دانلود و خرید کتاب پسران نیکل كلسن وايتهد ترجمه سعید کلاتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پسران نیکل اثر كلسن وايتهد

کتاب پسران نیکل

نویسنده:كلسن وايتهد
انتشارات:نشر گویا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پسران نیکل

کتاب الکترونیکی «پسران نیکل» نوشتهٔ کلسن وایتهد با ترجمهٔ سعید کلاتی در انتشارات نشر گویا به چاپ رسیده است. این کتاب را می‌توانید از طاقچه دریافت کنید. این کتاب داستانی الهام گرفته از اتفاقاتی است که در مدرسه‌ای در فلوریدا رخ داده. پسران نیکل روایتی فراموش‌نشدنی است که شجاعت وایتهد را به عنوان صدای پیشرو در ادبیات آمریکا تقویت می‌کند. این رمان بعد از انتشار از سوی نشریه تایم به عنوان بهترین رمان دهه انتخاب شد و امسال نیز جایزه پولیتزر را در بخش ادبیات داستانی به دست آورد. کتاب پسران نیکل نشان‌دهندۀ قدرت مواجهه و ایستادگی انسان در برابر سختی‌ها و مشکلات است.

درباره کتاب پسران نیکل

در شروع کتاب می‌بینیم که دانشجوهای باستان‌شناسی در میان کندوکاو در یک منطقه اطراف مدرسه ناگهان به چند استخوان می‌رسند و در آن منطقه جسد بیش از ۴۰ نفر را پیدا می‌کنند که بعضی هنوز چاقو در بین استخوان‌های کمرشان است. در این منطقه چه اتفاقی افتاده است؟ این سوالی است که کتاب پسران نیکل به دنبال آن است. کتاب پسران نیکل نوشته کلسن وایتهد، داستانی تکان‌دهنده از بدرفتاری با سیاه‌پوستان و نژادپرستی آمریکایی‌ها را به تصویر می‌کشد. پسر نوجوان سیاه‌پوستی که طی یک اتفاق ناخواسته به مدرسه اصلاح و تربیت فرستاده می‌شود و حوادث عجیبی در آنجا برایش روی می‌دهد.

جوایز و افتخارات کتاب پسران نیکل:

- بهترین کتاب انتخاب شده یک دهه اخیر با نظر مجله تایمز

- برنده جایزه پولیتزر در سال ۲۰۲۰

- برنده جایزه الکس در سال ۲۰۲۰

- جایزه اورول برای داستان‌های سیاسی در سال ۲۰۲۰

- فینالیست، جایزه آئودی ۲۰۲۰ برای بهترین روایتگر مرد

- برنده جایزه کرکس در سال ۲۰۱۹

- جایزه ملی کتاب داستانی در سال ۲۰۱۹

- نامزد جایزه ملی حلقه منتقدان کتاب در سال ۲۰۱۹

- نامزد جایزه گودریدرز در سال ۲۰۱۹

نکوداشت‌های کتاب پسران نیکل:

- باراک اوباما: «کتابی که حتماً باید خوانده شود.»

- نیویورک‌تایمز: «کولسون وایتهد نوشتار کلاسیک آمریکایی خودش را دارد و صاحب سبک است. روایت منظم و جملات صریحی که استفاده می‌کند مانند یک پارو آب را می‌شکافد و داستان را به پیش می‌برد. هر فصل از کتاب شاهکار است. وایتهد در رنج شخصیت‌های کتابش شریک می‌شود و به نوعی با نوشتن مراقبه می‌کند.»

- مجله تایم: «داستانی الهام گرفته از اتفاقاتی که در مدرسه‌ای در فلوریدا رخ داده. پسران نیکل روایتی فراموش نشدنی است که شجاعت وایتهد را به عنوان صدای پیشرو در ادبیات آمریکا تقویت می‌کند.»

- واشنگتن‌پست: «رمان جدیدی از وایتهد که ما را وادار می‌کند که تاریخچه‌ی امریکایی افریقایی‌ها را مجدداً ارزیابی و بررسی کنیم. با خواندن این کتاب نوعی دیگر از رمان را تجربه خواهید کرد.»

مارتین لوترکینگ رهبر جنبش حقوق مدنی می‌گوید:« ما را به زندان بیندازید، خانه‌هایمان را بمباران کنید، فرزندانمان را تهدید کنید، کتک بزنید و نیمه‌ جان رهایشان کنید، ما همچنان به شما عشق خواهیم ورزید.»

کتاب پسران نیکل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم. اگر به داستان‌های واقعی و تاریخی علاقه‌مند هستید این رمان خواندنی را از دست ندهید.

درباره کلسن وایتهد

کلسن وایتهد در ۶ نوامبر سال ۱۹۶۹ چشم به جهان گشود. او زاده نیویورک آمریکا است. وایتهد پس از پایان دوران مدرسه‌اش در منهتن وارد دانشگاه شد. او در سال ۱۹۹۱ دوران تحصیلش را در دانشگاه هاروارد به پایان رساند. در دانشگاه با یک شاعر به نام کوین یانگ آشنا شد. این دوستی زمینه ورود او به دنیای کتاب و ادبیات را فراهم کرد. یانگ به او کمک کرد تا در نشریه ویلیج وویس مشغول به کار شود. او اولین آثارش را در نشریه صدای دهکده منتشر کرد. اولین رمان او در سال ۱۹۹۹ به نام رمان‌های اندیشمند منتشر شد. وی تا کنون هشت رمان، سه داستان کوتاه و چند مقاله تحسین برانگیز را منتشر ساخته‌ است. کتاب آپکس صدمه را پنهان می‌کند در سال ۲۰۱۱ به عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تامیز انتخاب شد. به علاوه در سال ۲۰۱۶ کتاب راه آهن زیرزمینی جایزه کتاب ملی را دریافت کرد. وایتهد در دانشگاه‌های پرینستون، هوستون، نیویورک، بروکلین، هانتر، کلمبیا و وسلین به تدریس پرداخته است. او تاکنون دو بار در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ موفق به دریافت جایزه پولیتزر شده است.

بخشی از کتاب پسران نیکل

وقتی که سروکله دایرةالمعارف‌ها پیدا شد، الوود دوازده سال داشت. یکی از پادوها چند جعبه را به داخل آشپزخانه کشاند و بعد همه را به رقص سرخ‌پوستی دعوت کرد. الوود نگاهی به جعبه‌ها انداخت - آنها یک دوره دایرةالمعارف بودند که یک دست‌فروش سیار پشت یکی از اتاق‌های طبقات بالا جا گذاشته بود. در میان کارکنانْ افسانه‌هایی وجود داشت که می‌گفتند ثروتمندهای سفیدپوست چیزهای باارزشی را در اتاق‌هایشان جا می‌گذارند، اما به‌ندرت پیش می‌آمد که این‌جور غنیمت‌ها راه به قلمرو آنها پیدا کنند. بارنیِ آشپز جعبه‌ای را که بالاتر از بقیه بود باز کرد و کتاب جلدچرمی دایرةالمعارف جهانی فیشر از حرف Aa تا Be را برداشت. آن را به الوود، که از سنگینی کتاب غافل‌گیر شده بود، داد. انگار که آجری بود با صفحاتی با لبه‌های قرمز. پسرک شروع کرد به ورق زدن و از گوشه چشمش به کلمات ریز - Aegean، Archimedes، Argonaut - نگاه کرد و خودش را روی مبل اتاق نشیمن خانه درحالی‌که کلماتی را که دوست داشت روی کاغذ کپی می‌کرد تجسم کرد. کلماتی که روی صفحه جالب به نظر می‌رسیدند یا کلماتی که در تلفظ‌های خیالی‌اش دلنشین به گوش می‌آمدند.

کوری، پسرک پادو، کشفش را به هرکسی که دوست داشت آن کتاب‌ها را بخواند بخشید - او سواد خواندن نداشت و فعلاً هم خیال سواددار شدن نداشت. الوود اعلام داوطلبی کرد. با توجه به جو و فضای آشپزخانه، بعید بود که فرد دیگری آن دایرةالمعارف‌ها را بخواهد. اما، پیت، یکی از ظرف‌شورهای جدید، گفت که حاضر است با او سر دایرةالمعارف‌ها مسابقه بدهد.

نظرات کاربران

farez
۱۴۰۲/۰۵/۲۷

پسران نیکل....رمانی بلند،بدون خط داستانی واضح و کششی که لازم باشه برای ادامه دادن. بدون تعلیق و کاملا پراکنده.... سرشار از پرش هایی که تمرکز خواننده رو بهم میریخت. انگار بخوان رمان من او رو به انگلیسی ترجمه کنن! همینقدر عجیب

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۸۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

حجم

۴۸۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان