دانلود کتاب صوتی پرسش های اساسی فلسفه با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پرسش های اساسی فلسفه اثر مریم تقدیسی

دانلود و خرید کتاب صوتی پرسش های اساسی فلسفه

معرفی کتاب صوتی پرسش های اساسی فلسفه

کتاب پرسش های اساسی فلسفه، نوشته سیمون بلک برن است که نخستین بار در سال ۲۰۱۶ برای تمام علاقه‌مندان به فلسفه منتشر شد. در کتاب پرسش های اساسی فلسفه تعدادی از اصلی‌ترین و پرتکرارترین سوال‌های فلسفی، که در طول تاریخ بشریت برای انسان‌ها پیش آمده است بررسی می‌شود. 

درباره کتاب پرسش های اساسی فلسفه

سیمون بلک برن در کتاب پرسش های اساسی فلسفه بیست پرسش را انتخاب کرده است. پرسش‌هایی که او انتخاب کرده است همواره به ذهن مردان، زنان و کودکان می‌رسد. نظر می‌رسد این پرسش‌ها به طور طبیعی و  فقط با فکر کردن شده‌اند. فلسفه با دیگر رشته‌های دانشگاهی متفاوت است، به‌جای پاسخ دادن به سوال‌ها، پرسش ‌می‌سازد. سوال‌هایی که در مرحله  اول شاید ساده به نظر بیایند اما بعد از تفکر درباره آن به سوالات کوچک‌تری تقسیم می‌شوند و ما را در هزارتوی سوالات غرق می‌کنند. مثلاً وقتی می‌پرسیم چرا باید براساس اخلاقیات در زندگی رفتار کنیم؟ اما همین سوال سوالات دیگر را با خودش به همراه می‌آورد، مثلا می‌پرسد اخلاقیات چیست؟ درباره مردم و منافعشان واقعاً چه باید کرد؟ و هرچقدر سعی کنیم به یکی از این سوالات پاسخ دهیم سوالات بعدی خودشان را نشان می‌دهند. اما این روند ادامه دارد و در پرسش‌های بعدی تله‌های مختلفی پنهان است.

این کتاب به بیست سوال اصلی پاسخ می‌دهد و هر بخش به شکلی ساده و خلاصه به سوالی می‌پردازد که همیشه چالشی مهم در ذهن مخاطب جست‌و‌جوگر بوده و علاوه بر آن، پاسخ‌هایی را از دیدگاه بزرگترین اندیشمندان تاریخ برای آن سوال ارائه می‌کند. سیمون بلک برن در کتاب پرسش های اساسی فلسفه، بیست مورد از مهم ترین و جنجال برانگیزترین سوالات فلسفی پیش روی انسان ها را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد؛ سوال هایی همچون: «آیا ماشین ها قادر به فکر کردن هستند؟»، «معنای زندگی چیست؟»، «آیا باید از مرگ ترسید؟»، «آیا باید خوبی را انتخاب کرد؟»، «من چه هستم؟» و «ما واقعا چه می دانیم؟»

سیمون بلک برن در بخش پایانی کتابی با عنوان «فیلسوفان بزرگ» با خلاقیت مثال زدنی، نام تعدادی فیلسوفان را برای مطالعه خوانندگان  گردآوری کرده است. در این بخش نام ۴۰ فیلسوف و نظریه‌پرداز به ترتیب حروف الفبا از آگوستین قدیس تا دیوید هیوم آمده است. 

خواندن کتاب پرسش های اساسی فلسفه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به دنبال پاسخ دادن به مهم‌ترین سوالات ذهنتان هستید این کتاب را از دست ندهید.

درباره سیمون بلک برن

سیمون بلک‌برن متولد ۱۲ جولای ۱۹۴۴ در چیپینگ سودبری انگلیستان به دنیا آمد. او در کالج کلیفتون تحصیل کرد و در سال ۱۹۶۵ مدرک لیسانس فلسفه خود را از کالج ترینیتی، کمبریج دریافت کرد. او دکترای خود را در سال ۱۹۷۰  از کالج چرچیل، کمبریج گرفت.

سیمون در سال ۲۰۱۱ به عنوان استاد فلسفه در دانشگاه کمبریج بازنشسته شد، اما همچنان استاد برجسته فلسفه در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل‌هیل است و هر ترم پاییز تدریس می‌کند. او همچنین عضو کالج ترینیتی، کمبریج و عضو اساتید دانشگاه کالج جدید علوم انسانی است. وی پیش از این عضو کالج پمبورک آکسفورد بود و همچنین به عنوان استاد به طور تمام وقت در دانشگاه کارولینای شمالی تدریس کرده است. او رئیس سابق جامعه ارسطویی است، و دوره ۲۰۰۹-۲۰۱۰  خدمت کرده است. او در سال ۲۰۰۲ به عنوان عضو آکادمی بریتانیا انتخاب شد و در سال ۲۰۰۸ به عنوان عضو افتخاری خارجی آکادمی علوم و هنر آمریکا انتخاب شد. وی سردبیر سابق مجله ذهن است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۹ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۵۰۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۵۰۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۰,۲۰۰
۴۹,۱۴۰
۳۰%
تومان