دانلود کتاب صوتی عقاید یک دلقک با صدای علی عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل

دانلود و خرید کتاب صوتی عقاید یک دلقک

نویسنده:هاینریش بل
گوینده:علی عمرانی
انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۲۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی عقاید یک دلقک

کتاب صوتی عقاید یک دلقک نوشتهٔ هاینریش بل و ترجمهٔ شریف لنکرانی است. علی عمرانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و استودیو نوار آن را منتشر کرده است. این رمان صوتی دربارهٔ دلقکی است که در پسِ روایت زندگی عاشقانهٔ خود، نقدی بر زندگی اجتماعی و اعتقادات آلمان پس از دوران جنگ و هیتلر دارد.

درباره کتاب صوتی عقاید یک دلقک

هاینریش بل در کتاب صوتی عقاید یک دلقک، زندگی دلقکی را روایت می‌کند که معشوقه‌اش او را ترک می‌کند. این آغاز راه مشکلات دلقک است. او به مشکلاتی مثل افسردگی، سردرد و حالت‌های مالیخولیایی دچار می‌شود و بعد از آسیب‌دیدن زانویش در یک اجرای ضعیف، مجبور می‌شود کار را برای مدتی کنار بگذارد. همین امر برای او مشکلات مالی هم به بار می‌آورد. رمان صوتی عقاید یک دلقک یکی از قوی‌ترین داستان‌های عشقی ادبیات جدید را دارد؛ داستان ۲ انسان که به این جهت ناکام می‌شوند که یکی از آن‌ها به سنن و عقاید نقلی بیش از دیگری وابسته است، اما انتقاد اجتماعی‌اش خالی از هرگونه رنگ‌وبوی ایدئولوژیک یا دفاع ایدئولوژیک است. این انتقاد نسبت به تمام آنچه قوۀ تشخیص را از انسان می‌گیرد، آنچه باید طبق آن زندگی کند، آنچه مدعی است سعادت ۲ جهان را نصیب انسان می‌کند، بدبین است و به هیچ‌چیز جز انسان با ضعف‌ها و سادگی‌اش اعتقاد ندارد.

شنیدن کتاب صوتی عقاید یک دلقک با صدای علی عمرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی عقاید یک دلقک با صدای علی عمرانی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آلمان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هاینریش بل

هاینریش بل در سال ۱۹۱۷ به دنیا آمد و در ۱۹۸۵ از دنیا رفت. بیش‌تر کتاب‌های این نویسندهٔ آلمانی برندهٔ نوبل دررابطه‌با جنگ جهانی است. او در ۲۰سالگی پس از اخذ دیپلم در یک کتاب‌فروشی مشغول به کار شد، اما سال بعد هم‌زمان با آغاز جنگ جهانی دوم، به خدمت سربازی فراخوانده شد و تا ۱۹۴۵ را در جبهه‌های جنگ بود. با اینکه خانواده‌اش با نازی‌ها و حزب ناسیونال سوسیالیسم مخالف بودند، او در ابتدا با آن‌ها همدلی داشت. نامه‌هایی که بل از جبههٔ جنگ به دوست‌دختر و همسر آینده‌اش، «آنه ماری»، می‌نوشت به‌خوبی این مدعا را اثبات می‌کند، اما پس از زخمی‌شدن در جبههٔ شرق، دیدگاهش تغییر کرد و به عمق فاجعهٔ جنگ و جنایت رژیم نازی پی برد.

هاینریش بل در ۱۹۴۷ اولین داستان‌های خود را منتشر کرد و با چاپ «قطار به موقع رسید»، در ۱۹۴۹ مشهور شد. بل در ۱۹۵۱ با برنده‌شدن در جایزهٔ ادبی گروه ۴۷ برای داستان «گوسفند سیاه» موفق به دریافت اولین جایزهٔ ادبی خود شد. در ۱۹۷۱ ریاست انجمن قلم آلمان را بر عهده گرفت و تا ۱۹۷۴ ریاست انجمن بین‌المللی قلم را پذیرفت. او در ۱۹۷۲ به‌عنوان دومین آلمانی، پس از «توماس مان»، جایزهٔ ادبی نوبل را از آن خود کرد. هاینریش بُل عاشق مردمان ساده و بی‌غل‌وغش است و قهرمانان داستان‌های او درماندگان و شکست‌خوردگانند، اما بُل آن‌ها را شکست‌خورده نمی‌داند.

از جمله مهم‌ترین آثار هاینریش بل می‌توان به این موارد اشاره کرد: «قطار به موقع رسید»، «بیلیارد در ساعت نه‌ونیم»، «عقاید یک دلقک»، «سیمای زنی در میان جمع»، «آبروی ازدست‌رفتهٔ کاترینا بلوم»، «شبکه امنیتی» و «از وقتی که جنگ درگرفت تا وقتی که جنگ تمام شد».

معرفی نویسنده
عکس هاینریش بل
هاینریش بل

هاینریش بل با نام کامل هاینریش تئودور بل (زاده‌ی ۲۱ دسامبر ۱۹۱۷، کلن، آلمان - درگذشته در ۱۶ جولای ۱۹۸۵، بورنهایم-مرتن، نزدیکی کلن، آلمان غربی)، نویسنده‌ی آلمانی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال ۱۹۷۲ است. رمان‌های کنایه‌آمیز بل در باب رنج‌های زندگی آلمانی‌ها در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن، روان‌شناسی ملت در حال تغییر آلمان را به تصویر می‌کشد.

نظرات کاربران

آیدا رها
۱۴۰۱/۱۰/۲۳

اثری فوق‌العاده با صدای فوق‌العاده آقای عمرانی، به راستی گویی در حال شنیدن یک نمایشنامه صوتی هستید، بسسار لذت بردم از شنیدن این اثر.

samkrv04
۱۴۰۱/۱۲/۰۶

جزء بهترین کتاب های بود که تا حالا خواندم کتابی بسیار جذاب با صدای آقای علی عمرانی عالی بود

mahbobe mmn
۱۴۰۲/۰۹/۰۲

آقای عمرااانی، عمرانی، عمرانی... بی شک شما باعث شدید یکی از لذت بخش ترین کتاب های صوتی و زندگی کنم...

Omid9b
۱۴۰۲/۰۲/۱۳

به نظر من خوانش کتاب از محتوای کتاب جذاب تر بود

AS4438
۱۴۰۲/۰۱/۱۹

فوق العاده بود، دلقکی که به دلائل مختلف ازجمله فقروعشق وضد مذهب بودن که مورد پسند عوام وخانواده نبود به مالیخولیا ومشکل روان دست یافته بود، زیبائی کتاب باخوانش فوق العاده عالی آقای عمرانی دوچندان شده بود،ارزش چندبارشنیدن را دارد.

Farzaneh Jeirany
۱۴۰۱/۱۲/۲۲

کاش همه کتابها را جناب علی عمرانی اجرا کند . عالی.

مائده
۱۴۰۲/۰۷/۲۳

به نظرم اینکه کسی از یک کتاب خوشش بیاد واقعا بستگی علایق یا تجربه ها یا مشکلات زندگیش داره کتاب داستان جالبی داشت و نویسنده خوب داستان پردازی کرده بود اما برای من جالب نبود حداقل نه به اندازه تعریف

- بیشتر
نیلبرگ
۱۴۰۱/۱۱/۲۴

با درود داستان بیشتر اوقات به حاشیه می‌پرداخت وخوانش با احترام به استاد عزیز در برخی قسمت هاکمی غلو شده می نمود که اذیت کننده بود.در کل جزو بهترین کتاب هایی نبود که گوش داده ام.

زمان

۹ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۳۸۵٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۳۸۵٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان