دانلود کتاب صوتی فلسفه‌ای برای زندگی با صدای مهشاد پهلوان‌صادق + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فلسفه‌ای برای زندگی اثر ویلیام اروین

دانلود و خرید کتاب صوتی فلسفه‌ای برای زندگی

معرفی کتاب صوتی فلسفه‌ای برای زندگی

کتاب صوتی فلسفه‌ای برای زندگی نوشته ویلیام اروین است. کتاب فلسفه‌ای برای زندگی؛ رواقی زیستن در دنیای امروز با ترجمه محمود مقدسی و صدای مهشاد پهلوان‌صادق منتشر شده است. این کتاب اساس تفکر فلسفه رواقیون و روش زیست آن‌ها را بیان می‌کند.

درباره کتاب فلسفه‌ای برای زندگی

چرا داشتن فلسفه زندگی مهم است؟ چون بدون چنین فلسفه‌ای ممکن است بد زندگی کنید، یعنی علی‌رغم همه تلاش‌هایی که می‌کنید و با وجود تمام سرگرمی‌های لذت‌بخشی که در زندگی‌تان دارید، ممکن است در آخر کار زندگی را با تلخکامی به پایان برید. به عبارت دیگر، این خطر هست که وقتی در بستر مرگ افتاده‌اید، به پس پشت خود نگاه کنید و ببینید تنها فرصتتان برای زندگی را از دست داده‌اید. به جای آنکه زندگی‌تان را صرف جستجوی چیزی واقعا ارزشمند کرده باشید، خودتان را سرگرم چیزهای بی‌ارزشی کرده‌اید که زندگی پیش پایتان قرار داده، و بدین‌ترتیب آن را هدر داده‌اید. 

این کتاب توصیه‌هایی برای چگونه زیستن ارائه می‌کند. به بیان دقیق‌تر، نویسنده در این کتاب پیام‌رسانی است که توصیه‌های فیلسوفان رواقی دوهزار سال پیش را برای شما بازگو می‌کند تا روش زندگی را از نگاه آنان یاد بگیرید. 

این کتاب به چهار بخش تقسیم می‌شود. در بخش نخست به توصیف زایش و سرآغاز فلسفه  می‌پرداز. هرچند فلاسفه دوران جدید معمولاً تمایل دارند وقتشان را صرف بحث بر سر موضوعات پیچیده و دشوار کنند، اما هدف اصلی فلاسفه باستان کمک به انسان‌های معمولی برای بهتر زندگی‌کردن بود و همانطور که خواهیم دید مکتب رواقی یکی از پرطرفدارترین و موفق‌ترین مکاتب فلسفی دوران قدیم بوده است.

در بخش‌های دوم و سوم، به توضیح بایدها و نبایدهای زندگی رواقی  می‌پردازد. برای این کار، نخست به شرح تکنیک‌های روانشناختی رواقیون برای دست‌یابی به آرامش و حفظ آن می‌پردازد. سپس توضیح می‌دهد که رواقیون بهترین راه را برای مواجهه با فشارهای زندگی روزمره چه می‌دانند: مثلاً اینکه وقتی کسی توهینی به ما می‌کند چه واکنشی باید نشان بدهیم؟ هرچند خیلی چیزها در طول این دوهزار سال تغییر کرده، اما روان انسان تغییر چندان زیادی نکرده است. به همین دلیل است که ما انسان‌های قرن بیست‌ویکمی هم می‌توانیم از توصیه‌های فیلسوفانی چون سنکا به رومیان قرن اول بهره‌مند شویم.

و در نهایت در فصل چهارم، از مکتب رواقی در برابر انتقادهای مختلف دفاع می‌کند و روانشناسی رواقی را در پرتو یافته‌های علم جدید مورد ارزیابی مجدد قرار می‌دهد و دست‌آخر هم این کتاب را با اشاره به بصیرت‌هایی که نویسنده از زندگی بر اساس آموزه‌های رواقی به دست آورده‌ است، به پایان خواهد برد. 

شنیدن کتاب فلسفه‌ای برای زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فلسفه‌ای برای زندگی

زندگی‌نامه‌نویس یونانی دیوگنس لائرتیوس در قرن سوم پیش از میلاد تاریخچه‌ای بسیار خواندنی (ولی نه کاملاً قابل اطمینان) از دوران‌های اولیه فلسفه به دست می‌دهد. به عقیده دیوگنس، فلسفه غربی در آغاز دو شاخه داشت. یکی ــ که او شاخه ایتالیایی فلسفه می‌نامدــ با فیثاغورس آغاز می‌شود و در ادامه به اپیکور می‌رسد که فلسفه‌اش مهم‌ترین رقیب فلسفه رواقی است. شاخه دیگر که دیوگنس آن را شاخه ایونی می‌نامد با آناکسیماندروس آغاز می‌شود؛ آناکسیماندروس هم به لحاظ ذهنی و هم به‌لحاظ آموزشی بر آناکسیمنس تأثیر می‌گذارد. خلف آناکسیمنس، آناکساگوراس است و آناکساگوراس، آرخلائوس را تعلیم می‌دهد و این سیر در ادامه به سقراط (۲۹۹ـ ۴۶۹ ق.م.) می‌رسد.

سقراط زندگی فوق‌العاده‌ای داشت. مرگش هم خاص و متفاوت بود. او به گمراه کردن جوانان آتن و جرایمی دیگر متهم شده بود. همشهریانش او را گناهکار می‌دانستند و به مرگ با نوشیدن شوکران محکومش کردند. سقراط می‌توانست با طلب بخشش از دادگاه یا در صورت قطعی شدن حکم، با گریختن از زندان از مجازاتی که برایش تعیین شده بود، رهایی یابد. اما اصول فلسفی‌اش اجازه چنین کاری را به او نمی‌داد. در نهایت سقراط جام را سر کشید و از دنیا رفت. پس از مرگ او، بسیاری از پیروانش نه تنها فلسفه‌ورزی را رها نکردند، بلکه هر کدام صاحب شاگردان و پیروانی شدند. افلاطون که معروف‌ترین شاگرد اوست مدرسه فلسفه‌ای به نام آکادمی تأسیس کرد. آریستیپوس مکتب کورنایی را و اقلیدس مکتب مگارایی را و فایدون مکتب الئائی را بنیان گذاشت. آنتیستنس هم بنیانگذار مکتب کلبی شد. آب‌باریکه فلسفه‌ورزی پیش از سقراط، پس از مرگ او به رودی خروشان بدل شد. 

نظرات کاربران

EL
۱۴۰۰/۰۷/۰۶

گوینده نه صدای مناسبی برای خواندن داشتند نه سواد لازم برای درک مطلب آنچه خواندند و تلفظ اشتباه دو کلمه رواقی و والدین به دفعات متاسفم که ناشر کتاب صوتی مخاطبین را بی سلیقه و بیسواد فرض کردند .

sina
۱۴۰۰/۰۳/۰۶

صدای گوینده اصلا خوب نیست

کاربر ۲۱۴۲۸۲۸
۱۴۰۰/۰۴/۲۱

شنیدن این کتاب رو به کسانی که زیاد به سراغ فلسفه نمی‌روند و یا از اسم آن واهمه دارند توصیه می‌کنم. روان است و آدم را با خود همراه می‌کند.

Mohsen
۱۴۰۲/۰۹/۱۶

من خریدمش و به این موضوع هم واقعن علاقه مندم ولی نتونستم گوش بدم. واقعا راوی خوانش نامطلوب و تصنعی داره. دیگه نتونستم تحمل کنم رفتم یه پادکست پیدا کردم که همین کتاب رو با صدای نرمال و خوب میخونه.

محمد جمالی
۱۴۰۲/۰۱/۲۲

نظر بنده هست این مطالب و شاید اشتباه باشد از ۳۵ سالگی مطالعات خودم رو بیشتر کردم، الان ۳۸ سالمه و اما حرفم: فلسفه رو دور بزنین میرسین به حرف هایی که بدرد زندگی امروز میخورن، خلاصه مطالب فلسفه هم همین کتابه،

- بیشتر
شهاب
۱۴۰۲/۰۷/۱۸

بسیار کتاب خوبی بود. پیشنهاد می کنم حتما بخونید. برای ارامش بیشتر در زندگی لازمه اینگونه کتاب‌ها

کاربر 6707723
۱۴۰۲/۰۳/۲۸

بسییاررر کتاب اموزنده‌ای بود.اطلاعات زیادی درباره فلسفه رواقی ؛و نقل قول هایی از فیلسوفان(سنکا،اپیکتتوس،مارکوس)در رابطه با احساسات منفی و طریقه رواقی زیستن میده.ارزش چند بار خوندن رو داره.

زمان

۱۰ ساعت و ۴۷ دقیقه

حجم

۵۹۲٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۴۷ دقیقه

حجم

۵۹۲٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۱۹,۰۰۰
تومان