دانلود کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌ بارد با صدای سیاوش اکبریان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌ بارد اثر علی‌اکبر شیروانی

دانلود و خرید کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌ بارد

معرفی کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌ بارد

کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌ بارد نوشتهٔ علی‌اکبر شیروانی و با صدای سیاوش اکبریان است و انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر آن را منتشر کرده است. این کتاب صوتی روایت مسافران دورهٔ قاجار از شهر لندن است.

درباره کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌ بارد

لندن شهری مهم و بسیار زیباست که از گذشته دور، به عنوان یک منطقه جهانگردی شناخته می‌شد. معماری زیبای خانه‌ها و بناهای مختلف، ساعت بیگ بن که در اوج شکوه، سال‌هاست زمان را به مردم نشان می‌دهد و رودخانه زیبای تایمز همه و همه از جمله مسائلی هستند که مردم جهان را به سوی لندن می‌کشانند.

کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می بارد روایت مسافران دورهٔ قاجار از این شهر است و تجربهٔ رویارویی آنان با یک غافلگیری زیبا که تجربه‌اش کرده‌اند و در قالب نوشته‌ها، خاطرات و سفرنامه‌هایشان، این غافلگیری را با ما نیز به اشتراک گذاشته‌اند.

علی اکبر شیروانی مجموعه روایت‌های مختلفی را گردآوری کرده است. مردم و مسافران مختلف، تجربه ورود خود را به آن شهر نوشته‌اند و تاریخ را هم بیان کرده‌اند. شنیدن کتاب آسمان لندن زیاده می بارد، می‌تواند مانند سفری به دل تاریخ باشد. دوباره از سر گذراندن تجربه‌هایی که مردم، روزی و حتی قرنی پیش از سر گذرانده‌اند و هنوز، به واسطهٔ ثبت‌شدن روی کاغذ، همچنان پرشور و زنده‌اند.

شنیدن کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌ بارد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می بارد به تمام دوست‌داران سفرنامه، لذتی عمیق هدیه می‌کند. 

بخشی از کتاب صوتی آسمان لندن زیاده می‌ بارد

«فی‌الحقیقه شهر لندن زیباترین شهرهای روی زمین بوده در کل ربع مسکون بهتر و بزرگ‌تر از این شهری نیست. در جمیع اوضاع شهر اعم از اسلوب عمارات و کوچه و باغات و کلیسا و کارخانجات و مکتب‌خانه و تماشاخانه و غیره نسبت به اوضاع پاریس که بهترین شهرهای فرنگستان است به مراتب بالاتر و سنگین‌تر می‌باشد. انصافاً دولت و ملت انگریز فوق‌الغایهٔ مردی و مردانگی کرده‌اند که در چنین مکان ناقابل و بدهوایی چنان شهر زیبایی احداث و برپا نموده‌اندــ چرا که شهر لندن همیشه بدهوا و اکثر اوقات تیره و تار و ابر و بارش بوده، اهل آنجا از دیدن روی آفتاب محروم هستند. حتی در فصلین بهار و تابستان هم پنجره و روزنهٔ عمارات را با احتیاط تمام قایم می‌بندند که هوای خارج به اندرون داخل نشود، هرگاه از هوای بیرون به اندرون داخل شده بر اعضای مَن فی‌الدار برسد تکسّر مزاج به هم رسانیده، ناخوش می‌شوند. بسیار نادر است که در آنجا یک روز ابر و بارش و انقلاب هوا نباشد، اگر روزی اتفاق افتد که هوا صاف بوده تیره و تار و بارش و باد نشود فی‌الحقیقه به جهت ملت انگلیس عید عظما خواهد شد و اگر در همچو روزی کسی از خانه بیرون رفته، اوضاع سیاحتگاه را ملاحظه نماید به یقین خواهد دانست که از این اوضاع آنجا بالاتر وضعی در کل عالم ممکن نخواهد شد.

بالجمله کالسکه آن قدر بسیار است که خارج از حوصلهٔ تعداد و شمار است و همیشه در سیاحت کوچه و میدان و باغ و بستان و صحرا و گلستان و سبزه‌زار و خیابان، گروه رعناپسران و زمرهٔ زیبادختران و فرقهٔ کالسکه‌نشینان به حدی فوج فوج سیاحت‌کنان و دسته دسته خرامان و به گوشهٔ چشم به اطراف و جوانب را نگران‌اند که عقل بنی‌نوع انسان حیران و سرگردان مانده، در وادی حیرت افتان و خیزان است. خصوصاً شعاع شیشه و زینت کالسکه و ضیاء صورت مَن فی الکالسکه و تلو تلو رؤیت نازنین دختران سواره و پیاده و برق زر و زیور اسباب جواهر، دیده را خیره کرده، تا هر جا قوت بصر کارگر است گروه دلبر است و زمرهٔ پری‌پیکرــ به وضعی که دختران زیبا با پسران رعنا جلیس‌اند و زنان کارآزموده با مردان جهان‌دیده انیس. من‌جمله زن و دختر همه شمشیه در بالای سر دارند و به مراتب از چتر طاووسی خوشتر و مروّحه در دست‌ــ هریک روح‌پرور است. عموماً نسبت به حال رفقا لطف‌گستر و قیام و قعود و نشست و برخاست همه از یکدیگر بهتر است و در هر حال رفتار و کردار هر یک از همدیگر خوبتر.

خلاصه گاهی سیر و سیاحت کنند و دمی صحبت، زمانی خرامانند و اوانی خندان، به آزادی ممنون‌اند و به آبادی مرهون. به این همه کثرت و جمعیت سوای نگاه پنهانی کسی را با کسی کاری نیست و هر یک به اقتضای طبیعت خود رفتار می‌نمایند. نه ضعیف را از قوی ترسی است و نه نحیف را از شریف بیمی‌ــ هرچه اهتمام رفت که در میان این ملت ظالمی یا مظلومی ظاهراً یافت شود رؤیت نشد. قوی هستند همه ـ آزاد و خودسر ـ و لیکن فیمابین این ملت قانونی گذاشته‌اند و نظامی برپا کرده‌اند که از اعلی و ادنی احدی آن جرأت را ندارد که پا از اندازه بیرون کند. امرا و کبرا، ضعفا و فقرا همیشه با هم مخلوط‌اند و هیچ یک را قدرت نیست که خلاف قانون ملت کند.»


نظرات کاربران

کبوتر سفید
۱۴۰۱/۰۶/۲۷

نگاهی به دوران قاجار و انتقال این حس که در سرزمین من چیزی عوض نشده در این سالیان ... گوینده از پس متن قدیمی به خوبی برآمده است

زمان

۷ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۵۹۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۵۹۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۹,۰۰۰
۶۲,۳۰۰
۳۰%
تومان