دانلود کتاب صوتی یک روز دیگر با صدای مهبد قناعت پیشه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی یک روز دیگر اثر ميچ آلبوم

دانلود و خرید کتاب صوتی یک روز دیگر

نویسنده:ميچ آلبوم
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی یک روز دیگر

کتاب صوتی یک روز دیگر نوشتهٔ ميچ آلبوم و ترجمهٔ گیتا گرکانی است. مهبد قناعت پیشه و سحر بیرانوند گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده‌اند و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی یک روز دیگر

کتاب صوتی یک روز دیگر، رمانی فلسفی است که به موضوع فانی‌بودن انسان و همچنین زندگی پس از مرگ پرداخته است. گفته شده است که این اثر، با استقبال بسیارِ دوست‌داران این سبک از نوشتار روبه‌رو شده و عده‌ای از صاحب‌نظران آن را فوق‌العاده تأثیرگذار و استثنایی ارزیابی کرده‌اند. آیا هرگز شده کسی را که دوست دارید از دست بدهید و آرزو کنید یک‌‌بار دیگر بتوانید با او حرف بزنید، یک فرصت دیگر داشته باشید تا جبران زمان‌هایی را که فکر می‌کردید تا ابد کنارتان خواهد بود، بکنید؟ در این صورت می‌دانید که اگر همۀ روزهای عمرتان را هم جمع کنید، هیچ‌کدام هم‌وزن روزی که آرزوی بازگشتش را دارید، نخواهد بود. اگر آن روز برگردد چه؟

یک روز دیگر، داستانی دربارۀ یک خانواده است و چون در آن یک روح هم وجود دارد، می‌شود به آن قصۀ اشباح هم گفت، اما هر خانواده‌ای برای خودش یک قصۀ اشباح است! مرده‌ها تا مدت‌ها بعد از مردن همچنان سر سفرۀ ما می‌نشینند. «چیک» ۱۰ سال پیش مادرش را از دست داد و ازآنجاکه به‌شدت به او وابسته بود، زندگی‌اش دچار گسست می‌شود. او کم‌کم در محیط کار و سپس خانه دچار بحران می‌شود، به الکل روی می‌آورد و از کار اخراج می‌شود و همسرش هم او را ترک می‌کند. چیک دائم به یاد مادر است و می‌داند که اگر او را داشت از منجلاب کنونی خلاصش می‌کرد. او حتی از جانب دختر جوانش هم طرد می‌شود؛ تاجایی‌که بدون اطلاع پدر ازدواج می‌کند. تنهایی و نومیدی بر چیک چیره می‌شود و در نهایت تصمیم به خودکشی می‌گیرد. برای عملی‌ساختن این تصمیم عمداً در اتوبان تصادف مهیبی می‌کند، اما با وجود شدت تصادف، زنده می‌ماند؛ سپس در حالت مستی خود را از ارتفاعی بلند به پایین پرت می‌کند. این‌بار هم نه‌تنها جان سالم به در می‌برد، بلکه مادر مرده‌اش را هم ایستاده در برابرش می‌بیند. این دیدار آغاز یک سفر نیمه‌خیالی و نیمه‌واقعی برای رودرروشدن با هویت حقیقی خود و شناخت ریشه‌های ناکامی‌‌های فردی اوست؛ سفری که او را به زندگی و زندگی را به او باز می‌گرداند. چیک با مادر همراه می‌شود.

شنیدن کتاب صوتی یک روز دیگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکا و قالب رمان با درون‌مایه‌های فلسفی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره میچ آلبوم

میچ دیوید آلبوم ۲۳ می ۱۹۵۸ در نیوجرسی آمریکا به دنیا آمد. او نویسندهٔ آمریکایی و روزنامه‌نگار، فیلم‌نامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس، مجری رادیو و تلویزیون و نوازنده است. کتاب‌های میچ آلبوم بیش از ۳۵ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته شده‌اند؛ میچ آلبوم را البته به‌خاطر داستان‌های الهام‌بخشش می‌شناسند. از آثار معروف او که به زبان فارسی ترجمه شده و از استقبال خوبی هم برخوردار شده، می‌توان به «در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند»، «نفر بعدی که در بهشت ملاقات می‌کنید»، «سه‌شنبه‌ها با موری»، «یک روز دیگر» و «به اولین تماس تلفنی از بهشت» اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی یک روز دیگر

«مادرم کت توئید سفیدش را پوشید و در زیر آن شانه‌هایش را تکان داد، گذاشت درست روی تنش جا بگیرد. سال‌های آخر را به آرایش مو و صورت زن‌های مسن خانه‌نشین گذرانده بود. از خانه‌ای به خانه دیگر می‌رفت و آداب زیبایی آن‌ها را زنده نگه می‌داشت. به ما گفته بود امروز با سه تا از آن قرارها، دارد. من که هنوز گیج بودم تا بیرون گاراژ دنبال او رفتم.

او گفت: «چارلی، می‌خواهی کنار دریاچه قدم بزنی؟ این وقت روز هوا خیلی خوب است.»

خاموش سر تکان دادم. از زمانی که خیره به اتومبیل تصادف کرده، روی آن چمن مرطوب دراز کشیده بودم چقدر گذشته بود؟ هنوز می‌توانستم طعم خون را در دهانم احساس کنم، و پشت سر هم به درد شدیدی دچار می‌شدم؛ یک‌ لحظه وضعم عادی بود، لحظه دیگر همه وجودم درد می‌کرد. اما حالا داشتم درحالی‌که کیف وینیل بنفش و کهنه مادرم را، که وسایل آرایش موی او در آن بود، حمل می‌کردم، در محله قدیمی‌ام قدم می‌زدم.

عاقبت زیر لب گفتم: «مامان. چطور...؟» «چطور چی، عزیزم؟» سینه‌ام را صاف کردم. چطور امکان دارد تو اینجا باشی؟

گفت: «من اینجا زندگی می‌کنم.» سرم را تکان دادم. زمزمه کردم: «دیگر نه. او به آسمان نگاه کرد.»

بعد از مراسم تدفین چنان مست کردم که روی کاناپه خانه‌مان از هوش رفتم. آن‌وقت چیزی تغییر کرد. یک روز می‌تواند مسیر زندگی شما را عوض کند. و آن روز انگار زندگی مرا به طرز اجتناب‌ناپذیری به‌سوی سقوط کشاند. وقتی بچه بودم مادرم با تمام وجود مراقبم بود. نصیحت، انتقاد، همه رفتارهای خفه‌کننده مادرانه. گاهی آرزو می‌کردم مرا به حال خودم بگذارد.»

نظرات کاربران

novelist
۱۴۰۲/۰۱/۰۹

من با صدای آقای میکائیل شهرستانی اگر اشتباه نکنم گوش دادم خیلی وقت پیش، خیلی داستان جذاب و تاثیر گذاری داره. حدود ۵ تا دیگه از آثار میچ آلبوم رو خوندم خیلی دوست داشتم داستان هاش به یاد آدم میمونه.

- بیشتر

زمان

۵ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۴۶۸٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۴۶۸٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان