دانلود و خرید کتاب دوست داشتن وضعیت موجود بایرن کیتی ترجمه فرناز فرود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوست داشتن وضعیت موجود اثر بایرن کیتی

کتاب دوست داشتن وضعیت موجود

معرفی کتاب دوست داشتن وضعیت موجود

کتاب دوست داشتن وضعیت موجود: چهار پرسش برای دگرگونی زندگی با عنوان اصلی Loving What Is: Four Question That Can Change Your Life اثری است از بایرن کیتی است که با ترجمه فرناز فرود منتشر شده است.

 درباره کتاب دوست داشتن وضعیت موجود

بایرن کیتلین رید که همه او را با نام بایرن کیتی می‌شناسند، فرایندی ساده، اما بسیار کاربردی به نام «کار» را به جهانیان معرفی می‌کند. کیتی در چهل و سه سالگی به خود آمد و خود را افسرده و پریشان کف زمین آسایشگاهی ویژهٔ زنان دچار اختلال در خوردن یافت. او در گیر و دار زندگی عادی، دو ازدواج، سه فرزند و موفقیت شغلی، در سراشیبی ده‌ساله و روزافزون خشم، هراس، ناامیدی و افسردگی افتاده بود. یک هفته پس از بستری بودن در آسایشگاه کیتی از خواب بیدار شد و هیچ درکی از آن که چه کسی‌ست، نداشت. گویی دیگر منی برای او وجود نداشت. همهٔ خشم و افکار آزاردهندهٔ او از میان رفته بود و به گفتهٔ خودش کل جهان درونی او وجود نداشت و همزمان شادی و سرمستی از اعماق وجودش می‌جوشید. گویی کیتی دیگری متولد شده بود که برایش هیچ چیزی جدا یا ناپذیرفتنی نبود. هر چیز خودش بود.

آموزه‌های کیتی در قالب چهار پرسش، پاسخ، واکاوی و برگردان‌هایی‌ست که افکار آزارنده را به جریانی روان، طبیعی و پذیرفتنی در زندگی انسان تبدیل می‌سازد. سؤال‌هایی ساده که برای همهٔ انسان‌ها در گوشه‌گوشهٔ جهان و با هرمشکلی، قابل طرحند و سرانجام در پایان هر نشست، مراجعه‌کنندهٔ ناامید، هراسان، افسرده یا خشمگین، خود با آسودگی و پذیرش به ساده‌ترین و در دسترس‌ترین پاسخ ممکن دست می‌یابد، به راه حلی آسان برای حل مشکلاتش می‌رسد و مهم‌تر از این‌ها، در مسیر دست یافتن به ذهنیتی که ژرف‌ترین پرسش‌ها در آن پاسخی دارند، پیش می‌رود.

دوست داشتن وضعیت موجود در پنهانی‌ترین لایه، آموزش زیستن در لحظهٔ حال است، اما به ساده‌ترین بیان، این کتاب از فرایندی بنیادی به نام «کار» پرده برمی‌دارد که به آسانی پرسیدن چهار پرسش است: «آیا این حقیقت دارد؟»، «آیا واقعاً مطمئن هستی که این حقیقت دارد؟»، «وقتی این فکر را باور داری، چه واکنشی نشان می‌دهی؟ چه می‌شود؟» و «بدون این فکر چه کسی می‌شوی؟».

 نخستین گام برای شروع فرایند کار، نوشتن داستان‌ها، قضاوت‌های دردناک و افکار روی کاغذ است. کاربرگ «شخص کناری‌تان را قضاوت کنید» به همین منظور طراحی شده است و قضاوت‌هایی را در فرد برمی‌انگیزاند که به طور معمول، پرده برداشتن از آن‌ها بسیار دشوار است. کسی که می‌خواهد کار را انجام دهد، باید در مورد شخص یا رویدادی که در زندگی‌اش جاری‌ست بنویسد و نویسنده به خواننده پیشنهاد می‌کند برای پر کردن این کاربرگ تا جایی که می‌تواند فرد یا رویداد مورد نظرش را قضاوت کند، عیب‌جو و ایرادگیر باشد و هیچ نکته‌ای را از قلم نندازد. این فرایند سپس یکایک جمله‌های نوشته‌شده را با چهار پرسش مورد بررسی و واکاوی قرار می‌دهد و فرد را به سوی حقیقت پیش می‌راند.

 در گام بعدی، کیتی شیوهٔ استفاده از برگردان را آموزش می‌دهد و شخص را به واکاوی زندگی درونی خود وامی‌دارد تا خود دریابد داستانی که دلیل اصلی رنج کشیدن اوست و از دید او پنهان است، چیست. در واقع، برگردان‌ها نسخهٔ تندرستی، آرامش و شادمانی هستند. این کتاب بر مبنای گفت و گوهایی گوناگون در بارهٔ موضوعات مختلف نگاشته شده است تا با بررسی بسیاری از افکار و قضاوت‌های تکرارشونده، بخشی عمده از افکار دردناکی را که به طور تقریبی برای همهٔ جهانیان همانند است، در بر گیرد؛ چرا که در نتیجهٔ نشست‌های مختلفی که کیتی با انسان‌های مختلف در سراسر جهان برگزار کرده، چنین به نظر می‌رسد که آدم‌ها از افکار دردناک مشابهی رنج می‌کشند.

 خواندن کتاب دوست داشتن وضعیت موجود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

هدف این کتاب، شاد کردن انسان‌ها است. خواندن این کتاب را به همهٔ آنهایی که در زندگی روزمرهٔ خود با افکار دردناک، تکراری و آزاردهنده دست به گریبانند، پیشنهاد می‌کنیم. 

 بخشی از کتاب دوست داشتن وضعیت موجود

من به مردم کمک کرده‌ام کار را در مورد تجاوز، جنگ ویتنام و بوسنی، شکنجه، اقامت اجباری در اردوگاه‌های نازی، مرگ فرزند و درد طولانی‌مدت بیماری‌هایی مانند سرطان، انجام دهند. بسیاری از ما فکر می‌کنیم که پذیرش تجربه‌هایی چنین دردناک، از توان انسان خارج است، چه رسد به آن که با عشق بی قید و شرط با آن‌ها رو به رو شویم. اما نه فقط چنین وضعیتی ممکن است، بلکه طبیعت حقیقی ماست.

هیچ رویداد وحشتناکی هرگز پیش نمی‌آید، مگر در تفکر ما. واقعیت، همیشه خوب است، حتی در شرایطی که شبیه کابوس باشد. داستانی که تعریف می‌کنیم، تنها کابوسی‌ست که تجربه می‌کنیم. وقتی می‌گویم بدترین رویداد ممکن، یک باور است، بسیار دقیق حرف می‌زنم. بدترین رویداد ممکن برای شما، ساختار باوریِ بررسی‌نشدۀ‌تان است.

ترس از مرگ

در مدرسهٔ کار دوست دارم با استفاده از واکاوی، انسان‌ها را از بدترین ترس‌هایشان، یعنی بدترین رویداد ممکن برای آن‌ها گذر دهم. برای بسیاری از آن‌ها، بدترین مورد، مرگ است. باور فراگیر آن‌ها، این است که نه فقط طی فرایند مرگ، بلکه پس از مرگ نیز به شدت رنج خواهند برد. من آن‌ها را به عمقی در درون می‌برم که با این کابوس‌ها رو به رو شوند و توهم ترس، درد و رنج را بزدایند.


نظرات کاربران

sara
۱۴۰۳/۰۱/۲۴

اصلاجالب نبود کتاب گیجم کرد اخرهم میخواست بگه خودتو قانع کن وپذیراباش تادیوانه نشی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
اگر باور داشته باشید که شادی‌تان وابسته به کسی دیگر است، این باور بر همهٔ روابط شما، از جمله رابطه با خودتان تأثیر می‌گذارد.
Anisa
وقتی با واقعیت بگومگو می‌کنم، شکست می‌خورم؛ البته فقط صد در صد اوقات.
Anisa
«ما نه از آن چه برایمان رخ می‌دهد، بلکه از افکارمان در بارهٔ آن رخداد، آشفته می‌شویم.»
مرجان غایب دوست
اگر واقعاً می‌خواهید حقیقت را بدانید، اجازه دهید حقیقت، خودش را برای شما آشکار کند.
Anisa
هیچ کس دیگری نمی‌تواند مسألهٔ تو باشد. دوست دارم بگویم هیچ کس نمی‌تواند مرا آزار دهد، این آزردن، کار خودم است. چه خوب!
Anisa
من عاشق وضعیت موجود هستم، نه به این دلیل که شخصی معنوی هستم، بلکه به این دلیل که هر گاه با واقعیت بگومگو می‌کنم، آزار می‌بینم. به این دلیل می‌توانیم بدانیم واقعیت درست همان گونه که هست، خوب است که هر گاه با آن بگومگو می‌کنیم، دچار تنش و درماندگی می‌شویم
zahra
من عاشق وضعیت موجود هستم، نه به این دلیل که شخصی معنوی هستم، بلکه به این دلیل که هر گاه با واقعیت بگومگو می‌کنم، آزار می‌بینم. به این دلیل می‌توانیم بدانیم واقعیت درست همان گونه که هست، خوب است که هر گاه با آن بگومگو می‌کنیم، دچار تنش و درماندگی می‌شویم
zahra
شاید شما نیز مانند بسیاری اشخاص دیگر، در ابتدا احساس کنید کار هیچ تأثیری بر زندگی شما نداشته است، در حالی که تغییرهایی کرده‌اید که هنوز آن‌ها را احساس نمی‌کنید. تأثیر کار می‌تواند بسیار ظریف و ژرف باش
minabanojan

حجم

۲۹۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۲۹۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان