دانلود کتاب صوتی طاعون با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی طاعون اثر آلبر کامو

دانلود و خرید کتاب صوتی طاعون

نویسنده:آلبر کامو
گوینده:رضا عمرانی
انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی طاعون

کتاب صوتی طاعون نوشتهٔ آلبر کامو و ترجمهٔ اقدس یغمایی است. رضا عمرانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و استودیو نوار آن را منتشر کرده است. این اثر صوتیْ حاوی یک رمان نمادین است.

درباره کتاب صوتی طاعون

کتاب صوتی طاعون قصهٔ شیوع یک بیماری مهلک در اوران، شهری بزرگ در الجزایر را روایت می‌کند. هزاران موش در ماه آوریل، به بیماری مبتلا شده و می‌میرند. وقتی که ترسی نه‌چندان عمیق، جامعه را فرا می‌گیرد، روزنامه‌ها و جراید شروع به تأکید بر اهمیت یک اقدام فوری می‌کنند و در نهایت، مقامات دولتی دستور به جمع‌آوری و سوزاندن روزانهٔ موش‌ها می‌دهند. خیلی زود پس از این اتفاق، «میشل» که دربان ساختمانی است که «دکتر ریو» در آن کار می‌کند، پس از ابتلا به تبی عجیب، جان خود را از دست می‌دهد. پس از به‌وقوع‌پیوستن چندین مورد مشابه، یکی از همکاران دکتر ریو به نام «کاستل»، مطمئن می‌شود که این بیماری، طاعون است. او و دکتر ریو مجبور می‌شوند تا با انکار و بی‌اعتنایی مقامات دولتی و سایر پزشکان دررابطه‌با اقدامی سریع و سرنوشت‌ساز برای کنترل بیماری، به مبارزه برخیزند. فقط زمانی که دیگر کار از کار گذشته است و عملاً امکان انکار شیوع یک بیماری کشنده در شهر وجود ندارد، مقامات حکومتی دست به اقدامات سخت‌گیرانهٔ بهداشتی زده و شهر را قرنطینه می‌کنند. رمان صوتی طاعون، برخلاف مخالفت‌های آلبر کامو، یک اثر کلاسیک هستی‌گرایانه در نظر گرفته شده است. لحن راوی کتاب، با جملاتی ساده اما چندوجهی و داستانی تمثیلی که بیشتر مواقع، اشاره به ذهن و خودآگاهی بشر دارد، مخاطب را به یاد آثار کافکا، به‌ویژه رمان «محاکمه»اش می‌اندازد.

بیماری طاعون در این رمان، نمادی است از یورش ایدئولوژی‌ها و نظام‌هایی که در روزگار کامو، نازیسم هیتلری، آن را نمایندگی می‌کرد. کامو برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات سال ۱۹۵۷ بود. فیلمی با همین عنوان (طاعون) هم بر اساس این رمان و به‌کارگردانی «لوییس پوینزو» در سال ۱۹۹۲ ساخته شد.

شنیدن کتاب صوتی طاعون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر فرانسه و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلبر کامو

آلبرکامو در ۷ نوامبر ۱۹۱۳ در خانواده‌ای فقیر در الجزایر متولد شد. آن زمان الجزایر تحت‌استعمار فرانسه بود. پدر کامو کارگری فقیر بود و مادرش خدمتکار. آن‌ها صاحب ۲ فرزند به نام‌های «لوسین» و «آلبر» بودند. پدر در جنگ کشته شد و مسئولیت نگهداری ۲ بچه بر عهدهٔ مادر افتاد. کامو به‌خاطر خانواده‌اش مدرسه را رها کرد و به کارگری مشغول شد. معلمش به استعداد او پی برد و او را به ادامهٔ تحصیل تشویق و به او کمک کرد تا بتواند بورسیهٔ تحصیلی شود. باوجود‌اینکه کامو یکی از متفکران «مکتب اگزیستانسیالیسم» است، همواره این برچسب خاص را رد می‌کرد. او در دانشگاه الجزیره تحصیل کرد و تا پیش از آنکه در سال ۱۹۳۰ گرفتار بیماری سل شود، دروازه‌بان تیم فوتبال این دانشگاه هم بود. کامو در بعدازظهر چهارم ژانویهٔ ۱۹۶۰ و در ۴۷سالگی بر اثر سانحهٔ تصادف در شهر ویل‌بلویل درگذشت. کامو در گورستان لومارین در جنوب فرانسه دفن شد.

آلبر کامو در سال ۱۹۵۷ برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات شد. او نخستین نویسندهٔ زادهٔ قارهٔ آفریقا است که برندهٔ این جایزه شده است. پس از مرگ کامو، همسر و فرزندانش حق تکثیر آثار او را در اختیار گرفتند و ۲ اثر باقی‌ماندهٔ او را هم منتشر کردند. اولین آن‌ها کتاب «مرگ شاد» بود که در سال ۱۹۷۰ منتشر شد. دومین کتابی که پس از مرگ کامو منتشر شد، یک اثر ناتمام به نام «آدم اول» بود که در سال ۱۹۹۵ منتشر شد. «آدم اول» یک خودزندگی‌نامه دربارهٔ دوران کودکی نویسنده در الجزایر است. از دیگر ثار مشهور کامو می‌توان به رمان‌های «بیگانه» و «طاعون» اشاره کرد.

نظرات کاربران

کاربر ۶۳۶۷۶۰۰
۱۴۰۲/۰۳/۱۹

از خواندن اثار البر کامو لذت میبرم داستان متفاوت وراوی بسیار عالی

زمان

۱۱ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۴۹۱٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۴۹۱٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
۷۷,۰۰۰
۳۰%
تومان