دانلود کتاب صوتی اسکندرنامه (خمسه نظامی ـ گنج پنجم) با صدای ساعد باقری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اسکندرنامه (خمسه نظامی ـ گنج پنجم) اثر نظامی گنجوی

دانلود و خرید کتاب صوتی اسکندرنامه (خمسه نظامی ـ گنج پنجم)

نویسنده:نظامی گنجوی
گوینده:ساعد باقری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اسکندرنامه (خمسه نظامی ـ گنج پنجم)

کتاب صوتی اسکندرنامه (خمسه نظامی ـ گنج پنجم) نوشتهٔ جمال‌الدین ابومحمّد الیاس بن یوسف بن زکی بن مؤیَّد، متخلص به نظامی گنجوی و مشهور به حکیم نظامی است. این کتاب را با صدای گرم ساعد باقری می‌شنوید. انتشارات کتاب نیستان این کتاب صوتی را روانه بازار کرده است.

درباره کتاب صوتی اسکندرنامه (خمسه نظامی ـ گنج پنجم)

مثنوی اسکندرنامه اثر طبع نظامی گنجوی و آخرین گنج از مجموعه پنج گنج معروف نظامی است. اسکندرنامه شامل دو بخش جدا اما پیوسته به لحاظ موضوعی است: شرفنامه و اقبال‌نامه. این اثر شامل حدود ۱۰۵۰۰ بیت، در بحر متقارب مثمن مقصور است (هم‌وزن شاهنامهٔ فردوسی) که در حدود سال ۵۹۹ ه‍.ق سروده شده‌ است. 

شرفنامه خلاصه‌ای از زندگی‌نامه خیالی فرمانروای مشهور یونانی است که در متون فارسی با عنوان اسکندر رومی، پادشاه مقدونیه شناخته می‌شود. او که تحت تعلیم فیلسوف یونانی ارسطو بود با مرگ پدرش در ۲۰ سالگی به مقام فرمانروایی می‌رسد. زندگی اسکندر پر از اتفاقات و وقایع خارق‌العاده است به‌گونه‌ای که تنها بخشی از آن در کتاب شرفنامه آمده و بقیهٔ آن در اقبالنامه روایت می‌شود. نظامی در سرودن این مثنوی از منابع مختلفی که دربارهٔ اسکندر تا آن زمان نوشته شده بود، استفاده کرده‌ است.

فردوسی اولین کسی بود که در شاهنامه حدود ۲۳۰۰ بیت به سرگذشت اسکندر پرداخت و بعد از او نظامی اولین شاعری بود که داستان اسکندر را به‌طور کامل به نظم درآورد.

شنیدن کتاب صوتی اسکندرنامه (خمسه نظامی ـ گنج پنجم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دوست‌داران ادبیات کلاسیک فارسی مخاطبان این کتاب‌اند.

معرفی نویسنده
نظامی گنجوی
ایرانی

نظامی گنجوی -که امروزه یکی از ارکان ادبیات فارسی به شمار می‌رود- نه‌تنها شاعری منحصربه‌فرد، بلکه از سرآمدان روزگار خود در زمینه‌ی علوم عقلی و نقلی، از فلسفه‌ و کلام تا فقه و ادبیات عرب و حتی نجوم بوده و این تبحر در شعر او نیز نمود یافته است. در واقع نظامی را می‌توان حکیمی دانست که آتش نهفته در جانش، شاعری‌اش آموخت و از او داستان‌سرایی قهار ساخت که روایات منظومش سینه‌به‌سینه و نسل‌به‌نسل گشت و تاریخ ادبیات غنایی پارسی را به پیش و پس‌ازخود تقسیم کرد.

نظرات کاربران

کاربر ۱۲۱۹۸۶۷
۱۴۰۲/۰۶/۲۲

واقعا دیگه قید مطالعه رو باید زد . با این قیمتهای عجیب و غریب نه میشه نسخه چاپی خرید نه الکترونیکی نه کتاب صوتی .

ALIASGHAR
۱۴۰۲/۰۷/۰۱

من منکر زحمات جناب ساعد باقری و نشر محترم نیستان نیستم، اما جُوی انصاف را البته انتظار دارم! پانصد هزار تومان آخه؟! واقعا؟!

زمان

۳۶ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۹۷۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳۶ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۹۷۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۹۰,۰۰۰
تومان