دانلود کتاب صوتی هتل مارکوپولو با صدای اشکان عقیلی‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هتل مارکوپولو اثر خسرو دوامی

دانلود و خرید کتاب صوتی هتل مارکوپولو

نویسنده:خسرو دوامی
انتشارات:رادیو گوشه
امتیاز:
۱.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی هتل مارکوپولو

کتاب صوتی هتل مارکوپولو نوشتهٔ خسرو دوامی است. رادیو گوشه این مجموعه داستان کوتاه ایرانی را با گویندگی اشکان عقیلی‌پور منتشر کرده است. هتل مارکوپولو در سال ۱۳۸۳ برندهٔ بهترین مجموعه داستان جایزهٔ مهرگان ادب شد.

درباره کتاب صوتی هتل مارکوپولو

«هتل مارکوپولو» به‌نوعی ادبیات مهاجرت است که روایت‌های آن از تجربهٔ زیستهٔ خود نویسنده نشأت می‌گیرد. در این داستان زندگی ۳ مهاجر ایرانی را می‌بینیم که شغلشان رانندگی در شهر است. و در جریان زندگی آن‌ها مخاطب نیز به حال‌وهوای مهاجرین نزدیک می‌شود. «آقای مشکاتی»، «سیاوش»، «رودخانهٔ تمبی»، «مهتاب» و «هتل مارکوپولو» عنوان برخی از داستان‌های کوتاه این مجموعه هستند.

داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

کتاب صوتی هتل مارکوپولو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره خسرو دوامی

خسرو دوامی، نویسندهٔ ایرانی ساکن آمریکا است. از خسرو دوامی داستان‌ها، ترجمه‌ها و مقاله‌های چندی در داخل و خارج از کشور به چاپ رسیده است. یکی از آثار این نویسنده‌ٔ ایرانی «نوزده داستان از نويسندگان ايرانی جنوب كاليفرنيا» است كه از ۱۰ نويسنده تقريباً ۲ داستان در کتاب خود آورده است. داستان‌های «پرسه»، «پنجره» و «زنان فرشته» نیز در آمریکا از او به چاپ رسیده‌اند؛ همچنین او در کارنامه‌ٔ خود برای مدتی انتشار جنگ ادبی کتاب نیما را داشته است. خسرو دوامی که خود سال‌ها است دور از ایران زندگی می‌کند، در داستان‌ها و آثارش نیز به ادبیات مهاجرت روی آورده است. او در مصاحبه‌ای درباره‌ٔ شخصیت‌های مهاجر داستان‌هایش اظهار داشته که اگر خودش در برهه‌ای از زمان مهاجرت را تجربه نکرده بود، هرگز نمی‌توانست در پروراندن شخصیت‌های داستانی‌اش موفق و باورپذیر عمل کند. مجموعه داستان کوتاه «هتل مارکوپولو» یکی دیگر از آثار خسرو دوامی است.

بخشی از کتاب هتل مارکوپولو

«شب‌ها با خودم خلوت می‌کردم، ساعت‌ها قلم را در دست می‌گرفتم، جلو بوم می‌ایستادم، با رنگ‌ها بازی می‌کردم. همینطور طرح می‌زدم، شاید یک جرقه، یک لحظه‌ی کاری، کار خودش را بکند و در من حسی را برانگیزد. اما همان خطوط محو و بی‌شکل بود که می‌آمد و رنگ‌هایی بی‌روح که از پی قلم روی بوم پاشیده می‌شد. حضور مهتاب همه چیز را تغییر داد. مدت‌ها بود که در جمع ما ظاهر می‌شد ولی بودنش هیچ حسی را در من نمی‌انگیخت. نه که او، بلکه حضور هیچ‌کس دیگری را حس نمی‌کردم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۶ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۸۴۸٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۸۴۸٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان