دانلود کتاب صوتی بحران نفت در ایران با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بحران نفت در ایران اثر یرواند آبراهامیان

دانلود و خرید کتاب صوتی بحران نفت در ایران

معرفی کتاب صوتی بحران نفت در ایران

کتاب صوتی بحران نفت در ایران (از ناسیونالیسم تا کودتا) نوشتهٔ یرواند آبراهامیان و ترجمهٔ محمدابراهیم فتاحی است. گویندگی این کتاب صوتی را تایماز رضوانی انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی بحران نفت در ایران

کتاب صوتی بحران نفت در ایران (از ناسیونالیسم تا کودتا) را پایانی دانسته‌اند بر این افسانه که پیشنهاد نفتی آمریکـا - بریتانیا در سال‌های ۱۳۳۰ - ۱۳۳۲، سخاوتمندانه بود و باید از سوی محمد مصدق پذیرفته می‌شد. این کتاب صوتی به‌وضوح نشان داده است که این پیشنهاد در کنار دیگر مسائل، به‌منظور خریدن وقت برای حل بحران از طریق معامله با یک دولت دوستِ پس از مصدق، طراحی شده بود. این نظر «مازیار بهروز» از دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو است. «گری سیک» از دانشگاه کلمبیا معتقد است که یرواند آبراهامیان بررسی ژرفی از اسناد جدیدِ نقش آمریکا در کودتای سال ۱۳۳۲ را که منجر به برکناری نخست‌وزیر وقت، محمد مصدق و بازگشت محمدرضاشاه به سلطنت شد، ارائه کرده است. گفته شده است که فهم رویدادهای مربوط به آن وقایع، موضوعی است همچنان داغ و زنده. نویسندهٔ کتاب صوتی حاضر در بررسی خود موضوعاتی اساسی را مد نظر قرار داده است؛ مناقشه بر سر چه بود؛ نفت یا کمونیسم؟ نقش آمریکا در این حوادث چقدر تعیین‌کننده بود؟ تأثیر این رویدادها بر روابط کنونی آمریکا با ایران چگونه است؟ همهٔ کسانی که به دانستن پاسخ این پرسش‌ها یا پرسش‌های دیگر علاقه دارند، در این گزارشِ مناقشه‌آمیزِ جذابْ پاسخ‌های معتبر و قانع‌کننده‌ای دربارهٔ این واقعهٔ مهم تاریخ معاصر خاورمیانه خواهند یافت. فصل‌های پنج‌گانۀ کتاب صوتی بحران نفت در ایران عبارتند از «مداخلۀ آمریکا»، «نگرانی آمریکا نفت بود یا کمونیسم؟»، «سیاست پارلمانی»، «در راهِ کودتا» و «خاطرۀ بازبینی‌شده».

شنیدن کتاب صوتی بحران نفت در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران تاریخ معاصر ایران و وقایع مربوط به کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ پیشنهاد می‌کنیم.

درباره یرواند آبراهامیان

یرواند آبراهامیان در سال ۱۳۱۹ در تهران به دنیا آمد. او تاریخ‌نگار ایرانی - آمریکایی و ایرانیِ ارمنی‌تبار و استاد ممتاز تاریخ در کالج باروک دانشگاه شهر نیویورک بوده است. او آثار قابل‌توجهی دربارهٔ تاریخ معاصر ایران نوشته که کتاب «ایران بین دو انقلاب» از پرآوازه‌ترین آن‌ها است. در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی، یرواند آبراهامیان از فعالان و اعضای کنفدراسیون جهانی محصلان و دانشجویان ایرانی بود که با حکومت محمدرضا پهلوی مخالف بودند؛ او همچنین در سال ۱۳۵۴ (۱۹۷۶ میلادی) در نیویورک نایب‌رئیس «کمیتهٔ برای آزادی هنر و اندیشه در ایران (CAIFI)» به‌عنوان بخشی از «حزب کارگران سوسیالیست» بود. بعضی از آثار مکتوب او عبارتند از «بحران نفت در ایران»، «ایران بین دو انقلاب»، «تاریخ ایران مدرن»، «کودتا»، «اسلام رادیکال: مجاهدین ایرانی»، «خمینیسم (مقالاتی دربارهٔ جمهوری اسلامی)»، «اعترافات شکنجه‌شدگان، زندان‌ها و ابراز ندامت‌های علنی در ایران مدرن»، «مردم در سیاست ایران»، «مقالاتی در جامعه‌شناسی ایران»، «پارانوید در سیاست ایران؛ از کتاب جستارهایی دربارهٔ تئوری توطئه در ایران»، «آنارشیسم در انقلاب روسیه»، «یک آنارشیست آمریکایی؛ زندگی والترین کلیر».

نظرات کاربران

Sogol
۱۴۰۲/۱۱/۱۱

دستخوش تایماز رضوانی عزیز! ممنون از شما که مهم‌ترین و ارزشمند ترین کتاب های علوم اجتماعی ایران رو با روایت شنیدنی و بیان رسا برای همه دسترس‌پذیر می‌کنید. چند وقت بود مشتاق خوندن این کتاب جدید آبراهامیان بودم، حالا بی‌بهانه

- بیشتر

زمان

۱۰ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۸۳۳٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۸۳۳٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۲,۰۰۰
تومان