دانلود کتاب صوتی گلستان سعدی با صدای احسان چریکی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی گلستان سعدی اثر شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی

دانلود و خرید کتاب صوتی گلستان سعدی

معرفی کتاب صوتی گلستان سعدی

کتاب صوتی گلستان سعدی نوشتهٔ شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی است. احسان چریکی و الهام نامی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده‌اند و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی با همراهی موسیقی و آواز ایرانی تهیه و تنظیم شده است.

درباره کتاب صوتی گلستان سعدی

کتاب صوتی گلستان سعدی حاوی حکایاتِ همین کتاب مشهور و جهانی است.

گلستان سعدی در یک دیباچه و ۸ باب به نثر مسجَّع (آهنگین) نوشته شده است. بخش‌هایی از این کتاب نیز حاوی نظم هستند. به باور بعضی از صاحب‌نظران، گلستان سعدی تأثیرگذارترین کتابِ نثر در ادبیات فارسی است. سعدی، زمان نگارش کتاب گلستان را سال ۶۵۶ هجری (۱۲۵۸ میلادی) بیان کرده است.

۸ باب گلستان سعدی شیرازی عبارت‌اند از: «سیرت پادشاهان»، «اخلاق درویشان»، «فضیلت قناعت»، «فوائد خاموشی»، «عشق و جوانی»، «ضعف و پیری»، «تأثیر تربیت»، و «آداب صحبت». نثر این کتاب، موزون و مسجع است. کتاب حاوی مجموعه‌ای از حکایت‌های مستقل و حاوی اندرزها و جمله‌های قصار است. هنر داستان‌گویی و ایجاز نگارنده، مانع از آن می‌شود که وجه تعلیمی آن باعث ملال خاطر خواننده شود. این کتاب از پرداختن به تاریخ‌نگاری و تذکره‌نویسی پرهیز کرده و صرفاً به بیان امور مربوط به زندگی و منش اشخاص پرداخته است. گلستان را می‌توان گزارش سعدی از جامعهٔ زمان خود دانست؛ که در آن اوضاع فرهنگی و اجتماعی مردم به‌صورت واقعی به‌تصویر کشیده شده است.

سعدی شیرازی گلستان خود را پس از بوستان نوشت. از این کتاب برای نگارش کتاب‌هایی متعدد و طراحی نگارگردی‌ها نیز برداشت و اقتباس شده است. نقاشی ایرانی «سعدی در گلستان» از یک نسخهٔ خطیِ مغولی از کتاب گلستان از نمونه‌های این برداشت است.

مهدی زارع و مهدی شیرازیان نیز با موسیقی و آواز خود شنونده‌های کتاب صوتی گلستان سعدی را همراهی کرده‌اند.

شنیدن کتاب صوتی گلستان سعدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی گلستان سعدی را به دوستداران سعدی و ادبیات کهن ایران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سعدی

ابو محمّد مُشرف‌الدین مُصلِح بن عبدالله بن مشرّف معروف به شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی و متخلص به سعدی در سال ۶۰۶ هجری قمری به دنیا آمد. او نویسنده، شاعر و شهیر ایران است که در همهٔ دنیا اهل ادب و هنر او را می‌شناسند. «استاد سخن»، «پادشاه سخن» و «شیخ اجل» از لقب‌هایی است که به این شاعر شهیر داده‌اند.

سعدی در نظامیهٔ بغداد تحصیل و پس از آن به‌عنوان خطیب به مناطق مختلفی از جمله شام و حجاز سفر کرد. و سپس به زادگاه خود شیراز، بازگشت و تا پایان عمر در آنجا اقامت گزید. مهم‌ترین کتاب‌های سعدی شیرازی گستان، بوستان، غزلیات و هزلیات او هستند. او شعرهایی نیز به زبان عربی سروده است.

سهل‌ممتنع‌بودن، طنز، ایجاز، استفاده از آیات قرآن کریم و برخی احادیث از ویژگی‌های آثار سعدی شیرازی به‌شمار می‌رود.

سعدی، که کتاب‌های بسیاری دربارهٔ او و آثارش نوشته شده است، در سال ۶۹۰ هجری قمری درگذشت. آرامگاه او در شیراز واقع شده و به «سعدیه» معروف است.

بخش‌هایی از کتاب گلستان سعدی

«پادشاهی با غلامی عجمی در کشتی نشست و غلام، دیگر دریا را ندیده بود و محنت کشتی نیازموده گریه و زاری در نهاد و لرزه بر اندامش اوفتاد. چندان که ملاطفت کردند آرام نمی‌گرفت و عیش ملک از او منغص بود. چاره ندانستند. حکیمی در آن کشتی بود، ملک را گفت: اگر فرمان دهی من او را به طریقی خامُش گردانم. گفت: غایت لطف و کرم باشد.

بفرمود تا غلام به دریا انداختند. باری چند غوطه خورد، مویش گرفتند و پیش کشتی آوردند. به دو دست در سکان کشتی آویخت. چون بر آمد به گوشه‌ای بنشست و قرار یافت. ملک را عجب آمد. پرسید: در این چه حکمت بود؟ گفت: از اول محنت غرقه شدن نچشیده بود و قدر سلامت کشتی نمی‌دانست. همچنین قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید.

ای سیر تو را نان جوین خوش ننماید

معشوق من است آن که به نزدیک تو زشت است

حوران بهشتی را دوزخ بود اعراف

از دوزخیان پرس که اعراف بهشت است

فرق است میان آن که یارش در بر

تا آن که دو چشم انتظارش بر در»

***

«هارون الرشید را چون ملک دیار مصر مسلم شد گفت: به خلاف آن طاغی که به غرور ملک مصر دعوی خدایی کرد نبخشم این مملکت را مگر به خسیس‌ترین بندگان.

سیاهی داشت نام او خصیب در غایت جهل. مُلک مصر به وی ارزانی داشت و گویند عقل و درایت او تا به جایی بود که طایفه‌ای حرّاث مصر شکایت آوردندش که پنبه کاشته بودیم باران بی وقت آمد و تلف شد. گفت: پشم بایستی کاشتن!

اگر روزی به دانش در فزودی

ز نادان تنگ روزی تر نبودی

به نادانان چنان روزی رساند

که دانا اندر آن عاجز بماند

بخت و دولت به کاردانی نیست

جز به تائید آسمانی نیست

اوفتاده‌ست در جهان بسیار

بی تمیز ارجمند و عاقل خوار

کیمیاگر به غصه مرده و رنج

ابله اندر خرابه یافته گنج»

نظرات کاربران

جیمی
۱۳۹۷/۱۱/۱۳

خیلی عالی و لذت بخش بعد از حدود 6 دور گلستان خوندن بازم نتونستم از خیر این کتاب صوتی عالی بگذرم

باران
۱۳۹۹/۰۲/۰۱

هر بار که سعدی می خوانم یا سعدی گوش می کنم بیشتر از پیش حیرت می کنم و لذت می برم از زیبایی این اشعار و معانی شان، سعدی بخوانیم و بشنویم که درسِ خوب زندگی کردن است همه ی

- بیشتر
saeede74
۱۳۹۸/۱۲/۱۴

مدت ها بود میخواستم گلستان رو‌ بخونم،وقت نمیکردم.با این کتاب صوتی آرزوی چندساله م برآورده شد! خیلی کامل و بی نقص🌱 از درست خوانی گوینده ها هم لذت بردم. فقط پیشنهادی که میتونم داشته باشم،وقتی به شعری رسیدن که بزرگان موسیقی مون

- بیشتر
Amirmahdi
۱۳۹۹/۰۹/۲۱

با سلام و خدا قوت به تمامی گرد آورندگان این اثر فاخر🌺 چنین کتاب گرانبهایی رو باید سزاوار مقام خودش مطالعه کرد و این فایل صوتی عالیه تفکر در آثاری همچون گلستان ، منطق الطیر و ... در کنار قرآن کریم باعث

- بیشتر
آریابُد
۱۳۹۸/۰۴/۱۳

لطفا شاهنامه فردوسی صوتی هم بزارید با سپاس❤

ⓝⓐⓡⓖⓔⓢ
۱۳۹۹/۱۲/۲۴

معرکه بود بسیار زیبا👌👌

soltani
۱۳۹۹/۰۵/۰۸

عالی بود .

Parsakarimi Karimi
۱۳۹۷/۰۹/۱۱

واقعا عالی

S.Rezaei
۱۳۹۹/۰۸/۱۲

کیفیت صدا ، تنظیم ، گویندگی خیلی خوبه

کاربر 698084
۱۳۹۷/۰۹/۲۷

با سلام،عالی بود،همونی که دنبالش بودم...خدا خیر بده به شما و سازنده..ممنون

زمان

۹ ساعت و ۵۳ دقیقه

حجم

۵۴۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۵۳ دقیقه

حجم

۵۴۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان