دانلود کتاب صوتی همنوایی شبانه‌ ارکستر چوب‌ ها با صدای مانی حقیقی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی همنوایی شبانه‌ ارکستر چوب‌ ها اثر رضا قاسمی

دانلود و خرید کتاب صوتی همنوایی شبانه‌ ارکستر چوب‌ ها

نویسنده:رضا قاسمی
گوینده:مانی حقیقی
انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی همنوایی شبانه‌ ارکستر چوب‌ ها

کتاب صوتی همنوایی شبانه‌ ارکستر چوب‌ ها نوشتهٔ رضا قاسمی و با صدای مانی حقیقی است و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است. این رمانْ شرح حال یک روشنفکر ایرانی است که به‌تازگی به فرانسه مهاجرت کرده و در آپارتمانی با چند ایرانی مهاجر و فرانسوی زندگی می‌کند. قاسمی در این داستان، روابط ایرانیان مهاجر در فرانسه به‌ویژه ایرانیان ساکن این طبقه و مشکلات آن‌ها را به تصویر می‌کشد. این کتاب در دستهٔ داستان‌های پست‌مدرن و سوررئال ایرانى قرار می‌گیرد.

درباره کتاب صوتی همنوایی شبانه‌ ارکستر چوب‌ ها

رضا قاسمى در سال ١٩٩۶ این رمان را در آمریکا به چاپ رساند. سال ۱۳۸۰ به ایران راه یافت و جوایز بزرگ و متعددى را از آن خود کرد که می‌توان به چند نمونه از آن‌ها اشاره کرد:

بهترین رمان بنیاد گلشیری در سال ۱۳۸۰

رمان تحسین‌شدهٔ سال ۱۳۸۰ جایزهٔ مهرگان ادب

برندهٔ بهترین رمان سال ۱۳۸۰ منتقدین مطبوعات

رمان همنوایی شبانه‌ ارکستر چوب‌ ها از زبان مردی ۴۰ساله به اسم یدالله روایت می‌شود که در زیر شیروانى طبقهٔ ششم ساختمانى در فرانسه زندگى می‌کند که اکثر ساکنان آن طبقه ایرانى هستند. یدالله با اسباب‌کشىِ ایرانى دیگرى به اسم پروفت که ادعاى دریافت وحى مى‌کند و همینطور حمله‌ٔ پروفت با چاقو به دوستش سید الکساندر احساس خطر مى‌کند. یدالله که روشنفکر و نویسنده است، در گذشته‌، رمانى به اسم همنوایى شبانه ارکستر چوب ها نوشته که با گذشت زمان، واقعیت زندگی‌اش با آن رمان تلاقی پیدا می‌کند. راوى سعى مى‌کند با تحریف در این رمان واقعیت را عوض کند که این کار او به شکست منتهى مى‌شود.

راوی که درگیر مشکلات روحی و مالیخولیایی‌گونه‌ای است، با مرگ، کیفر گناهش و حلول جسم خود در جانی دیگر روبه‌رو می‌شود. یدالله به‌نوعی نمایندهٔ روشنفکران ایرانی است که در دوره‌ای مجبور به مهاجرت شدند و در غربت هم مشکلات روحی دست از سر آن‌ها برنداشت؛ بلکه شدیدتر هم شد. گویی گذشته (گذشتهٔ آن‌ها همان گذشتهٔ ایران است) هیچ‌گاه آن‌ها را رها نکرد. راوى علاوه بر مشکلات فلسفى که دارد، به پوچى و بیهودگى رسیده، شب‌ها تا صبح بیدار است و نقاشى می‌کشد و روزها خواب است و انگیزهٔ هیچ کارى ندارد. او حاضر نیست تنهایى‌اش را از دست بدهد؛ اما از تنهایی به مرز جنون رسیده. او کسی را جز سایه‌اش ندارد.

ساختار رمان پیچیده و درهم‌تنیده است. راوی ذهنی مالیخولیایی دارد و روایت به‌صورت جریان سیال ذهن از زبان‌ها و ذهن‌های متعددی بیان می‌شود. این آشفتگی به‌نوعی خود بیانگر فضایی است که قصه در آن اتفاق می‌افتد و از نقاط قوت این رمان محسوب می‌شود.

شنیدن کتاب صوتی همنوایی شبانه‌ ارکستر چوب‌ ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران شاهکارهای ادبیات داستانی ایران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رضا قاسمی

رضا قاسمی سال ۱۳۲۸ در ورنامخواست اصفهان به دنیا آمد. او نویسنده، آهنگ‌ساز و کارگردان تئاتر شناخته‌شدهٔ ایرانی است. اولین اثر او نمایشنامهٔ «کسوف» بود که در ۱۸سالگی نوشت و دو سال بعد در دانشگاه تهران به روی صحنه برد. در سال ۱۳۵۵ جایزهٔ اول تلویزیون ملی ایران برای بهترین نمایشنامه به اثر او «چو ضحاک شد بر جهان شهریار» تعلق گرفت. او از سال ۱۳۴۹، هم‌زمان با تحصیل در دانشکدهٔ هنرهای زیبا، به نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی تئاتر پرداخت و آثاری چون کسوف، آمدورفت، نامه‌هایی بدون تاریخ از من به خانواده‌ام و بالعکس، و چاه را به صحنه آورد. نویسندگی و کارگردانی سه نمایشنامهٔ اتاق تمشیت، ماهان کوشیار و معمای ماهیار معمار هم حاصل فعالیت او در دورهٔ پس از انقلاب است. اما شرایط کار برایش سخت شد و در سال ۱۳۶۵ مهاجرت کرد و از آن زمان در فرانسه زندگی می‌کند.

قاسمی در زمینهٔ موسیقی ایرانی فعالیت کرده و به آهنگ‌سازی و نوازندگی مانند بداهه‌نوازی در اصفهان و راست پنجگاه پرداخته‌ است. برای شناخت بیشتر قاسمی می‌توان به کتاب «رضا قاسمی؛ در گفت و گویی بلند با محمد عبدی» رجوع کرد.

آثار او از این قرار هستند:

رمان:

همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها

چاه بابل

وردی که بره‌ها می‌خوانند

نمایشنامه:

کسوف

صفیه موعود 

نامه‌هایی بدون تاریخ از من به خانواده‌ام و بالعکس 

چو ضحاک شد بر جهان شهریار 

اتاق تمشیت

خوابگردها 

ماهان کوشیار

معمای ماهیار معمار

حرکت با شماست مرکوشیو!

تمثال 

داستان:

نارون کوچک، نارون تنها 

پرتگاه

چتر و گربه و دیوار باریک

شعر:

لکنت

پژوهش:

موسیقی در تعزیه 

تأملاتی در باب موسیقی ایرانی 

حلقه گمشده آمارا 

بخشی از کتاب صوتی همنوایی شبانه‌ ارکستر چوب‌ ها

«هر آدمی کم و بیش رازهای کوچکی دارد که با خود به گور خواهد برد. رازهایی هم هست که می‌کوشیم تا آنجا که ممکن است از چشمِ دیگران پنهان بماند. مثل آدمِ شش‌انگشتی که دائم انگشت شستش را پنهان می‌کند.

***

حالا، وقتی به لیستِ دور و درازِ کشورهایی فکر می‌کردم که سال‌هاست، و در برخی موارد قرن‌هاست برای استقلال می‌جنگند، می‌فهمیدم چرا از دست دادن استقلال این‌قدر آسان است و به دست آوردنش آن‌همه دشوار. و من که کشورم را ترک کرده بودم، برای آنکه به همه چیزِ من کار داشتند، حالا احساس می‌کردم نفرین شده‌ای هستم که وقتی هم توی قبر بگذارندم به جایی خواهم رفت که به همه‌چیزِ من کار خواهند داشت!»



نظرات کاربران

1977054
۱۴۰۱/۱۰/۰۲

سبک نگارش نویسند عالیست هر فصل چند بخش داردبرای همین کمی پیدا کردن خط داستان سخته و آخر داستان متوجه میشی چی شد! رمان دارای مولفه های پست مدرنیستی است شاید میخواهد بگوید همه مبانی مستحکم زندگی در جهان معاصر فرو

- بیشتر
n re
۱۴۰۲/۰۸/۱۰

هیچکس نمیدونه من چقدر از این کتاب متنفر و از خوندنش پشیمونم فضای خاکستری افسرده سنگین هنوز بعد سالها که از خوندنش میگذره جایی کتاب رو میبینم فضای سنگینش رو روی سینه م حس میکنم

wandering guy
۱۴۰۲/۰۴/۰۹

قبلا چاه بابل رو ازین نویسنده خونده بودم و سبک نگارش مشابهی رو هم تو این رمان دیدم. داستان جالبی داره و اگه میشد یه سریال ازش بسازن عالی میشد.

saman677
۱۴۰۲/۱۲/۰۲

بدون شک این اثر جزو بهترین داستانهای فارسی در چند دهه ی اخیر است. فرم عجیب غریب روایت داستان و سبک جریان سیال ذهن و فضای پست مدرنیستی کتاب بسیار شبیه به یک قطعه موسیقی جز پیچیده است. ابتدا ممکن

- بیشتر
melik
۱۴۰۱/۰۸/۱۱

دوستانی که گوش کردن، نظر بدید لطفا🌹

زمان

۶ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۸۴۵٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۸۴۵٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۶,۰۰۰
تومان