دانلود کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد با صدای سید میثاق ابطحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد اثر علی‌اکبر شیروانی

دانلود و خرید کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد

معرفی کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد

کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد اثر علی اکبر شیروانی، روایت‌هایی از مسافران دورهٔ قاجار است که به پاریس سفر کرده‌اند. این کتاب با صدای سید میثاق ابطحی در انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر منتشر شده است. 

درباره کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد

بیش از ۱۰ قرن از عمر سفرنامه‌نویسی ایرانی می‌گذرد. با نگاهی به تاریخ کتابت در ایران درمی‌یابیم که در دورۀ قاجار سفرنامه‌نویسی به اوج خود تا آن زمان رسید. بهبود شرایط حمل‌ونقل سفرنامه‌نویسی را در دوران قاجار رونق داد.

کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد شهر پاریس به روایت مسافران دورهٔ قاجار است. موضوع اصلی این کتاب، مواجهٔ اول مردم دوران قاجار با شهر پاریس است. دیداری که با دیدار امروز انسان‌ها که با امکانات بسیار، عکس، فیلم و... پاریس را پیش چشمان خود مجسم می‌کنند بسیار متفاوت است.

شنیدن کتاب صوتی پاریس از دور نمایان شد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به سفرنامه‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره علی اکبر شیروانی

علی اکبر شیروانی در سال ۱۳۶۰ در اصفهان متولد شد. تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی در رشته علوم اجتماعی ادامه داد و کارشناسی ارشد را در رشتهٔ پژوهش‌ هنری گرفت.

علی اکبر شیروانی سال‌ها به روزنامه‌نگاری برای روزنامه‌های شرق، همشهری و ایران مشغول بوده است و نویسندگی و داستان‌نویسی تدریس کرده است. او مدرس ۹ دوره‌ٔ آموزشی به کتابداران کتابخانه‌های سراسر کشور بوده و در این دوره‌ها، شناخت رمان و آشنایی با سبک، ژانر، مکتب و نویسندگان کلاسیک تدریس کرده است. شیروانی همچنین از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره‌ٔ کتاب و رسانه در بخش معرفی کتاب است.

بخشی از کتاب پاریس از دور نمایان شد

«خیلی خیلی حالت تماشائی قشنگی است اگر چه چیزی نمی‌گفتم. شازده‌فر حالت بُهت مرا ملتفت شده، گفت چون این هتل هفت مرتبه است و برای شما در مرتبۀ پنجم منزل گرفته‌ایم و با پله پیمودن این راه خیلی زحمت دارد و اینکه درش نشسته‌ایم آسانسور است. این یک کلمه حرف که تمام شد من دیدم سنگینی جسم من به جای خود آمد. معلوم شد آسانسور ایستاد. پیشخدمت زود درب را باز کرده بیرون جست. ما هم بیرون رفتیم. دالان مختصر طی کرده، به اتاق خودمان رسیدیم. یک سالن و دو اتاق خواب داریم. چقدر خوب و مزین و راحت و خوش‌منظر. شازده‌فر سه اتاق ما را به ما معرفی کرد. می‌گفت چون دیگر در پاریس جا نیست و تمام هتل‌ها پر است و این هتل خیلی با شأن و نزدیک به اکسپوزیسیون است این سه اتاق را با هزار معرکه به روزی صد و بیست فرانک کرایه کردم که تقریباً روزی بیست و پنج تومان پول ایران می‌شود. من یاد خانه‌های شهر طهران که هفت ـ هشت اتاق و حوض و باغچه و آب‌انباری و حمام سرخانه دارد و ماهی پانزده تومان کرایه می‌کنند افتادم. بنگ از سرم پرید. صدایم درنیامد ولی به قول میرزا احمد خان که می‌گوید اگرچه صد من کاشتیم نود من برداشتیم اما گندمش گندم بود. اگر چه خیلی گران است به قدری این اتاق‌ها مبلش خوب و قشنگ است که مسافر راضی می‌شود تمام دارائی که در ولایتش دارد کم‌کم کرایۀ اینجور خانه‌ها بدهد. تخت‌های خوابش مطلّا و میزهایش سنگ مطلّا و موزاییک برنجی و چراغ وسط و دیوارکوب و روی بخاری و بالای سر تخت خواب، تمامش برق و روی نیمکت و صندلی‌هایش گوبلن و منظر سالنش سیصد ذرع.»

نظرات کاربران

لاکشمی دِوا
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

نگاه مسافران کتاب جالب است،حتما توصیه می کنم.

زمان

۷ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۶۱۳٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۶۱۳٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان