دانلود و خرید کتاب چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند دبی فورد ترجمه سیده فاطمه کشفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند اثر دبی فورد

کتاب چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند

معرفی کتاب چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند

کتاب چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند نوشتهٔ دبی فورد و ترجمهٔ سیده فاطمه کشفی است. انتشارات عطر کاج این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر یکی از سری کتاب‌های «سمتِ نو» است.

درباره کتاب چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند

کتاب چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند لایه‌های درونی وجود شما را به‌وضوح نمایان می‌کند و شما را با خودِ وجودی و حقیقی‌تان آشنا می‌کند، شکاف بین نیکی و بدی را برایتان محو ساخته و طریقهٔ رویارویی با این شکاف را به شما می‌آموزد. دبی فورد در این اثر کوشیده است تا راهکارهای مواجهه با خصلت‌های بد و پذیرش آن‌ها و در نهایت درمان و التیام زخم‌های کهنه را به‌طور تجربی و از طریق تمرین‌های مؤثر با ما به اشتراک بگذارد. او معتقد است برای رویارویی با این زخم‌ها و یافتن خود واقعی، باید صداقت و همت به خرج دهیم تا در نهایت به زندگی سعادتمندانه، آرامش و کمال حقیقی برسیم و هدف از موجودیت خویش را دریابیم.

خواندن کتاب چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دبی فورد

دبی فورد در یک اکتبر ۱۹۵۵ به دنیا آمد. او نویسنده، مدرس، معلم و سخنران شناخته‌شدهٔ آمریکایی است که بیشترین شهرت خود را برای کتاب «نیمهٔ تاریک جویندگان نور» (The Dark Side of the Light Chasers) به دست آورد. او مسیر خود را با نگارش چندین کتاب دیگر ادامه داد. کتاب‌های «جدایی معنوی»، «چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند»، «پاک‌سازی آگاهی: برنامه‌ای در بیست‌ویک روز برای ارتباط با مقصود جان» و...، میلیون‌ها نسخه به فروش رفته و به زبان‌های زندهٔ دنیا ترجمه شده‌اند.

دبی فورد، افزون بر نوشتن، کارگاه‌های آموزشی «فرآورش سایه» را به‌میزبانی رادیو و تلویزیون برگزار و نیز «مؤسسهٔ تحول آموزشی فورد» را تأسیس کرد. طی ۲۰ سال فعالیت حرفه‌ای، او به ارائهٔ کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی در سراسر ایالات‌متحدهٔ آمریکا و آموزش مربیان برای ارائهٔ کارگاه آموزشی «فرآورش سایه» می‌پرداخت. او در برنامه‌های تلویزیونی گوناگونی (همچون برنامهٔ «اپرا وینفری») حضور پیدا می‌کرد. برخی از کتاب‌های دیگر این نویسنده عبارت هستند از: «در آغوش سایهٔ خود»، «نیمهٔ تاریک وجود»، «بهترین سال زندگی شما»، «راز سایه»، «سؤال‌های درست»، «شجاعت: غلبه بر ترس و برافروختن اعتمادبه‌نفس»، «وجود مقدس شما: کشف نور درون».

دبی فورد در ۱۷ فوریه ۲۰۱۳ درگذشت. 

بخشی از کتاب چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند

«آسپنبسکی در کتاب «در جست‌وجوی معجزه» چندگانگی شخصیتی انسان را بدین شکل بیان می‌کند: «اشتباه بزرگی است اگر فکر کنیم انسان همیشه در یک خط صاف رفتار می‌کند و این یعنی انسان هرگز مدت طولانی‌ای به یک صورت باقی نمی‌ماند. او همیشه در حال تغییر است و به‌ندرت حتی نیم ساعت به یک شکل باقی می‌ماند. کسی که نامش ایوان است، همیشه ایوان باقی نمی‌ماند. او یک دقیقه بعد تبدیل به پیتر می‌شود و لحظهٔ بعد مایتو، نیکلاس و... این در حالی است که همهٔ شما فکر می‌کنید او همان ایوان است. می‌دانید که ایوان بعضی کارها را نمی‌تواند انجام دهد؛ مثلاً نمی‌تواند دروغ بگوید. این نیکلاس است که دروغ گفته است. اگر بدانید چندین نمونه نیکلاس و ایوان در یک نفر وجود دارد، حتماً خیلی تعجب می‌کنید.»

هر یک از ما می‌توانیم خودخواه، متواضع، حریص، سخاوتمند، خشن و صلح‌طلب باشیم. حال یک الاکلنگ را تصور کنید که هر یک از این مثال‌های متضاد در یک سمت آن نشسته‌اند. چنان‌چه در تعادل باشند مشکلی نیست، ولی اگر یکی از آن‌ها را سرکوب کنیم و یکی را به معرض نمایش بگذاریم و اگر نتوانیم با هر دو به صلح برسیم، عدم تعادل به‌وجود می‌آید و از آن‌جا که روان ما به‌دنبال تعادل و آرامش است، در یک لحظه جنبهٔ تاریک ما سر برمی‌گرداند و هرآن‌چه را که مایهٔ مباهات و افتخارمان بود، نابود می‌کند.

همهٔ ما این ویژگی‌های پیچیده را داریم. در DNA همهٔ انسان‌ها ویژگی‌هایی وجود دارد. شرایط انسان باعث دوقطبی بودن او می‌شود. ویژگی‌هایی که در تضاد با خواسته‌های واقعی ما هستند، دلیل درد و رنج ما خواهند شد و احتمال نابودی ما را بالا می‌برند.

انکار کلیت انسانی ما، محدودهٔ دیدمان را کاهش می‌دهد و مانع رسیدن به سرچشمهٔ موفقیت می‌شود. شاید از خودتان بپرسید این سرچشمه چیست؟ پاسخ ساده است؛ این سرچشمه همان حقیقت وجودی ما است. اگر تضادهای درونی‌مان را بپذیریم، آگاهی ما بیشتر می‌شود و با خود صادق می‌مانیم. در این صورت است که با دیدی روشن و صادق، خود واقعی و توانایی‌هایمان را خواهیم دید. صداقت تنها چیزی است که به ما این اطمینان را می‌دهد که وجود ما کامل است و فارغ از جنبهٔ بد شخصیتی‌مان، این خود کامل ما است که در مورد رفتارها و انتخاب‌هایمان تصمیم نهایی را می‌گیرد.»

معرفی نویسنده
عکس دبی فورد
دبی فورد
آمریکایی | تولد ۱۹۵۵ - درگذشت ۲۰۱۵

دبی فورد، نویسنده‌ی آمریکایی در حوزه‌ی کمک به خویشتن است که آثارش از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا محسوب می‌شوند. کتاب‌های فورد به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده‌اند. او همواره مردم را تشویق می‌کرد تا به جای دنبال کردن کمال، عیوب خود را بپذیرند. فورد ابایی از اینکه بگوید زمانی به مواد مخدر اعتیاد داشته است، نداشت و اغلب در کتاب‌هایش به مبارزه‌ی خود با سوء مصرف مواد مخدر اشاره می‌کرد که به دلایلی از جمله طلاق والدینش و احساس کافی نبودن، شدت گرفته بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۶۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان