کتاب 1984 بدون سانسور

کتاب 1984 بدون سانسور

درباره کتاب 1984

داستان کتاب ۱۹۸۴ درباره‌ی زندگی وینستون اسمیت است. وینستون اسمیت کارمند سازمانی حکومتی تک حزبی و توتالیتر در شهر لندن است. حکومتی که همه‌جا دم از برابری و برادری می‌زند اما ذاتش به شدت طبقاتی است و به شدت همه زندگی مردم را زیر نظر دارد. هیچ‌کس هیچ‌جا تنها نیست، تمام حرکات و رفتار آدم‌ها ثبت و ضبط می‌شود، حق عاشق شدن ندارند، حق ازدواج ندارند، مگر برای تولید مثل، حق تفکر و مطالعه ندارند مگر آنچه حزب می‌گوید و حق تشکیل محافل دوستانه ندارند، مگر این که در آن سخن از حکومت باشد. فضایی پر از خفقان، وحشت و همراه با حس انزجار از وضعیت سرد و خوفناک جامعه در رمان ۱۹۸۴ در جریان است. در یک جمله، انسان بودن در جامعه‌ای که اورول توصیف می‌کند، جرم است و داشتن عواطف انسانی گناه به شمار می‌رود. در رأس این حکومت، فردی قرار دارد که مردم جز نامی از او نشنیده‌اند و حتی در وجود او شک است اما همانطور که خدا را می‌پرستند، او را هم می‌پرستند. وزارت‌خانه‌ها و نهادهای این کشور هم عجیب‌اند و همه‌شان کاری را انجام می‌دهند که بر خلاف نام و وظیفه‌شان است.

در میان این جامعه عجیب، وینستون اسمیت ۳۶ ساله مخفیانه برای خودش یک دفترچه یادداشت دارد و افکار آزادی‌خواهانه‌اش را در آن می‌نویسد. او دست به کارهای ممنوعه می‌زند، عشق، تفکر، قرارهای پنهانی و مبارزه.

داستان کتاب ۱۹۸۴، در سال ۱۹۸۴ و در شهر لندن رخ می‌دهد، اما جورج اورول ۳۵ سال قبل از آن و در سال ۱۹۴۹ آن را نگاشته است، درست زمانی که جنگ جهانی دوم به تازگی پایان یافته بود و جهان خطر تسلیم‌شدن در مقابل حکومتی ظالم و دیکتاتوری را به خوبی احساس می‌کرد.

کتاب 1984 بدون سانسور

مشاهده همه
off
٪۵۰
subscriptionAvailable۱۹۸۴ اثر جورج اورول
الکترونیکی
۷۰,۰۰۰۳۵,۰۰۰ت