دانلود کتاب صوتی چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند با صدای مریم محبوب + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند اثر دبی فورد

دانلود و خرید کتاب صوتی چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند

نویسنده:دبی فورد
گوینده:مریم محبوب
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند

کتاب صوتی چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند نوشتهٔ دبی فورد و ترجمهٔ سیده فاطمه کشفی و با صدای مریم محبوب است و شرکت آوانامه دانش گستر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند

انسان از ابتدای خلقت به‌طور غریزی در وجود خویش به‌دنبال رشد و کمال بوده و هست. هر شخص، مجموعه‌ای از خوبی‌ها و بدی‌ها است که بر اساس رویدادهای زندگی‌اش، این مقدار گاهی به‌سمت بدی و گاه به‌سمت خوبی متمایل است. خوبی و یا بدی این اتفاقات را گذشت زمان در درون ما روشن می‌سازد.

آدمی به‌عنوان اشرف مخلوقات، گنجی نهفته در درون دارد که اگر آن را بیابد، نور حقیقت را دریافت کرده و الهیت درونش را به کمال می‌رساند.

کتاب صوتی چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند لایه‌های درونی وجود شما را به‌وضوح نمایان می‌کند و شما را با خودِ وجودی و حقیقی‌تان آشنا می‌کند، شکاف بین نیکی و بدی را برایتان محو ساخته و طریقهٔ رویارویی با این شکاف را به شما می‌آموزد. دبی فورد در این اثر کوشیده است تا راهکارهای مواجهه با خصلت‌های بد و پذیرش آن‌ها و در نهایت درمان و التیام زخم‌های کهنه را به‌طور تجربی و از طریق تمرین‌های مؤثر با ما به اشتراک بگذارد. او معتقد است برای رویارویی با این زخم‌ها و یافتن خود واقعی، باید صداقت و همت به خرج دهیم تا در نهایت به زندگی سعادتمندانه، آرامش و کمال حقیقی برسیم و هدف از موجودیت خویش را دریابیم.

دبی فورد، زنی که تصمیم به تغییر زندگی و رسیدن به قلهٔ انسانیت گرفته است، بعد از درمان اعتیاد و شرکت در جلسه‌های مشارکت معتادان گمنام و دوازده قدم، تلاش خود را صرف برگزاری سمینارهای مختلفی از جمله سایه کرده و در این راه به تجربه‌های مهمی دست یافته است. در این کتاب، وی به مخاطبان خود می‌آموزد که تا وقتی صفات بد خویش را انکار یا پنهان می‌کنند، نمی‌توانند صفت خوب را دریابند.

شنیدن کتاب صوتی چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ روان‌شناسی و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دبی فورد

دبی فورد در یک اکتبر ۱۹۵۵ به دنیا آمد. او نویسنده، مدرس، معلم و سخنران شناخته‌شدهٔ آمریکایی است که بیشترین شهرت خود را برای کتاب «نیمهٔ تاریک جویندگان نور» (The Dark Side of the Light Chasers) به دست آورد. او مسیر خود را با نگارش چندین کتاب دیگر ادامه داد. کتاب‌های «جدایی معنوی»، «چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند»، «پاک‌سازی آگاهی: برنامه‌ای در بیست‌ویک روز برای ارتباط با مقصود جان» و...، میلیون‌ها نسخه به فروش رفته و به زبان‌های زندهٔ دنیا ترجمه شده‌اند.

دبی فورد، افزون بر نوشتن، کارگاه‌های آموزشی «فرآورش سایه» را به‌میزبانی رادیو و تلویزیون برگزار و نیز «مؤسسهٔ تحول آموزشی فورد» را تأسیس کرد. طی ۲۰ سال فعالیت حرفه‌ای، او به ارائهٔ کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی در سراسر ایالات‌متحدهٔ آمریکا و آموزش مربیان برای ارائهٔ کارگاه آموزشی «فرآورش سایه» می‌پرداخت. او در برنامه‌های تلویزیونی گوناگونی (همچون برنامهٔ «اپرا وینفری») حضور پیدا می‌کرد. برخی از کتاب‌های دیگر این نویسنده عبارت هستند از: «در آغوش سایهٔ خود»، «نیمهٔ تاریک وجود»، «بهترین سال زندگی شما»، «راز سایه»، «سؤال‌های درست»، «شجاعت: غلبه بر ترس و برافروختن اعتمادبه‌نفس»، «وجود مقدس شما: کشف نور درون».

دبی فورد در ۱۷ فوریه ۲۰۱۳ درگذشت. 

بخشی از کتاب صوتی چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند

«شرم انکارشده‌ای که به آن نمی‌پردازیم، در واقع باعث می‌شود موفقیت خود را تباه کنیم، آن‌چه را به‌نفع ما است از بین ببریم، آن‌چه را متعلق به ما نیست تصاحب کرده و با عادات قدیمی، خود را نابود و روابط‌مان را خراب کنیم. خودویران‌گری راهی برای برون‌ریزی شرم درون‌مان است: یعنی ما ناخودآگاه کاری را انجام می‌دهیم که خجالت بکشیم و آسیب ببینیم تا بعد بتوانیم اثر آن‌چه را که باعث خجالت‌مان شده است، از بین ببریم.

راه دیگر برای توضیح مسئله این است که اگر ما با آن روبه‌رو نشویم، اگر به سرکوب شرم درون خود ادامه دهیم و آن را انکار کنیم، به شکلی مخرب بروز داده خواهد شد. به همین دلیل است که می‌بایست با دردهای گذشته روبه‌رو شویم، از آن‌ها درس بگیریم و برای رشد خود استفاده کنیم.

اگر به ارزش واقعی شرم پی ببریم، آن را به همان شکلی که هست می‌بینیم. این بدان معنا است که یک رهبر معنوی به ما کمک می‌کند تا خود را بشناسیم، زخم‌های خود را التیام بخشیم و دست از افعال منفی برداریم. این یک درمان الهی است؛ راهی معنوی برای بازگشت ما به طبیعت فطری خودمان و اصل خویشتن.

رفتارهای خودویران‌گرانه ناگهانی بروز می‌کنند، اما من معتقدم این یکی از راه‌های طبیعت است تا شرم پنهان و شکاف وجودی ما را نمایش دهد. ممکن است بتوانیم به‌طور موقت و برای مدتی شرم خود را پنهان کنیم، ولی بالاخره یک روز شرایط آن فراهم می‌شود و به ما یادآوری می‌کند که در اعماق وجودمان چه اتفاقاتی در حال وقوع است. شاید احساس شکست، بی‌ارزش بودن و بی‌عرضگی دنیای درون ما را به‌هم بریزد، ما را نگران، ناراحت و یا مردد کند؛ شاید شرم درون ما وقتی بروز کند که ببینیم دیگران نسبت به ما به مراتب بالاتری از موفقیت دست یافته‌اند یا شاید زمانی بروز کند که خود ما به مرتبه، موفقیت، عشق و پیروزی‌ای برسیم که از خود انتظار نداریم.

احساس عدم تعلق خاطر، ترس حسادت دیگر افراد، احساس شرم از این‌که بااستعدادتر از دیگری هستیم، باعث می‌شود توقف کنیم. به‌عبارت دیگر، ما موفقیتی را که از آن ما است، نابود می‌کنیم.»

معرفی نویسنده
عکس دبی فورد
دبی فورد
آمریکایی | تولد ۱۹۵۵ - درگذشت ۲۰۱۵

دبی فورد، نویسنده‌ی آمریکایی در حوزه‌ی کمک به خویشتن است که آثارش از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا محسوب می‌شوند. کتاب‌های فورد به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده‌اند. او همواره مردم را تشویق می‌کرد تا به جای دنبال کردن کمال، عیوب خود را بپذیرند. فورد ابایی از اینکه بگوید زمانی به مواد مخدر اعتیاد داشته است، نداشت و اغلب در کتاب‌هایش به مبارزه‌ی خود با سوء مصرف مواد مخدر اشاره می‌کرد که به دلایلی از جمله طلاق والدینش و احساس کافی نبودن، شدت گرفته بود.

نظرات کاربران

Akram Mazlomalhooseini
۱۴۰۲/۰۹/۰۹

از پندهای کتاب که کمک به خودشناسی می‌کنه بسیار بهره بردم

Ehsan Rabiee
۱۴۰۲/۱۰/۱۳

نیمی از کتاب رو گوش دادم. به نظرم برای کسی که با صراحت و صداقت بی‌رحمانه‌ایی توانایی روبه‌رو شدن با خود واقعی‌ش رو داشته باشه راهنمایی بسیار خوبی هست. کتاب "دروغ‌هایی که به خود می‌گوییم" از انتشارات "بینش نو" هم

- بیشتر

زمان

۷ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۶۶۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۶۶۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان