دانلود و خرید کتاب شاه، انقلاب اسلامی و ایالات متحده داریوش بایندر ترجمه محمد آقاجری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شاه، انقلاب اسلامی و ایالات متحده اثر داریوش بایندر

کتاب شاه، انقلاب اسلامی و ایالات متحده

معرفی کتاب شاه، انقلاب اسلامی و ایالات متحده

شاه، انقلاب اسلامی و ایالات متحده اثر داریوش بایندر است که با ترجمه محمد آقاجری به چاپ رسیده است.

درباره کتاب شاه، انقلاب اسلامی و ایالات متحده

 بایندر در این کتاب نگاهی تاریخی به انقلاب ۱۳۵۷ دارد. رویدادی که جامعه ایرانی را دگرگون کرد و سیمای سیای خاورمیانه را با پیامدهایی گسترده تغییر داد. تغییری که در گستره سیاست همچنان به شدت طنین‌انداز است.

نویسنده در این کتاب ترسیم‌گر محیط پیش از انقلاب ایران است و شرح می‌دهد مه چگونه به دلیل مجموعه‌ای از خطاهای بنیادین، دوگانگی فرهنگی و تحولات بیرونی همه‌گستر، یعنی حال و هوای دوران پس از جنگ ویتنام و تصوراتی درباره ظهور دولت کارتر در امریکا این کشور سربه طغیان برداشت و حاکم رنجور ان زمام قدرت را از دست داد. سقوط رژیم شاه در بهمن ۱۳۵۷ ممکن بود یکی از ویژگی‌های غیربرجسته خاورمیانه پس از جنگ باشد، اما به سبب دو ویژگی با ارتباط متقابل چنین نشد. نخست اینکه انقلاب اسلامی ایران همانند انقلاب‌های روسیه و فرانسه در گذشته، بر اساس آرمان و اصول روی داد. پیامدهای آن مرزهای ملی را درنوردید و این منطقه را در درگیری‌ها و کشمکش‌های پیاپی غوطه‌ور ساخت. دوم اینکه برخلاف تصور عموم، انقلابی که رهبری آن را آیت‌الله خمینی در دست داشت، کشمکشی علیه رژیمی منفرد یا خاندان حاکم نبود، سمت و سوی اصول مورد نظر وی این بود که به حکومت غیر دینی بر ملتی مسلمان پایان بدهد و دودمان پیامبر را به قدرت برساند.

این کتاب همچنین پی‌جوی عوامل خارجی است، گرچه ترکیب انقلاب به گونه‌ای بی‌همتا داخلی بوده است. تاریخ این رویداد تحول ساز را نمی‌توان به طور کامل و جدای از تأثیراتی درک کرد که از سوی کانون‌های اصلی قدرت در خارج یا به سبب دسیسه‌های سنجیده و جناحی در حکومت کارتر، به درون کشور رخنه کردند. بخش‌های متعددی از این کتاب به بررسی این جنبه اخیر اختصاص یافته و بر اساس یافته‌های تازه در برخی منابع آمریکایی است که تاکنون استفاده نشده بوده اند. سرانجام اینکه مسئلة گریزناپذیری انقالب موضوعی است که این کتاب در نظر دارد به ان بپردازد.

خواندن کتاب شاه، انقلاب اسلامی و ایالات متحده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به تاریخ تحلیلی انقلاب اسلامی مخاطبان این کتاب‌اند.

درباره داریوش بایندر

 داریوش بایندر دیپلمات و کارگزار سیاسی ایران در دوره محمدرضا پهلوی بود. از سوابق او می‌توان به عضویت در دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل، مدیر دفتر منطقه‌ای امریکا در وزارت امور خارجه، مشاور سیاست خارجی نخست‌وزیری در سال‌های پایانی سلطنت پهلوی، هماهنگ‌کننده منطقه‌ای کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در بنگلادش و کنگو و عضویت در دفتر هماهنگی اقدامات بشردوستانه را نام برد.

نظرات کاربران

کاربر ۲۲۱۱۱۰۴
۱۴۰۲/۰۱/۲۰

فایل های pdf هنگیده . پیگیری کنید .

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

حجم

۱۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

قیمت:
۲۴۸,۰۰۰
تومان