دانلود کتاب صوتی دندان با صدای وحید عالم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دندان اثر ماتئی ویسنی‌یک

دانلود و خرید کتاب صوتی دندان

معرفی کتاب صوتی دندان

کتاب صوتی دندان نمایشنامه‌ای از ماتئی ویسنی‌یک نویسنده کتاب سه شب با مادوکس، است که مخاطبان را با تصویری حقیقی از چهره کثیف جنگ، ویرانی و مرگ روبه‌رو می‌کند. نسخه صوتی نمایشنامه دندان را با ترجمه آرش حسن‌پور و صدای ماهبد شهبازی و وحید عالم می‌شنوید. 

رارس استویکا در سال ۲۰۱۷ با اقتباس از این نمایشنامه، فیلمی با همین نام ساخت.

درباره کتاب صوتی دندان

دندان، نمایشنامه‌ای مهلک و دردناک است که فضای ابزورد و سیاهی را به تصویر کشیده است. سیاهی که فقط برآمده از فضای جنگ است و همراه با خود حجم عظیمی از ویرانی و بوی مرگ دارد. نمایشنامه درباره دو سرباز است که از سر ناچاری یا شاید طمع، در میان اجساد کشته‌شدگان در میدان نبرد پرسه می‌زندند و به دزدی از آن‌ها روی آورده‌اند. آن‌ها جدال میان احتیاج و اخلاقیات را به خوبی نشان می‌دهند. جملاتی که به زبان می‌آورند عمیق و دردناک است و یکیشان، حتی دل اینکه عکس اعضای خانواده سرباز کشته شده را از جیبش درآورد، ندارد...

کتاب صوتی دندان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی دندان را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی پیشنهاد می‌کنیم. این داستان همچنین توجه تمام علاقه‌مندان به ادبیات ضد جنگ را هم به خود جلب می‌کند. 

درباره ماتئی ویسنی‌یک

ماتئی ویسنی‌یک (ماتی ویشنیک) ۲۹ ژانویه ۱۹۵۶ در رادیوتس رومانی به دنیا آمد. او نمایشنامه‌نویس، شاعر و روزنامه‌نگار فرانسوی رومانیایی تبار است. او در رشته‌های تاریخ و فلسفه تحصیل کرده است و از سال ۱۹۷۷ به نوشتن نمایشنامه مشغول شد. ده سال بعد به فرانسه مهاجرت کرد چراکه بسیاری از آثارش شامل نمایشنامه‌ها، رمان و فیلمنامه‌هایش در کشور خودش ممنوع شده بودند. جالب است بدانید که با این حال در سال ۱۹۸۴، جایزه‌ بهترین کتاب شعر اتحادیه‌ نویسندگان رومانیایی را از آن خودش کرد. او پس از مهاجرتش، آثارش را به فرانسوی می‌نویسد. 

بعد از سقوط حکومت کمونیستی رومانی، ماتئی ویسنی‌یک در دسامبر ۱۹۸۹ به کشورش بازگشت و افزون بر انتشار آثارش در رومانی، فعالیت‌های ادبی و هنری را از سر گرفت. مشهورترین اثرش، نمایشنامه «داستان خرس‌های پاندا به روایت یک ساکسیفونیست که دوست دختری در فرانکفورت دارد» است که در سال ۱۹۹۶ نوشته شده است. این اثر تا به حال به زبان‌های بسیاری ترجمه شده و در کشورهای بسیاری به روی صحنه رفته است.

از میان کتاب‌های دیگر او می‌توان به نان در جیب (۱۹۸۴)، سه شب با مادوکس (۱۹۹۵)، دستنویس‌های قلابی (۱۹۹۵)، اسب‌های پشت پنجره (۱۹۹۶)، آخرین گودو (۱۹۹۶)، تئاتر تیکه شده یا مرد زباله‌ای (۱۹۹۶)، نامه‌ای به درخت‌ها و پرنده‌ها (۱۹۹۷)، من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟ (۱۹۹۷)، پیکر زن، یک میدان مبارزه در جنگ بوسنی (۱۹۹۷)، حواستون به پیرزن‌هایی که از تنهایی پوسیدن باشه (۲۰۰۴)، تماشاچی محکوم به اعدام (۲۰۰۶)، ریچارد سوّم اجرا نمی‌شود و مهاجرااااان!: تو این قایق لعنتی دیگه جا نیست (۲۰۱۸) اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی دندان

می‌شنوی صدا رو؟

بازم وق وق سگ؟

نه، وق وق نیست. یکی داره نفس نفس می‌زنه.

کی داره نفس نفس می‌زنه؟

چمیدونم!

حتما سگه دیگه!

سگ نیست! آدمه!

آدم؟ بعد سه روز؟

اوهوم. بعضی شون دووم میارن. حتی، حتی با سه روز خونریزی. در واقع تا خونی هست که بره جون دارن. قدیما با یه خراش کوچیک می‌مردن. اما این روزا دوست دارن بازم جون بکّنن.

پیداش کردم!

تنش گرمه؟

سرد سرده.

پس صدا مال اون نیست.

ولی من دیدم. پلک زد. هی. میشه یه دقیقه کمکم کنی؟ 

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۹ دقیقه

حجم

۲۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۹ دقیقه

حجم

۲۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان