دانلود و خرید کتاب نمایشنامه مرگ در یک پرده وودی آلن ترجمه بهروز تورانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نمایشنامه مرگ در یک پرده اثر وودی آلن

کتاب نمایشنامه مرگ در یک پرده

نویسنده:وودی آلن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نمایشنامه مرگ در یک پرده

کتاب نمایشنامه مرگ در یک پرده، نمایشنامه‌ای از وودی آلن، هنرمند مشهور  و برنده چهار جایزه اسکار است. این اثر، که درونمایه آن موضوع مرگ و نیستی است با زبانی جالب و طنزآمیز مرگ را به سخره می‌گیرد. این نمایشنامه را با ترجمه بهروز تورانی می‌خوانید. 

درباره کتاب نمایشنامه مرگ در یک پرده

نمایشنامه مرگ در یک پرده از کارهای دوران نخست فعالیت وودی آلن است و اگر قرار باشد ویژگی‌های آن را بیان کنیم می‌توانیم به تعداد زیاد بازیگران، سنت نمایش‌های وودویل، وارد و خارج شدن‌های تند و پی در پی، تأثیرپذیری از تئاتر واقع‌گریز برشت اشاره کنیم. همچنین گفت‌وگوهایی که در این نمایشنامه می‌خوانیم، یادآور جهان منطق گریز بکت است.

«مهم نیست که مرگ، چه وقت و در کجا به سراغ من می آید. مهم این است که وقتی می آید، من آنجا نباشم.» این شاید بهترین تعریف برای این نمایشنامه باشد. اثری که با درونمایه مرگ و نیستی نوشته شده است ولی زبان طنز وودی آلن آن را به سخره می‌گیرد و حتی فنا را به بقا بدل می‌کند.

کتاب نمایشنامه مرگ در یک پرده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب نمایشنامه مرگ در یک پرده یک انتخاب عالی برای تمام علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی است. 

درباره وودی آلن

وودی آلن با نام اصلی Allen Stewart Konigsberg اول دسامبر سال ۱۹۳۵ در بروکلین نیویورک در یک خانوادهٔ یهودی ثروتمند به دنیا آمد. او در میان دوستان و همکلاسی‌هایش به قرمز معروف بود، آنهم چون کله‌ای با موهای سرخ‌رنگ داشت. علاوه بر این، به ترومپت نواختن هم علاقه داشت و در بارها و کلوب‌ها می‌نواخت.

وودی آلن فعالیت حرفه‌ای خود را با نویسندگی کتاب‌های طنز آغاز کرد و به بعدا به بازی روی صحنه و کارگردانی روی آورد. او ۱۹ بار نامزد جایزه‌ی اسکار و ۴بار برنده‌ آن شد. یکبار برای بهترین کارگردانی و سه بار برای بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی. 

وودی آلن علاوه بر فعالیت درخشانی که در سینما انجام داده است، کتاب‌های مختلفی نوشته است. توانایی او را در نوشتن می‌توان از فیلم‌نامه‌های شاهکارش متوجه شد. از میان آثار او می‌توان به کتاب‌های این آب آشامیدنی نیست، دوباره این آهنگو بزن سم، حالا بی‌حساب شدیم، بی بال و پر، عوارض جانبی ( مقالات و نمایشنامه‌هایی هستند، پیش از آن در روزنامه و نشریات مختلف ازجمله نیوریپابلیک، نیویورک تایمز و نیویورکر چاپ شده‌اند)، حباب معلق، سنترال پارک وست، اولد سیبروک، ریورساید درایو، متل ماه عسل، هرج و مرج محض، بن‌بست نویسنده، مرگ در می‌زند و مرگ / خدا اشاره کرد.

زندگی خصوصی و عاطفی او نیز پر از فراز و نشیب‌های مختلف است: او در نوزده سالگی با «هارلین روزن» شانزده ساله ازدواج کرد اما این ازدواج بعد از پنج سال به جدایی منجر شد. در سال ۱۹۶۶ با «لوئیز لسر» ازدواج کرد و سه سال بعد از او جدا شد. در سال ۱۹۷۰ او رابطه عاشقانه‌ای با «دایان کیتون» آغاز کرد که بعد از یک سال به پایان رسید، اما کیتون در تعدادی از فیلم‌های آلن از جمله آنی هال بازی کرد و به خاطر این فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین هنرپیشه زن شد. گفته می‌شود فیلم‌نامه این فیلم برای دایان کیتون نوشته شده بود که نام واقعی‌اش دایان هال است.

بخشی از کتاب نمایشنامه مرگ در یک پرده

هکر: وحشتناکه، هیچکس نمی‌دونه اون دوباره کی حمله می‌کنه.

کلاینمن: این جریان از کی شروع شده؟ نمی‌دونم چرا هیچکس به من چیزی نگفته بود.

هکر: اول یه جسد، بعد یکی دیگر و بعد بیشتر. شهر در اضطرابه، همه غیر از تو 

کلاینمن: خب حالا راحت باش چون منم مضطربم.

هکر: وقتی پای یک دیونه در میونه، کار مشکله، چون اون انگیزه خاصی نداره. بنابراین سرنخی هم به دست نمیاد...

معرفی نویسنده
عکس وودی آلن
وودی آلن
آمریکایی | تولد ۱۹۳۵

وودی آلن در اول دسامبر سال ۱۹۳۵، در نیویورک متولد شد و با نام «آلن استوارت کوینگزبرگ» بزرگ شد و به مدرسه رفت. مادرش، نتی -که از مهاجرین اتریشی بود- کتاب‌دار و پدرش، مارتین، -که از مهاجران روس بود- جواهرساز بود. البته مارتین هیچ‌گاه سر یک کار بند نمی‌شد. او مدتی به فروشندگی پرداخت، بعد راننده‌ی تاکسی شد و کمی بعد سر از کافه درآورد. خانواده‌ی کوینگزبرگ در خانه‌ای در بروکلین نیویورک زندگی و به زبان‌های روسی، آلمانی، عبری، ییدیش و البته انگلیسی با یکدیگر صحبت می‌کردند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

حجم

۳۶۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۵۵۰
تومان