دانلود و خرید کتاب نهایت مزیت رقابتی ریتا مک‌گراث ترجمه سید حسین جلالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نهایت مزیت رقابتی اثر ریتا مک‌گراث

کتاب نهایت مزیت رقابتی

معرفی کتاب نهایت مزیت رقابتی

نهایت مزیت رقابتی، تغییر استراتژی، پابه‌پای سرعت کسب‌وکار اثری در حوزه کسب‌وکار نوشته ریتا مک‌گراث، استاد دانشکدۀ کسب‌وکار کلمبیای ایالات متحدۀ امریکا است که با ترجمه سید حسین جلالی به چاپ رسیده است. این کتاب درباره مزیت‌های رقابتی در دنیای کسب‌وکار سخن می‌گوید.

درباره کتاب نهایت مزیت رقابتی 

 مفهوم مزیت رقابتی ارتباط مستقیمی با ارزش‌های مورد نظر مشتری دارد و هر قدر ارزش پیشنهادی شرکت به آنچه مورد نظر مشتری است، نزدیک‏تر باشد، شرکت برتری بیشتری نسبت به رقبای خود دارد. اما همان‌گونه که ریتا مک‌گراث در این کتاب اشاره می‌‏کند در دنیای امروز که به سرعت در حال تغییر است، نیازها و خواسته‌های مشتریان نیز در حال دگرگونی است و مزیت شکل‌گرفته بر اساس آن نیز می‏بایست تغییر کند و پافشاری برای حفظ آن مزیت ناگریز به شکست منجر می‌شود.

در واقع این کتاب مفهوم مزیت رقابتی را نفی نمی‌کند، بلکه مفهوم مزیت رقابتی پایدار را به چالش می‌کشد و پایداری آن را نفی می‌کند. شرکت‌ها باید همگام با تغییر محیط، توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود را گسترش دهند و مزیت‌های رقابتی‌شان را بازسازی کنند. این همان مفهومی است که مک‌گراث در کتابش به آن اشاره می‌کند و به کمک بحث‌هایی همچون تخصیص منابع و نوآوری سازمانی آن را شرح می‌دهد.

پیشینۀ مک‌گراث در تدریس، مدیریت اجرایی و مشاوره سبب شده است این کتاب فقط منحصر به تشریح مباحث نظری نباشد. تشریح ابعاد مزیت رقابتی ناپایدار به همراه معرفی ابزارهایی از جمله پرسشنامۀ تلۀ مزیت‌های رقابتی، ماتریس استراتژی‌های قطع ارتباط، رویۀ تخصیص منابع، ماتریس موقعیت‌یابی نوآوری، فرایند گام‌به‌گام و نظام‌مند نوآوری و یک فصل مستقل دربارۀ مفهوم مزیت رقابتی ناپایدار در زندگی شخصی این کتاب را به مرجعی جذاب برای هر دو گروه مخاطبان دانشگاهی و مخاطبان حرفه‌ای تبدیل کرده است. 

نظرات چهره‌های مشهور دربارۀ کتاب نهایت مزیت رقابتی

این کتاب راهنمای عملیِ فوق‌العاده‌ای برای رقابت در دنیای پویای این روزهاست. کتابِ ریتا مک‌گراث دستورالعمل‌های روشنی برای آن دسته از رهبران دارد که در جست‌وجوی حاشیۀ رقابتی‌اند. این کتاب باید مطالعه شود.

اسکات آنتونی، اینوسایت

ریتا مک‌گراث با این کتاب جای خودش را در میان خبرگان حوزۀ کسب‌وکار مستحکم کرده است. او ادعا می‌کند که مفهوم مزیت رقابتی پایدار منسوخ شده و در برابر آن معتقد است مدیریت موفقیت‌آمیز امواج مزیت‌های ناپایدار روند آتیِ موفقیت در کسب‌وکار است.

ژان کَدِل، نویسنده

در اقتصاد امروزی، مقید ساختن خود به کسب مزیت‌های رقابتی پایدار مانند ایجاد خط پدافندی ماژینو است، شما را در موقعیتی نگاه می‌دارد که خروج از آن دشوار است و علاوه بر آن، تضمینی برای جلوگیری از ورود عناصر نامطلوب نیست. بهتر است به جای آن، راهنمای ریتا مک‌گراث را برای بهره‌برداری از مزیت‌های رقابتی ناپایدار به کار بگیرید و سازمان‌تان را با این حقیقت روبرو کنید که تغییر تنها چیزی‌ست که ثابت باقی می‌ماند.

جفری مور، نویسنده

اگر مزیت‌های رقابتی پایدارتان را از دست داده باشید چگونه استراتژی خلق می‌کنید؟ شما به راهنمایی برای استراتژی نیاز دارید که با دنیای نامطمئن و سریع امروز تناسب داشته باشد. شما به روش‌های جدیدی برای سازماندهی و اقدام به منظور دستیابی به رشد و سودآوری مستمر نیاز دارید. این یعنی به مزیت رقابتیِ جدیدی نیاز دارید و این کتاب همان مزیت است.

الکس اُستروالدر، نویسنده کتاب خلق مدل کسب و‌کار

ایدۀ اصلی مک‌گراث معتبر، عمیق و برآمده از تجربه است. بسیاری از سازمان‌ها در پیِ شکار اسب تک‌شاخِ مزیت رقابتی پایدار به قیمت صرف‌نظر از سرمایه‌گذاری روی فرصت‌های استراتژیک‌اند. این کتاب سبب برانگیختن گفت‌وگوهایی سودمند دربارۀ ایجاد فرصت‌های نوآوری به جای بهره‌برداری صِرف از آنهاست.

مایکل شارژ، نویسنده و پژوهشگر مرکز کسب‌وکارهای دیجیتال دانشگاه اِم‌آی‌تی

زمانی که مزیت‌های رقابتی پایدار بودند دیگر به سر رسیده است. کتاب مک‌گراث نه تنها نقص مدل‌های ایستا و سنتی را بیان می‌کند، بلکه به ترسیم ابزارهایی برای دستیابی به عملکرد برتر می‌پردازد. این کتاب دیدگاه کاملاً جدیدی برای تفکر دربارۀ استراتژی به شما خواهد داد.

فرانسیسکو دِسوزا، مدیرعامل شرکت کُگنیزانت

این کتاب خواندنی و هوشمندانه حضور در فضای مزیت‌های رقابتی ناپایدار را به عنوان مهم‌ترین واقعیت امروزی دربارۀ استراتژی نشان می‌دهد. مک‌گراث کتاب راهنمایی برای این رویکرد جدید منتشر کرده است که نشان می‌دهد چگونه می‌توانید فرصت‌ها را به سرعت تشخیص دهید، آنها را در مقیاس توجیه‌پذیر اقتصادی عملیاتی کنید و در هنگام تغییر شرایط از حرکت نترسید.

ویلیام گرین، رئیس پیشین هیئت‌مدیرۀ اکسنچر

اجبار به حفظ مزیت رقابتی که پیش از این کسب شده است، دامی خطرناک است. مک‌گراث مؤلفه‌های لازم جهت ایجاد حاشیۀ رقابتی پویا برای سازمان‌های فردا را به روشنی بیان کرده است. کتاب او از کتاب‌های جهت‌دهنده و نوینی‌ست که باید مطالعه شود.

سانجای پروهیت، اینفوسیس

اثر ساختارشکنانۀ مک‌گراث کاملاً متناسب با بازارهای پویای امروزی‌ست که پیروزی در آنها به بازآرایی‌های مستمر وابسته است.

نانسی مک‌کینستری، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیرۀ والترز کلُوِر

این کتاب مشخص می‌کند تیم‌هایی که بهترین عملکرد را دارند، باید هوشیار باشند. آیا شما در جست‌وجوی دستیابی به فرصت‌های جدید هستید یا فقط برای بهینه‌سازی استراتژی‌های منسوخ تلاش می‌کنید؟ سرتان را بالا بگیرید و هوشیار باشید، وگرنه مزیت رقابتی ناپایدار را از دست خواهید داد.

کلاوس کِلِین‌فِلد، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیرۀ آلکوآ

به عنوان هوادار قدیمی ریتا مک‌گراث، از دیدن این کتاب بسیار خوشحال شدم. رویکرد او نسبت به استراتژی رویکردی جدید و برآمده از تجربه است که مدیران امروزی به آن نیاز دارند. این کتاب واقعیت‌های رقابتی را تأیید می‌کند و راهی مشخص را برای فرارفتن از آنها نشان می‌دهد و از روشن‌گرایانه‌ترین آثاری‌ست که تاکنون دربارۀ چگونگیِ رویارویی با نوآوری‌های نامتعارف مطالعه کرده‌ام.

کلای کریستینسن، استاد دانشکدۀ کسب‌و‌کار هاروارد

 خواندن کتاب نهایت مزیت رقابتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه پژوهشگران و فعالان حوزه کسب‌وکار مخاطبان این کتاب‌اند.

 درباره ریتا مک‌گراث

ریتا گانتر مک‌گراث، استاد دانشکدۀ کسب‌و‌کار دانشگاه کلمبیا در نیویورک و خبره‌ای مشهور در حوزۀ استراتژی در محیط نامطمئن و ناپایدار است. افکار و نوشته‌های او توجه بسیاری از مخاطبان و شرکت‌های بزرگی مانند پیرسون، کوکاکولا، جنرال الکتریک، اِلایِنس‌بوتز و مجمع جهانی اقتصاد را به خود جلب کرده است. او سخنرانی مشهور و مشاوری برای تیم‌مدیران ارشد سازمان‌هاست. در سال ۲۰۱۱ میلادی نام او در لیست پنجاه نفرۀ متفکران مدیریت و کسب‌وکار قرار گرفت. به علاوه، او یکی از ده استاد برتر کسب‌وکار است که در توئیتر با اقبال مخاطبان روبروست. نام او در سال ۲۰۰۹ میلادی در تالار مشاهیر انجمن مدیریت استراتژیک ثبت شد، این افتخار به کسانی تعلق می‌گیرد که تأثیر چشم‌گیری روی حوزۀ مدیریت استراتژیک داشته باشند.

مک‌گراث در تحریر سه کتاب دیگر پیش از این کتاب مشارکت داشته۳۰۶ که همگی آنها توسط انتشارات دانشکدۀ کسب‌و‌کار هاروارد منتشر شده‌اند. به علاوه، مک‌گراث تعداد زیادی مقاله در نشریۀ دانشکده کسب‌و‌کار هاروارد منتشر کرده که برخی از آنها زمینه‌ساز شکل‌گیری مفهومی شده‌اند که امروزه آن را با عنوان جنبش کسب‌و‌کارهای نوپا می‌شناسیم. او همچنین پژوهشگر مشهوری‌ست و برای مقالاتش جوایز متعددی از معتبرترین نشریات مدیریتی دریافت کرده است. مک‌گراث برنامه‌های متعددی در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی دارد و مطالب فراوانی در نشریاتی مانند وال‌استریت ژورنال، نیویورک‌تایمز، فایننشیال‌تایمز، بیزنس‌ویک و فَست‌کمپانی به چاپ می‌رساند.

مک‌گراث در سال ۱۹۹۳ میلادی کارش را در دانشکدۀ کسب‌و‌کار دانشگاه کلمبیا آغاز کرده است و تا پیش از کار در دانشگاه، تجربۀ مدیریت در حوزۀ فناوری اطلاعات و سابقۀ راه‌اندازی دو کسب‌وکار را دارد. او دکترایش را از دانشکدۀ وارتون، دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرده و علاوه بر آن در حوزۀ مطالعات بین‌الملل نیز در دانشگاه کلمبیا تحصیل کرده است.

 بخشی از کتاب نهایت مزیت رقابتی

این کتاب نمی‌توانست زمانی بهتر از اکنون منتشر شود. همۀ مدیرانی که در جست‌وجوی فهم روش کسب موفقیت در بازارهای رقابتی‌اند، از مطالعۀ این کتاب منتفع خواهند شد. بر اساس تجربۀ سی و دو ساله‌ام در صنعت خرده‌فروشی (در فروش کفش) افزایش شتاب، شدت تغییرات و واژگونی فرضیه‌های به ظاهر بدیهی را تأیید می‌کنم. رفتار خرید به طور کامل در حال تغییر است. مزیت‌هایی که برند صد و شصت و سه ساله‌مان در تولید کفش و چکمه را برجسته می‌کرد، در حال ناپدیدشدن است. مشتریان کمتر از گذشته به کسب‌وکارها اجازۀ اشتباه می‌دهند و صنعت کفش نیز از این تغییر در امان نبوده است.

ما زمانی با ایده‌های نویسندۀ این کتاب آشنا شدیم که در سال ۲۰۰۶ میلادی با شرکت اِلایِنس‌یونی‌چِم برای تشکیل شرکت اِلایِنس‌بوتز ادغام شدیم و این کار به ما فرصت لازم برای تأسیس شرکت خصوصی جدیدی در سال ۲۰۰۷ میلادی داد. در آن زمان قصد داشتیم شرکت را به گونه‌ای متحول کنیم که با قراردادن مشتریان در اولویت نخست، امکان فعالیت به شیوه‌ای متمایز را برای‌مان فراهم کند. ریتا که از استعداد واقعی تفکر استراتژیک برخوردار است، به ما کمک کرد تا بسیاری از ایده‌های ارائه شده در این کتاب را در چارچوب رهبری شرکت جدیدمان به‌کار بگیریم و ما نیز تا امروز همین کار را ادامه داده‌ایم. قصد داشتیم که سریع‌تر و قاطع‌تر باشیم و صراحت بیشتری داشته باشیم، زیرا خبرهای بد همیشه زود پخش می‌شوند. قصد داشتیم زمان بیشتری را به تفکر دربارۀ آینده نسبت به گذشته اختصاص بدهیم. می‌خواستیم دیوارهای میان واحدهای سازمان را از میان برداریم و شرکت‌مان را برای کسب و استفاده از فرصت‌ها با هویتی متحد سازماندهی کنیم. قصدمان این بود که رهبرانی شجاع برای سازمان‌مان تربیت کنیم که سرعت گام‌های رقابت را جذاب بپندارند...

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان