحبت کرده بود درمورد داشتن زندگی معنادار هم بسیار توضیحات خوبی داده بود کوتاه و مفید بود

Aydin
۱۴۰۱/۱۱/۲۷

این کتاب برای ورود به این سبک زندگی خوبه و پیشنهاد میکنم. بعدا با خوندن مقالات و گشتن در یوتیوب، اطلاعات خودتون رو گسترش بدید. البته باید بگم که مثل خیلی چیزهای دیگه، داشتن یک زندگی مینیمال در ایران یک

- بیشتر
کاربر ۱۹۰۰۷۵۹
۱۴۰۱/۱۱/۰۲

مطالعه ی این کتاب برای همه لازمه، چون اکثر ما داریم به بیراهه می‌رویم و کارهایی در زندگی انجام می دهیم که خشنودی برای ما در پی نداره ، مثل مدام گشتن در شبکه های اجتماعی، تلویزیون دیدن و وقت

- بیشتر
کاربر ۵۵۷۶۷۶۰
۱۴۰۱/۰۹/۲۷

خوب خیلی

Bibliophilia
۱۴۰۲/۰۲/۱۴

خیلیییی خوب بود اصلا مثل کتابای اموزشی کسل کننده نبود همینجوری روان میرفت دوسش داشتم😁 و اینکه هنگام خوندن یاداشت برداری فراموش نشه چون کاملا کاربردیه 😉 همین!

zmoghani
۱۴۰۲/۰۲/۲۹

مطالب خوبی بهتون یاد میده و میتونه کاربردی و مفید باشه، به هر حال به نظرم خوندنش از نخوندنش مفید تره😁

سیده میم:)
۱۴۰۲/۰۱/۳۱

ساده گرایی تو سطوح مختلف خودش برای همه در دسترس و شدنیه. دوری از تجمل‌گرایی و ساده زیستی باعث معنادار زندگی کردن می‌شه. از طرف دیگه به همون میزان غرق شدن توی تجمل‌گرایی و مصرف زدگی آدم رو از مقصود و

- بیشتر
شایلین
۱۴۰۲/۰۱/۲۹

کتاب نسبتا کاربردی که به ما کمک میکنه به سبک زندگیمون نگرشی جدید پیدا کنیم. ترجمه خوب بود و متن هم روان بود. از نطر من، راهکارهای دقیقی در کتاب ارائه نشده ولی خب از این جهت که ما رو برای متعادل

- بیشتر
sara
۱۴۰۳/۰۱/۱۸

زندگی ادم عوض میشه باساده گرایی

نیلوفر
۱۴۰۳/۰۱/۱۵

اگر فقط یه روز یا چند ساعت براش وقت بذارید، ارزش یه نگاه رو داره.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۲)
شما نمی‌توانید آدم‌های اطراف خود را تغییر دهید، اما می‌توانید در انتخاب آدم‌های اطراف خود تغییر ایجاد کنید
Farzad48381375
زندگی در گذشته به‌مثابۀ رانندگی فقط با آینۀ وسط است، که نهایتاً منجر به تصادف می‌شود، زیرا شما از آنچه پیش رویتان است بی‌خبرید.
Farzad48381375
آنچه می‌خواستیم آزادی برای پیگیری کردن آرزوهایمان بود
azar
مینیمالیسم به‌روش‌های متفاوت می‌تواند کمک کند، از جمله: - بازیابی زمان - خلاصی از شر وسایل اضافی - لذت بردن از زندگی - کشف معنای زندگی - زندگی در لحظه - تمرکز روی ضروریات - پیگیری آرزوها - یافتن شادی - انجام هر کاری که می‌خواهیم - کشف وظایف - تجربۀ آزادی
azar
به خود شما بستگی دارد که چه‌چیز را در زندگی ضروری بدانید و چه‌چیز را اضافی
مهلا
آدم‌ها روی این کرۀ خاکی زمان محدودی دارند. می‌توانند از این زمان برای اندوختن ثروت استفاده کنند یا برای رسیدن به یک زندگی معنادار. مورد آخر لزوماً مانعی برای رسیدن به هدف اول نیست. اما طمع برای کسب ثروت به زندگی معنادار منتهی نمی‌شود.
azar
تغییر در زندگی پایان راه نیست، اگر شادی طولانی‌مدت می‌خواهید، باید به‌طور مستمر تغییر کنید.
Fateme Nahavandi
با گذر زمان، سر و کلۀ موضوع خوشحالی لابه‌لای صحبت‌های ما جا باز کرد. با ارتقای شغلی، با گرفتن پاداش یا رفتن به سفرهای رؤیایی، با هر خرده‌پاداشی که دریافت می‌کردیم، به‌همراه آن‌ها خوشحالی فرامی‌رسید و در مدت کوتاهی، بی‌رنگ می‌شد. هر چه سریع‌تر به دست می‌آمدند، سریع‌تر نیز از دست می‌رفتند.
مهلا
مینیمالیسم ابزاری برای حذف غیرضروریات زندگی، تمرکز روی ضروریات و دستیابی به شادی، رضایت و آزادی است.
zahra karimi
آدم‌ها روی این کرۀ خاکی زمان محدودی دارند. می‌توانند از این زمان برای اندوختن ثروت استفاده کنند یا برای رسیدن به یک زندگی معنادار. مورد آخر لزوماً مانعی برای رسیدن به هدف اول نیست. اما طمع برای کسب ثروت به زندگی معنادار منتهی نمی‌شود
مهلا

حجم

۱۵۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۵۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان