دانلود و خرید کتاب تاب آوری در سیلی واقعیت راس هریس ترجمه یاسمین قریب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاب آوری در سیلی واقعیت اثر راس هریس

کتاب تاب آوری در سیلی واقعیت

معرفی کتاب تاب آوری در سیلی واقعیت

کتاب تاب‌ آوری در سیلی واقعیت یا یافتن رضایت‌مندی هنگام مواجهه با موانع و سختی‌های زندگی نوشتهٔ راس هریس با ترجمهٔ یاسمین قریب و کتایون دانشوریان در انتشارات سبزان به چاپ رسیده است. اصلاً تاب‌آوری چیست؟ مهارت‌های تاب‌آوری را می‌شناسید؟ چه عواملی باعث افزایش تاب‌آوری می‌شود؟ با تکنیک‌های تاب‌آوری آشنایی دارید؟ اگر در زندگی با مشکلات روحی مواجه شوید، چه می‌کنید؟ چند مقاله تاب‌آوری خوانده‌اید؟ از مفاهیم تاب‌آوری فرهنگی و تاب‌آوری اجتماعی چه می‌دانید؟ با مطالعه این کتاب، راهکارهایی می‌آموزید که بتوانید به رضایتمندی درونی برسید و احساس نشاط و سرزندگی بدون تأثیر پذیرفتن از عوامل خارجی را در خود تقویت کنید.

درباره کتاب تاب‌ آوری در سیلی واقعیت

مهارت تاب‌آوری در واقع همان چیزی است که به آن صبر و شکیبایی در برابر مشکلات زندگی می‌گوییم؛ اینکه در مواجهه با مشکلات روحی و مشکلات زندگی‌مان به‌راحتی بتوانیم مهار اعصاب خود را در اختیار داشته باشیم. در واقع، اگر سواد زندگی‌کردن را بیاموزیم و بتوانیم در هر شرایطی آرامش خود را حفظ کنیم، بهترین کار را انجام داده‌ایم.

تکنیک های تاب‌آوری و عوامل مؤثر بر افزایش آن بسیارند. بهترین راه برای رویارویی با هر مشکلی آمادگی است. اگر یادمان باشد که همه مان بالاخره سهمی از مشکلات خواهیم داشت و سیلی از روزگار خواهیم خورد، چه در زندگی شخصی و چه اجتماعی، دیگر خیلی توی ذوقمان نمی خورد و در واقع شوکه نمی شویم. همینطور باید بدانیم مشکلاتمان دائمی نیستند و برطرف خواهند شد. اما انفعال هم راه چاره نیست. باید دست به اقدام زد و کاری کرد.

کتاب تاب‌ آوری در سیلی واقعیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های خودشناسی و خودیاری از مطالعهٔ این کتاب لذت خواهند برد.

کتاب‌های مشابه

اگر این کتاب را دوست داشتید یا به دنبال کتاب‌هایی درباره یافتن معنا در میانه‌ی رنج، تاب‌آوری و امید هستید، این عناوین هم می‌توانند برایتان مفید باشند؛ چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم، شجاعت رنج بردن و انسان در جستجوی معنا.

بخشی از کتاب تاب‌ آوری در سیلی واقعیت

داشتن دیدگاه‌های مثبت، خوش‌بین بودن و استفاده از هر مشکلی برای رشد شخصی از دیگر مهارت‌های تاب‌آوری است.

از دیگر تکنیک های تاب‌آوری هم می تواند مطالعه مقاله تاب‌آوری و یا کتاب های مربوط به این موضوع باشد. در این بین با مفاهیم تاب‌آوری فرهنگی، تاب‌آوری اجتماعی و موانع تاب‌آوری آشنا می شویم. با به کار بردن روش هایی که یاد می گیریم هم خودمان به آرامش می رسیم و هم خانواده مان. با توجه به اینکه این مهارت آموختنی است، پس، از طریق تمرین، یادگیری و آموزش می توانیم تاب‌آوری در کودکان را نیز افزایش دهیم و سواد زندگی کردن را به آنها بیاموزیم.

راهکارهای ساده ای برای تمرین تاب‌آوری وجود دارد همچون: پرورش مهارت حل مسئله، بالا بردن مهارت‌های اجتماعی، نگاه مثبت به آینده و داشتن انگیزه و هدف. در واقع، تمرین تاب‌آوری به خود شخص بستگی دارد. هر چه بیشتر همت کند، نتیجه بهتری هم خواهد گرفت.

نظرات کاربران

محسن
۱۴۰۰/۱۱/۱۱

نویسنده در مقدمهٔ کتاب می‌گوید کتاب‌های خودیاری را می‌شود به دو گروه تقسیم کرد: کتاب‌هایی که ادعا می‌کنند هر چه در زندگی بخواهیم را می‌توانیم داشته باشیم به شرط اینکه روی آن تمرکز کنیم (این دسته از کتاب‌ها را خودم

- بیشتر
کاربر 92
۱۴۰۱/۱۰/۱۶

برای علاقه مندان به کتاب های روانشناسی در هر سطحی که باشید این کتاب مفید و کاربردیه در واقع رویکرد ACT مبتنی بر ۲ اصل پذیرش و تعهده که اگه با منطق و روحیتون سازگار بشه میتونه یک ابزار قدرتمند

- بیشتر
مهدیه
۱۴۰۰/۰۹/۲۵

کتابی بسیار عالی در زمینه خودیاری. متنی بسیار جذاب و شیرین

محمد تقی
۱۴۰۱/۰۲/۱۶

سلام صوتی کتاب تاب آوری در سیلی واقیعیت میخواستم میشه راهنماییم بفرمایید ممنون

ملی خانم
۱۴۰۲/۰۳/۰۲

از خوندنش لذت بردم چون شفقت ورزی به خود رو آموزش میده به نظرم هرکسی اینو باید بلد باشه.

Reza Shataee
۱۴۰۱/۱۱/۲۱

فوق العاده زیبا وخوب مخصوصا برای رده سنی20تا30سال وهمه

کاربر 6753625
۱۴۰۲/۰۳/۲۷

عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۶)
مهم نیست چقدر تلاش می‌کنیم، درد و رنج حتماً به زندگی ما می‌خزند.
کاربر ۲۶۰۵۵۷۰
ویلیام شکسپیر به کرات این جمله را بازگو کرده است: هیچ چیز خوب یا بدی وجود ندارد، بلکه اندیشه ماست که آن را تبدیل به بد یا خوب می‌کند.
محسن
زمانی که به گذشته خود می‌اندیشید، متوجه خواهید شد که لحظاتی که حقیقتاً زندگی کرده‌اید، زمانی بوده است که کارهای خود را از روی عشق انجام داده‌اید.
محسن
مهربان بودن با خود را تمرین کنید (حتی اگر ذهنتان می‌گوید که شما سزاوارش نیستید).
محسن
ارزش‌ها مشخص می‌کنند که شما چگونه می‌خواهید رفتار کنید، در حالی‌که اهداف مشخص می‌کنند که شما چه چیزی را می‌خواهید به دست آورید.
محسن
آنها به شما می‌گویند که افکار منفی را به چالش بکشید، مورد بحث قرار دهید، یا باطل شمارید و افکار مثبت را جایگزین آنها کنید ـ و این قطعاً یک پیشنهاد گمراه‌کننده است! این دیدگاه به طور معمول جذاب است: افکار بد را لگدکوب و آنها را با فکرهای خوب جایگزین کنید. ولی مشکل این است که اگر ما شروع به جنگیدن با افکار خود کنیم، هرگز پیروز نخواهیم شد. چرا؟ زیرا تعداد بی‌شماری از افکار به اصطلاح منفی وجود دارد، و هیچ فردی تاکنون موفق به پیدا کردن روشی برای از بین بردن آنها نشده است.
محسن
اگر بخواهیم از هر رابطه‌ای به بهترین شکل ممکن بهره ببریم، لازم است درگیر آن شویم، در آن مشارکت کنیم، به طور کامل در آن حضور پیدا کنیم، دربارهٔ آن کنجکاو باشیم و در آن سهم داشته باشیم. وقتی که با یک شخص یا یک موضوع، کاملاً در ارتباط و پیوند باشیم، رابطه بسیار غنی‌تری را تجربه خواهیم کرد.
محسن
ما نمی‌توانیم مانع داستان‌گویی صدای درون ذهنمان شویم، ولی می‌توانیم یاد بگیریم آن را در حین عمل گیر بیندازیم. همچنین می‌توانیم یاد بگیریم شیوه واکنش خود را انتخاب کنیم: به داستان‌های مفید و سودمند اجازه دهیم که ما را هدایت کنند و به داستان‌های غیرمفید اجازه دهیم مانند برگ‌ها در نسیم رفت‌وآمد کنند.
محسن
در بودیسم عقیده بر این است که، خشم شبیه یک زغال داغ برافروخته است که آن را در دست نگه می‌دارید تا روی فرد دیگری پرتاب کنید. در انجمن الکلی‌های گمنام (AA‌) عقیده دارند، "خشم شبیه بلعیدن زهر به امید مرگ فرد دیگری است." نگرش مشترک در این عقاید این است: زمانی که در دام خشم می‌افتیم، به خود آسیب می‌زنیم و این آسیب و رنج حتی از آسیب کنونی نیز بیشتر است.
محسن
از خود می‌پرسم: آیا می‌توانم از گفتن "آن را درست انجام بده" یا "کار را تمام کن"، رها شوم؟ فعالیتی که در حال انجام آن هستم، برایم معنادار است. نمی‌خواهم آن را با عجله، از روی ناچاری یا تنفر انجام دهم. آیا می‌توانم با پذیرش و کنجکاوی به آن بنگرم؟ آیا می‌توانم آن کار را با آرامش و مسالمت، توجه و سخاوت انجام دهم؟ آیا می‌توانم آن را با سادگی و مهربانی درآمیزم؟ بله می‌توانم. بنابراین روی صندلی می‌نشینم، پشتم را صاف می‌کنم، انگشتان خود را روی کیبورد قرار می‌دهم، و آنچه را که برایم مهم است انجام می‌دهم.
fateme

حجم

۲۴۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲۴۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان