دانلود کتاب صوتی قلابی با صدای محمدرضا رادمهر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قلابی اثر رومن  گاری

دانلود و خرید کتاب صوتی قلابی

نویسنده:رومن گاری
انتشارات:واوخوان
امتیاز:
۲.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی قلابی

کتاب صوتی قلابی مجموعه داستانی از رومن گاری است که پیشتر به نام قلابی و چند داستان دیگر، با ترجمه سمیه نوروزی منتشر شده است. داستان‌های این کتاب ادامه داستان‌های کتاب پرندگان می‌روند در پرو بمیرند است که پیش از این با ترجمه ابوالحسن نجفی منتشر شده بود. 

نسخه صوتی این اثر را می‌توانید با  صدای محمد رضا رادمهر بشنوید.

درباره کتاب صوتی قلابی

قلابی مجموعه پنج داستان کوتاه از رومن گاری است. کسی که در ایران با دو کتاب خداحافظ گاری کوپر و زندگی در پیش رو شناخته می‌شود. ترجمه موفق و داستان عالی این دو کتاب سبب شده است تا مخاطبان، او را به عنوان نویسنده رمان بشناسند. حال اینکه او در نوشتن داستان کوتاه نیز خوش درخشیده است. داستان‌های کتاب قلابی هرچند از یک دیگر مستقلند، اما پس از پایان کتاب به شما حس مطالعه رمان را می‌دهند. 

قلابی، که کتاب هم نامش را وامدار آن است، داستان مردی است که کلکسیونر است و علاقه‌اش به چیزهای اصیل و آثار قدیمی بسیار زیاد است. این علاقه کم‌کم حالتی وسواس گونه به خود می‌گیرد و تا جایی پیش می‌رود که به طلاق میان زن و مرد داستان منجر می‌شود. چرا که مرد متوجه می‌شود همسرش، بینی‌اش را عمل کرده است و صورتش قلابی است. طنز تلخی که در سراسر داستان‌ها جریان دارد به لذت خواندن کتاب اضافه کرده است. 

داستان‌های این کتاب با نام‌های قدرت و شرافت، برگی از تاریخ، زمینی‌ها، عود و قلابی منتشر شده است. قدرت و شرافت داستان تلاش عده‌ای از مردم در دوران جنگ است که در تلاشند تا خانه‌ای را منفجر کنند. برگی از تاریخ هم به دوران جنگ، کشتن اسیران و خودکشی فرماندهان برمی‌گردد. در داستان زمینی‌ها با دختری آشنا می‌شویم که بینایی‌اش را در اثر شوک روانی از دست داده است . علاوه بر آن اعتمادش هم نسبت به مردها خدشه‌دار شده است. در داستان عود هم با دیپلماتی آشنا می‌شویم که گویی جایش در این نقش غلط است و دست‌های ظریفش می‌تواند دست‌های یک هنرمند باشد. 

کتاب صوتی قلابی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن نسخه صوتی کتاب قلابی را به تمام دوست‌داران داستان کوتاه و همه علاقه‌مندان به آثار رومن گاری، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌‌ رومن گاری

رومن گاری با نام اصلی رومن کاتسِف در تاریخ ۸ مه ۱۹۱۴ در روسیه در خانواده‌ای یهودی متولد شد. چند سال بعد از تولد به همراه مادرش به فرانسه مهاجرت کردند. او در طول زندگی‌اش ۲۱ رمان با نام حقیقی، یک رمان با نام مستعار فوسکو سینی بالدی و چهار رمان با نام مستعار امیل آژار نوشت و بدین سبب تنها نویسنده‌ای است که دو بار موفق به دریافت جایزه ادبی گنکور شده است. علاوه بر این، با نوشتن نخستین رمانش، «تحصیلات اروپایی»، جایزه منتقدان فرانسه را دریافت کرد.

او سرگذشت سه دهه نخست زندگی‌اش را در کتاب «وعده سپیده‌دم» نوشته‌ است. او در فرانسه در رشته حقوق و همچنین خلبانی در نیروی هوایی فرانسه تحصیل کرد. در جنگ جهانی دوم و بعد از اشغال فرانسه، به انگلستان گریخت و تحت رهبری شارل دوگل به «نیروهای آزاد فرانسه» پیوست و در اروپا و آفریقای شمالی جنگید.

زندگی در پیش‌رو، لیدی ال، خداحافظ گاری کوپر و میعاد در سپیده‌دم از مشهورترین نوشته‌های رومن گاری است. گاری در ۲ دسامبر ۱۹۸۰ با شلیک گلوله به زندگی خودش پایان داد.

نظرات کاربران

AS4438
۱۴۰۱/۰۹/۱۵

داستانهای کوتاه،باگویندگی خیلی خوب، بدنبودند ، تشکر.

زمان

۲ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۱۳۵٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۱۳۵٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان