نظرات درباره کتاب ماده تاریک و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب ماده تاریک اثر بلیک کراوچ

نظرات کاربران درباره کتاب ماده تاریک

نویسنده:بلیک کراوچ
انتشارات:نشر نون
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۱۵۴ رأی
۴٫۳
(۱۵۴)
فاطمه.م
یکی از بهترین رمان های علمی تخیلی با محوریت جهان های موازی و فیزیک کوانتومی. ماجراجویی پرهیجانی است که تا به آخر شما را سرگرم می کند تا به اهمیت انتخاب مسیرهای زندگی فکر کنید. ترجمه هم خوب و روان است. از خواندنش پشیمان نمی شوید.
بابک
خیلی سطحی و حال خراب کن بود
maah
الان هست👏
sf.javadii
واقعا رمان جذاب و زیبایی بود ، از خوندش حسابی لذت بردم ، عاشقانه ایی پیچیده شده در هیجان ، واقعا عالی بود ، داستانی درباره انتخاب های زندگی و حسرت ها . اگر از کتاب کتابخانه نیمه شب خوشتون اومده ، به احتمال زیاد این کتاب رو هم دوست دارید ، البته کتابخانه نیمه شب تاثیر گذار تره اما تعلیق و هیجان ماده تاریک بیشتره یکی از چیزهایی که از این کتاب یاد گرفتم این بود که خیلی چیزها تو زندگیمون که به راحتی و به طور روزمره از کنارشون میگذریم و خیلی عادی شدن برامون ، شاید یک روز به بزرگترین حسرتمون تبدیل بشن
R.SH
اگر از کتابخانه نیمه شب خوشتون اومده احتمالا از " پیش از آن که قهوه ات سرد شود " هم خوشتون میاد
amir
سلام وقت بخیر کتاب جذاب مشابه دیگری مانند این کتاب و کتابخانه نیمه شب میتوانید معرفی کنید ؟
به دنبال آلاسکا
بعد از خوندن اون رمان های سمی و آبکی کالین هوور واقعا به همچین چیزی نیاز داشتم که دوباره قدرت نویسنده های آمریکایی رو حس کنم! انصافا بعضی از نویسنده ها اینقدر خلاقن که باید دو دستی یه نوبلی چیزی بهشون تقدیم کرد ؛) این نویسنده هم دقیقا از همون دست نویسنده هاست
❤️Bibliophilia,عشق کتاب:))❤️
باهات موافقم. بعصی از رمان های کالین هوور صرفا یه رمان بی مصرفه
دختر خوانده پروفسور اسنیپ فقید 🐍💚
جزو کتاب هاییه که قطعا پیشنهاد میکنم بهتون. مثل کتابخانه‌ ی نیمه شب. در این کتاب، درباره جهان های موازی و نقطه ی اتصال اون ها با دنیای فعلی صحبت میکنه. اینکه کوچک ترین تغییر در تصمیمات، میتونه یه جهان جدید به وجود بیاره. و نتیجه گیری نهاییش مشابه کتابخانه‌ نیمه شب بود و خلاصه بگم، حتما حتما بخوانید چون واقعا ارزششو داره.
غزل
قبول دارم که خیلی شبیه به کتابخونه نیمه شب بود و تقریبا محوریت یکسانی داشتن ولی واقعا قوی تر از کتابخونه نیمه شب بود. به نظرم شخصیت پردازی قوی تری داشت و جزئیات جذاب بیشتری داشت. در کنارش هم اصلا قابل پیشبینی نبود و تا صفحه اخر اتفاقات غیر منتظره میافتادن.
Alivi
بعد از مدتها یک کتاب خوب در زمینه علمی تخلیلی خوندم حتما پیشنهاد میکنم بخونید ترجیح میدم درباره کتاب هیچی نگم چون هیچ جوره نمیشه دربارش حرف زد بدون اینکه داستانش رو اسپویل کرد به همین خاطر قبل از اینکه دیگه هیچ نظر و کامنتی دربارش بخونی بنداز تو لیست کتابهایی که میخوای بخونی. از خوندش لذت میبری مطمئن باش.
امیررضا
یه ژانر علمی تخیلی نخونده بودیم که اونم خوندیم. راضی ام؟ بعله متن خیلی روونی داره به همراه جذابیت بالا. ترجمه هم متوسط. نمیشه زیاد از داستان گفت. شاید دو تا چیز. یک: دنیای موازی و دو: انتخاب ها. کراوچ شمارو با کمی قوانین فیزیک به دنیایی میکشونه که در واقع مواجهه با کلی حس عجیب و شوکه کنندست. حرف اصلی داستان انتخاب هاست. اون انتخاب ها که ما میکنیم و تاثیر زیادی رو زندگی میزاره. فکر نکنین انتخاب که میگیم از انتخاب های بزرگی حرف میزنیم نه نه همین دم دستی ها همین روز مرگی ها اصلا. یک ثانیه زود تر پا شدن از تخت گرم و نرمتون میتونه جون یه انسان رو نجات یا به خطر بندازه ( یه جایی از فیلم the curious case of benjamin button یه همچین چیزی و نشون میده.) بعد خوندن داستان خیلی اتفاقی این متن رو از یه نویسنده بزرگ خوندم که خیلی هم به داستان ارتباط داشت: اگر می‌دانستم این آخرین دقایقی است که تو را می‌بینم، به تو می‌گفتم «دوستت دارم» و نمی‌پنداشتم تو خود این را می‌دانی...! همیشه فردایی نیست تا زندگی فرصت دیگری برای جبران این غفلت‌‌ها به ما دهد...! کسانی را که دوست داری همیشه کنار خود داشته باش و بگو چقدر به آن‌ها علاقه و نیاز داری... مراقبشان باش... به خودت این فرصت را بده تا بگویی: «مرا ببخش» «متاسفم» «خواهش می‌کنم» «ممنونم» و از تمام عبارات زیبا و مهربانی که بلدی استفاده کن... هیچ‌کس تو را به خاطر نخواهد آورد اگر افکارت را چون رازی در سینه محفوظ داری...! خودت را مجبور به بیان آن‌ها کن... به دوستان و همه‌ی آنهایی که دوستشان داری بگو چقدر برایت ارزش دارند... اگر نگویی فردایت مثل امروز خواهد بود و روزی با اهمیت نخواهد گشت، همراه با عشق. گابریل گارسیا مارکز @narengiye_man
کاربر ۳۳۱۸۶۶۰
بهترین کتابی که تا الان در زمینه علمی تخیلی خوندم... همه چیش عالی یود داستان سرایی توالی حوادث پیچیدگیش و بهتر از یک فیلم میتونه ادم رو جذب خودش کنه
کاربر 3281996
آثار اندی وایر رو هم بخون تم علمیش میچربه نمونش مریخی
ariya
بهترین قطعا منشاء میتونه باشه.. هر چند که اینم خیلی خوب بود..
خورشید
کتاب تقریبا نزدیکه به "کتابخانه‌ی نیمه شب" هر دو در مورد انتخاب‌ها و نتیجه‌های اون بحث می‌کنن. در مورد حسرت‌ها! داستانِ هیجان انگیز درامی هست ولی یه جورایی جنون آمیزه! اگه داستان بیشتر طول می‌کشید منم دیوونه می‌شدم :)
Fateme Soltani
زبانم در توصیف عالی بودن این کتاب قاصر است 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
منصوره جعفری
کتاب در مورد یک فیزیکدان هست که تحت تاثیر دنیاهای موازی زندگیش دچار تحولاتی میشه. مدت‌ها بود کتاب علمی تخیلی نخونده بودم و واقعا ازش لذت بردم! خصوصا که خودم هم در مسیر فیزیکدان شدن هستم و بخش‌های علمی کتاب رو با دانشم از کوانتوم مقایسه می‌کردم. 😉 توصیه می‌کنم بخونید و ازش لذت ببرید!
amir
من چاپی اش را خواندم عالی بود عاشقانه و فلسفی و جنایی و علمی تخیلی
ketab khor
آقا من خیلی خوشم اومد خدایی. توی دو روز تمومش کردم با اینکه امتحان فیزیک داشتم به زور میتونستم از رمانش جدا باشم. برای کسی که میخواد رمان رو خریداری کنه باید بگم اگه قوه تخیل خوبی داری خیلی قشنگ میشه تمام اتفاقات رو تصور کرد و این حس خوبی میده مثل دیدن یه سریال. داستان در رابطه با جهان های موازی هست و خیلی موضوع رو جالب و در عین حال ساده توضیح داده. اما یکم فقط یکم میتونست شخصیت پردازی ها بهتر باشه. نویسنده بیشتر روی توصیف مکان های درون داستان تمرکز داشته تا چهره ها البته باید بگم چهره ها هم توصیف شده اما یخوررررررده توصیف بیشتری داشت میشد بهتر تصویر سازی ذهنی کرد. البته این یک وسواس شخصیه که من دارم. اگه زیاد براتون مهم نیست و به رنگ و حالت مو....راضی هستین بنظرم کتاب بی عیبی هست
a_lovely_sister
بعد از مدت ها که رمان کلاسیک میخوندم این کتاب رو شروع کردم و توی مدت کوتاهی تمومش کردم داستان جذاب شروع میشه و تا فصل های آخر هم حرف‌های جدید برای گفتن داره و جذاب هست . فکرنمیکردم از داستان‌های علمی تخیلی خوشم بیاد ولی واقعا خوب بود . به انتخاب خواننده‌های گودریدز اعتماد کردم و پشیمون نشدم
HHKHHA
داستان پردازی بی نظیر واقعا درگیر کننده هست. اگر به داستان های علمی تخیلی علاقه مندید، شاید بهترین انتخاب باشه. ترجمه هم خیلی روان و بی نقصه.
مثل ماه آسمان
نسخه ی چاپی کتاب را خیلی قبل تر از فراگیر شدنش خوندم. به شدت جذاب و گیرا است.شخصیت پردازی خوبی داره و به خوبی خواننده را تا لحظه ی آخر همراه میکنه. بعضی ها یا کتاب خانه ی نیمه شب مقایسه میکنن که از نظر داستان و فضا خب مشابه هستند.اما قصه و پرداخت و هیجان ماده تاریک صد برابر بیشتره. اثار دیگه ی این نویسنده را هم پیشنهاد میکنم.
tata.b
{ 🔸🔸🔸🔸 مطالعه نسخه چاپی 🔸🔸🔸🔸 } خب، درمورد این کتاب...باید بگم که دو سوم اولیه داستان واقعا خوب نیست، خیلی سطحی، کنش و واکنش ها جذابیت ندارن و همینطور اصلا لایق اونهمه تعریف نیست، اما! وقتی به یک سوم پایانی کتاب میرسیم نویسنده برگ برنده داستان رو رو میکنه و ۲/۵ ستاره ای رو که قرار بود بدم رو به ۴ ستاره تبدیل کرد / مسائل علمی که بیان میکرد هم خوب بود و پایانش هم درست بود ؛) 🌿
بِه بانو
خب.... باید بگم نه میتونم بگم خوب بود نه بگم بد بود. تجربه جدیدی بود که چنین ژانری میخوندم. داستان زندگی جیسون دسنی که بین انتخاب هاش دنیاهایی تشکیل داده که هرکدومش عواقبی در پی داره. من خییییلی نتونستم با کتاب ارتباط بر قرار کنم چون خیلی پیچیده و رمز الود و هیجانی بود و ذهنم واقعا گنجایش درکش رو نداشت و به قول یکی از دوستان که نظرشونو نوشتن ؛ اگه ادامه پیدا میکرد قطعععا دیوونه میشدم. شاید واسه ماهایی که خیلی علاقه به ژانر علمی نداریم و اطلاعاتی در زمینه فیزیک نداریم مفاهیمی که به کار برده شده کلافه امون کنه و نسبت به ادامه خوندن دلسرد بشیم. در هر صورت من از خوندن کتاب (هرچند هی خودمو هول میدادم که تا اخر بخونمش و بفهممش) راضیم . حداقلش اینه تجربه جدیدی بود خوندنش و یه سری نکات فیزیک یاد گرفتم و یکم آدرنالینم بالا پایین شد😅.
Alaghe Band
درسته اینم خوب بود ولی بازگشت یه چیز دیگس. این میزان اثر گزاری خاصی تو دنیا نداشت زودم از شر اون آدمای بد خلاص شد از اونجا به بعد فقط یه داستان عاشقانه ی جنایی بود.
سکولاریسم مدرن
محتوای کتاب راجب فیزیکدانی بود که ایده باز کردن دروازه های جهان های موازی را داشت و برای علم و ایده اش تلاش میکرد ، در کل موضوع حول محور فیزیک کوانتوم و جهان های موازی بود در همین حین راجب عشق این مرد به خانواده اش میگفت به عنوان یک همسر و یک پدر ، برای تلاشش برای بازگشت به خانه ! وقتی این کتاب را مطالعه میکنیم بی شک به جهان های موازی علاقمند میشویم و ارزش خانواده و دوست داشتن را درک میکنیم :))))
زینب سادات رضازاده
خیلی از اتفاق های روز مره مثل صبح بیدار شدن، خوردن چای داغ، دیدن عزیزان و رفتن به سر کار و غیره... بعد از مدتی دیگر جذابیت اولیه را ندارند... اما اگر بدانیم این آخرین باری هست که آن را تجربه میکنیم چه؟. بعد از این کتاب فقط در فکر این بودم که چقدر لحظه لحظه زندگی را باید دریافت ، چون میتواند در دنیای دیگر آرزوی خود ما باشد که حالا برآورده شده است... دنیاهای موازی از وقتی که استاد فیزیک کوانتومم در موردش حرف زد، موضوع جالبی به نظرم رسید و حالا از کتابهایی با این قالب لذت می‌برم.

حجم

۳۴۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۳۴۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد