دانلود کتاب صوتی آه با شین با صدای امید تقوی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آه با شین اثر محمدکاظم مزینانی

دانلود و خرید کتاب صوتی آه با شین

گوینده:امید تقوی
انتشارات:نشر سماوا
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آه با شین

کتاب صوتی آه با شین نوشتهٔ محمدکاظم مزینانی است. گویندگی این کتاب صوتی را امید تقوی انجام داده و نشر سماوا آن را منتشر کرده است؛ کتابی دربردارندهٔ یک داستان تاریخی در باب زوال یک خاندان قجری.

درباره کتاب صوتی آه با شین

کتاب صوتی آه با شین روایتگر زوال یک خاندان قاجاری در لایه‌های مختلف است که هر کدام بخشی از ماجرا را روایت می‌کند و با ایجاد تعلیق‌هایی شنونده را تا پایان داستان همراه خود می‌برد. محمدکاظم مزینانی این داستان را در سه لایهٔ مختلف برای مخاطب تعریف کرده است. لایهٔ صفر، زمان حال شازدهٔ پنجم یا ته‌تغاری است که تا آخر نام دقیقش مشخص نمی‌شود. شازده در زمان حال داستان، بالای ۷۰ سال دارد و بیماری قلبی و سکته او را زمین‌گیر کرده است. در این لایه دست‌وپنجه نرم‌کردن او را با بیماری‌اش، خاطرات گذشته و پسرش «کاوه» که تنها میراث خانوادهٔ «سالاری» است، روایت شده است. کاوه معتاد است و زندگی‌ خانوادگی‌اش در حال فروپاشی است. در لایهٔ دوم که به‌صورت فلش‌بک ارائه می‌شود، داستان خاندان سالاری از نوادگان فتحعلی شاه قاجار روایت می‌شود. داستان در این لایه خطی تعریف می‌شود و رو به جلو می‌رود. شما به‌مرور با شخصیت‌های بسیار این بخش از کتاب آشنا می‌شوید، زندگی هر یک را می‌شنوید و سرنوشتشان را تا مرگ دنبال می‌کنید. در لایهٔ دیگری از داستان، خرده‌روایت‌های مربوط به شخصیت‌ها به‌صورت صحنه‌ای از گذشتهٔ آن‌ها ارائه می‌شود که کمک به عمق‌بخشی شخصیت‌ها کرده است. کتاب صوتی «آه با شین» را می‌توان داستانی تاریخی دانست؛ چراکه در پس‌زمینهٔ داستان از فصل اول تا انتها به‌ترتیب برهه‌هایی از تاریخ معاصر ایران مانند دوران رضاشاه پهلوی و فرمان کشف حجاب، جنگ جهانی و سقوط رضاشاه، سر کار آمدن محمدرضا پهلوی، اصلاحات ارضی، گسترش فضای شهری و ساخت‌وسازهای آن دوران و تخریب فضاهای روستایی و بکر، مبارزات سیاسی پیش از انقلاب ۱۳۵۷ و پس از آن و حتی جنگ ایران و عراق و زمان حال دوره می‌شود.

شنیدن کتاب صوتی آه با شین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب رمان تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره محمدکاظم مزینانی

محمدکاظم مزینانی در سال ١٣٤٢ در دامغان متولد شد و تحصیلات خود را در رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی به پایان برد. در حوزهٔ کودک و نوجوان چندین اثر دارد که می‌توان آن‌ها را به داستان و شعر نوجوان و کودک تقسیم کرد. در سال ۱۳۸۵ کتابش با عنوان «پائیز در قطار» توانست جایزهٔ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در بخش کودک و نوجوان را به دست آورد. از او رمانی دربارهٔ زندگانی محمدرضا پهلوی منتشر شده است. این رمان که عنوان «شاه بی‌شین» برای آن انتخاب شده، در جشنوارهٔ داستان انقلاب ایران مورد تقدیر قرار گرفته است. رمان «آه با شین» یکی دیگر از آثار اوست.

بخشی از کتاب صوتی آه با شین

«انتظار مداوم، همیشه و هر جا، پشت پنجره‌‌ها، برای سررسیدن مأمورها، در خیابان، برای مطمئن شدن از سلامتی رفقا، توی دادگاه، برای دریافت حکم قاضی، پشت میله‌‌های زندان، در انتظار رسیدن زمان آزادی، و در دوره‌‌‌‌ کودکی، برای شنیدن جواب سؤال‌‌هایت از پدرِ پدربزرگت، شازده.

ـ حضرت والا، چرا اَلیجه این‌جور نگاهم می‌‌کند؟

هیچ‌‌کس نفهمید اَلیجه از کجا پیدایش شد. یک روز تابستانی، درست سر ساعت پنج عصر، آمد و با وقار نشست جلوی درگاه شاه‌‌نشین و به بساط شازده زل زد. نگاهش چنان داغ و چسبناک بود که شازده ناگهان کفری شد و نگاه پُرتُخمانه‌‌ای به او انداخت و به میرزاخان گفت: «پدرسگ جوری نگاه می‌‌کند که انگار قرار است اتفاق ناجوری برای آدم بیفتد.»»

نظرات کاربران

niloofarane
۱۴۰۳/۰۴/۳۰

خیلی خوب و جذاب. گیرا بود

زمان

۱۴ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۷۸۸٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۴ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۷۸۸٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۱۱,۰۰۰
تومان