دانلود کتاب صوتی ۱۹۸۴ با صدای آرمان سلطان‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ۱۹۸۴ اثر جورج اورول

دانلود و خرید کتاب صوتی ۱۹۸۴

معرفی کتاب صوتی ۱۹۸۴

کتاب صوتی 1984 نوشته‌ی جورج اورول و از برترین‌های ادبیات داستانی جهان است که روایت زندگی و روابط مخفیانه‌ی زن و مردی در زمان حکومتی توتالیتر و دیکتاتور در لندن است، جایی که همه‌چیز تحت نظارت دائمی ناظر کبیر است، زمانه‌ای که همه‌چیز حتی خصوصی‌ترین ابعاد زندگی تحت کنترل شدید دوربین‌هاست. کتاب ۱۹۸۴ توسط صالح حسینی ترجمه شده است و نسخه‌ی صوتی آن با صدای آرمان سلطان‌زاده توسط انتشارات آوانامه برای خرید و دانلود در طاقچه منتشر شده است.‌

درباره و خلاصه کتاب صوتی 1984

این رمان روایتی از پادآرمانشهر یا دیستوپیا به قلم اورول است و به نوعی پیشگویی آینده‌ی تاریک بشر در سایه‌ی دیکتاتوری است. جامعه‌ای که بر اساس تنفر نسبت به دشمن و عشق و شیفتگی به ناظر کبیر یا برادر بزرگ‌تر ساخته شده است. در این جامعه همه چیز توسط دوربین‌ها ثبت و کنترل می‌شود. در هر خانه صفحه نمایشی است که به مثابه‌ی جاسوس عمل می‌کند. هر فرد دائما باید رضایت و خشنودی خود را نسبت به این ناظر و جامعه نشان دهد. نظارت حتی در خصوصی‌ترین وجوه زندگی به قوت پابرجاست.

شخصیت اصلی کتاب صوتی ۱۹۸۴ مردی به نام وینستون است. او سی و چند ساله است و در خانه‌ای فرسوده زندگی می‌کند. وینستون یک کارمند در تنها حزب موجود این جامعه است. در خانه‌ی او تلویزیونی همواره روشن است و پلیس اندیشه از این طریق بر فعالیت‌های روزمره‌ی او نظارت می‌کند. وینستون کارمند اداره‌ی حقیقت است، جایی که در آن تاریخ به نفع خواست و منافع حزب تحریف می‌شود. در این جامعه نوشتن جرم است. وینستون دفترچه‌ی کوچکی دارد که آن را پنهان کرده است، در آن از روزمره‌اش، محل کارش، دختری به نام اوبرین که به نظر می‌رسد علیه حزب کار می‌کند و... نوشته است. وینستون به دفترچه‌ی خود نگاه می‌کند و متوجه می‌شود بارها در آن نوشته است: مرگ بر ناظر کبیر، جرمی غیر قابل بخشش.

نافرمانی‌های وینستون با نوشتن و آغاز ارتباط با دختری به نام جولیا آغاز می‌شود. فکر کردن و عاشق شدن در این جامعه بهای گزافی دارد. آشنایی وینستون با جولیا آغازیست بر مبارزات پنهانی آن دو علیه حزب. وینستون طی این فرآیند با فردی به نام ابرین ملاقات می‌کند و عضو انجمن اخوت می‌شود، اما در اصل ابرین مامور مخفی حزب است که مسئول بازداشت افراد با جرایم فکری است. وینستون و جولیا توسط ابرین به وحشتناک‌ترین اشکال جسمی و روحی شکنجه می‌شوند. این روند تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که وینستون بپذیرد که حقیقتی جز آنچه حزب می‌گوید وجود ندارد. در نهایت وینستون و جولیا آزاد می‌شوند، آن دو همدیگر را ملاقات می‌کنند اما دیگر علاقه‌ای میان آن دو وجود ندارد. وینستون در تصویر پایانی داستان، هنگامی که دارد به اخبار نگاه می‌کند، متوجه می‌شود که عاشق ناظر کبیر شده است.

شنیدن و دانلود کتاب صوتی ۱۹۸۴ را به چه کسانی پیشنهاد می‌دهیم؟

کتاب صوتی ۱۹۸۴ را به تمامی علاقه‌مندان ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌دهیم. همچنین کسانی که از خواندن رمان‌هایی با مضامین سیاسی و اجتماعی لذت می‌برند، بی‌شک از این کتاب صوتی استقبال خواهند کرد، اثری که همزمان به مسائل سیاسی و رابطه‌ی یک زوج در همین زمینه می‌پردازد.

چرا باید این کتاب صوتی را بشنویم؟

این اثر روایتگر زندگی مدرن است، جایی که همه‌چیز دیده می‌شود و تمامی وجوه زندگی انسان در معرض نظارت دائمی است. این اثر تاریخ معاصر است، روایتی خالص از تمامی حکومت‌های توتالیتر و دیکتاتور. کتاب صوتی 1984 به بیانی دیگر روایت تمام دیکتاتورهای بزرگ تاریخ است، کسانی چون هیتلر، موسولینی و استالین. این کتاب علاوه بر اینکه اثری بسیار جذاب و خواندنی است، تلخی نظارت دائم و بی‌ارادگی انسان‌ها دربرابر چنین حکومت‌هایی را به عریان‌ترین شکل خود به تصویر می‌کشد.

درباره جوررج اورول

اریک آرتور بلیر، با نام مستعار جورج اورول، روزنامه‌نگار، منتقد و نویسنده‌ی مطرح انگلیسی است که در سال ۱۹۰۳ در هند استعماری متولد شد و در سال ۱۹۵۰ از دنیا رفت. او در هشت سالگی وارد مدرسه‌ی دولتی شد و آموزش‌های لازم دینی و همچنین حقوقی برای تبدیل شدن به یک حقوقدان را دریافت کرد، اما بر خلاف سنت رایج انگلیسی، وارد فضای آکادمیک دانشگاهی نشد. در عوض اورول وارد نیروی پلیس شد و در پلیس سلطنتی هند در برمه به خدمت پرداخت. همین دوره‌ی کاری باعث شد توجه او به سمت نابرابری‌های شدید و مسئله‌ی فقر جلب شود. نابرابری، فقر و سلطه مهم‌ترین مضامین آثار داستانی اورول هستند. اورول به ادبیات به عنوان امری برای تغییر جهان و بازتاب امر اجتماعی نگاه می‌کرد. هنر در جهت بهبود وضع جهان.

تصویر جورج اورول

دو کتاب «1984» و «قلعه حیوانات» دو اثر مهم اورول و از شاهکارهای ادبی جهانند. قلعه حیوانات که در سال ۱۹۴۵ منتشر شد، تحت تاثیر انقلاب روسیه و حکومت استالین نوشته شده است. در این کتاب هرگروه از حیوانات نماد یک طبقه هستند، حیوانات این قلعه در نهایت بر علیه مزرعه‌دار که نماید از تزار دوم روسیه است شورش می‌کنند، اما این شورش با شکست مواجه می‌شود و موجب برپایی دیکتاتوری خوک‌ها می‌شود.

«آس و پاس در پاریس و لندن»، «همه جا پای پول در میان است» و «زنده باد کاتولینا» از دیگر آثار این نویسنده به شمار می‌روند.

پایان کتاب صوتی 1984

هشدار: این قسمت می‌تواند پایان داستان را لو بدهد! پایان کتاب صوتی ۱۹۸۴ بسیار قابل توجه است. فردی که نمی‌خواهد دروغ ناظر کبیر را باور کند، آنقدر تحت آزار و اذیت و انواع و اقسام شکنجه قرار می‌گیرد که چاره‌ای جز پذیرش درونی آن دروغ ندارد. پایان این رمان روایتگر همان جامعه‌ایست که در آن یا باید مرد و یا تنفر نسبت به ناظر را جایگزین عشق به او کرد. تصویر آخر رمان واقعا تکان‌دهنده است. وینستون بر روی صندلی‌ای نشسته است، اخبار ناظر کبیر را نشان می‌دهد و وینستون تازه متوجه لبخند پنهان پشت سبیل کلفت ناظر می‌شود، او سرانجام دریافته بود که ناظر کبیر را دوست دارد.

بهترین ترجمه کتاب ۱۹۸۴ کدام است؟

1984 برای نخستین بار در سال ۱۳۵۹ توسط ژیلا سازگار ترجمه شد و انتشارات اطاق آن را منتشر کرد.

دومین و مهم‌ترین ترجمه‌ای که از این کتاب صورت گرفت، ترجمه‌ی صالح حسینی است که توسط نشر نیلوفر منتشر شده است. حسینی که دکتری زبان انگلیسی خود را از دانشگاه واشنگتن دریافت کرده است، یکی از مترجم‌های وفادار نسبت به متن اصلی است که بسیاری از شاهکارهای ادبیات جهان همچون خشم و هیاهو ویلیام فاکنر و مکبث شکسپیر را به فارسی برگردانده است. البته برخی از کلمات و معدل‌سازی‌هایی که او در ترجمه‌ی این اثر استفاده کرده است، ممکن است برای مخاطب امروزی غریب باشد.

انتشارات مجید نیز کتاب ۱۹۸۴ را با ترجمه‌ی حمیدرضا بلوچ منتشر کرده است. ترجمه‌ی بلوچ نسبت به حسینی، زبان امروزی‌تری دارد. البته این ترجمه تا حدی از لحن اصلی خود اورول نیز فاصله گرفته است. همچنین این مترجم در ابتدای کتاب، مقدمه‌ای از اریک فروم در مورد زندگی و آثار اورول ارا ترجمه کرده است.

ترجمه‌ی مهدی بهره‌مند از این رمان در سال ۱۳۹۰ و توسط انتشارات جامی صورت گرفت. ترجمه‌ی بهره‌مند ساده و روان است، اما بسیاری از موارد با متن اصلی تفاوت دارد و حتی بعضی موارد از متن اصلی در این ترجمه حذف شده است.

نشر چشمه این کتاب را با ترجمه‌ی کاوه میرعباسی به انتشار رسانیده است. ترجمه‌ی میرعباسی از جدیدترین ترجمه‌های این اثر است که در سال ۱۳۹۷ چاپ شد. ترجمه‌ی او روان و خواندنی است و مخاطب را به خوبی با خود همراه می‌کند.

این اثر با ترجمه‌های دیگری نیز منتشر شده است که به صورت اجمالی به آن‌ها اشاره می‌کنیم: ترجمه‌ی شهناز مجیدی، انتشارات پنگوئن/ ترجمه‌ی فاطمه اسلامی، نشر ایجاز/ ترجمه‌ی امیر سالارکیا، نشر هنر پارینه/ ترجمه‌ی سیروس نورآبادی، نشر شورآفرین/ ترجمه‌ی مرضیه صادقی‌زاده، انتشارات آلوس/ ترجمه‌ی نسرین علی‌پور، نشر چلچله.

در نهایت به نظر می‌رسد که عنوان بهترین و قدیمی‌ترین ترجمه از کتاب ۱۹۸۴ به صالح حسینی تعلق می‌گیرد، هرچند ترجمه‌ی جدید کاوه میرعباسی در انتشارات نشر چشمه نیز بسیار محبوب بوده است.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره رمان 1984

اریک فروم، روانکاو و جامعه‌شناس معروف مقدمه‌ای بر کتاب ۱۹۸۴ جورج اورول و همچنین زندگی این نویسنده نوشته است. او در این مقدمه به جامعه‌ی جهانی گوشزد می‌کند که اگر تاریخ بخواهد با چنین روندی ادامه پیدا کند، سرنوشت تمامی انسان‌ها محکوم به بی‌اراده شدن و بی‌روح شدن است، حالتی که فرد انسانی دیگر تفاوتی با یک ماشین نخواهد داشت.

این کتاب در لیست ۱۰۰ کتاب قرن لوموند جای می‌گیرد. این مجموعه، فهرستی است از برترین کتاب‌های قرن بیستم که توسط نشر لوموند در سال ۱۹۹۹ تهیه شده است. همچنین این کتاب جزو برترین رمان‌های انگلیسی گاردین نیز به شمار می‌رود.

اقتباس‌ها

نمایشنامه‌ی 1984 نوشته‌ی دانکن مک‌میلان و رابرت آیک است که با ترجمه‌ی سینا شاه‌بابا و توسط نشر نی منتشر شده است. این اثر اقتباسی از رمان جورج اورول است. این اثر همچنین در تئاتر برادوی به روی صحنه رفته است.

رمان 1984 دو اقتباس هالیوودی نیز دارد. ۱۹۸۴ به کارگردانی مایکل ردفورد که اتفاقا در سال 1984 میلادی ساخته شده است. همچنین فیلمی دیگر با همین نام به کارگردانی مایکل اندرسون نیز در سال 1956 ساخته شده است.

همچنین یک اپرا در سال 2005 و یک باله در سال 2015 نیز بر اساس این رمان ساخته شده است.

در بخشی از کتاب صوتی ۱۹۸۴ می‌شنویم

وینستون به یکباره برگشت. قیافه‌ای حاکی از متانت و خوش‌بینی به خود گرفته بود. در رویارویی با تله اسکرین، گرفتن چنان قیافه‌ای لازم بود. از اتاق گذشت و به آشپزخانه‌ی کوچک وارد شد. با بیرون آمدن از وزارتخانه در این وقت روز ناهارش را در رستوران از دست داده بود و می‌دانست که در آشپزخانه غذایی جز تکه نانی تیره‌رنگ که باید برای صبحانه‌ي فردا ذخیره می‌شد، وجود ندارد. از قفسه یک بطری مایع بی‌رنگ با برچسب سفید جین پیروزی پایین آورد. بوی چربی ناخوشایندی، عینهو عرق برنج چینی، می‌داد. به اندازه یک فنجان جای از آن ریخت و مانند دوا لاجرعه سر کشید.

چهره‌اش در دم سرخ شد و آب از چشمانش بیرون آمد. جین پیروزی مانند اسید نیتریک بود. وانگهی با فرو بردن آن آدم حس می‌کرد که با گاو سر به کله‌اش می‌کوبند. اما لحظه‌ای بعد، سوزش شکم او فروکش کرد و دنیا در نظرش شاداب‌تر نمود. از پاکت مچاله‌شده‌ای با نشان سیگار پیروزی سیگاری بیرون آورد. با بی‌احتیاطی آن را عمودی نگه داشت که درنتیجه تنباکو به زمین ریخت. سیگار دوم چندان دردسرش نداد. به اتاق نشیمن بازگشت و پشت میز کوچکی که سمت چپ تله اسکرین قرار داشت، نشست. از کشوی میز یک قلمدان، شیشه‌ای جوهر و دفتلر یادداشتضخیم و سفیدی که پشت سیاه و جلد مرمرین داشت، بیرون آورد.

تله اسکرین اتاق نشیمن به دلایلی در وضعی غیرعادی قرار داشت. به جای آنکه مطابق معمول در دیوار عقبی قرار گرفته و بر تمام اتاق مسلط باشد، روبه‌روی پنجره در دیوار درازتر قرار داشت. در یک طرف آن، شاه‌نشینی بود که اکنون وینستون آنجا نشسته بود و احتمالا هنگام ساختن آپارتمان‌ها برای قفسه‌ی کتاب پیش‌بینی شده بود. با نشستن در این شاه‌نشین۷ وینستون می ةواسنت از حوزه‌ي دید تله اسکرین مصون بماند. البته صدای او شنیده می‌شد، اما مادام که در وضعیت فعلی می‌‌ماند، از معرض دید در امان بود. کم‌وبیش همین وضعیت غیرعادی اتاق بود که او را به فکر کاری انداخته بود که می‌خواست به آن دست بزند...

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

shokoufeh
۱۳۹۹/۰۹/۰۸

به همه مردمان وطنم توصیه میشه بخوننش یا گوشش بدن.مخصوصا با روایت آرمان سلطانزاده عزیز که از نظر من بهترین راویه. ذهنتونو حسابی درگیر خودش می کنه.

Fatemeh a.m.
۱۳۹۹/۰۲/۰۱

هر دفعه بیشتر به اینکه کل آثار جرج اورول رو بخونم علاقمند می‌شم. این کتاب هم مثل کتاب مزرعه حیوانات یک کتاب انتقادی سیاسی است. با این تفاوت که سنگین‌تر از قلعه حیوانات و البته از جهت رفتارهای انسانی شبیه‌تر

- بیشتر
amir
۱۳۹۶/۰۶/۰۵

نسخه چاپی کتاب رو خوندم. میتونم بگم بعد از یکسال هنوز تحت تاثیر این کتاب هستم. بنظر بنده عالیه

ali
۱۳۹۸/۱۱/۱۳

خیلی خوب بود و بخونیدش. اما نمیدونم چرا از قلعه حیوانات بیشتر خوشم اومد، شاید به خاطر این بود که 1984 خیلی جو سنگینی داشت اما قلعه حیوانات جو باز تری داشت و خود داستان هم کوتاه تر بود. در

- بیشتر
Nafiseh
۱۳۹۷/۱۲/۱۰

کتاب خوبی بود و صدای آقای سلطان زاده مثل همیشه گیرا و جذاب ترش کرده بود لطفا کتابهای بیشتری با صدای ایشان بگذارید

amirreza🎭
۱۳۹۹/۰۲/۱۵

۱۹۸۴یکی از بهترین کتابایی هست که خوندم.جرج ارول دوکتاب برای توصیف شرایط انقلاب های کمنیستی نوشته،یکی مزرعه حیوانات و دیگری۱۹۸۴.مزرعه حیوانات فضای خیلی بازتری نسبت به ۱۹۸۴دارد و حجمشم کمتره و فضاش بیشتر شبیه به حکومت های امروزی جهانه.اما۱۹۸۴شدیدا فضای

- بیشتر
Amghost1957
۱۳۹۸/۱۲/۱۳

شعار حزب : هرکس گذشته را کنترل کند آینده را در دست دارد و کسی که حال را کنترل می کند گذشته را کنترل کرده است

عبدی
۱۳۹۷/۱۱/۱۴

نقل قولی از زبان ٱبراین (یکی از شخصیت های کتاب ): آدمی دیکتاتوری را به منظور حراست از انقلاب برپا نمیکند،انقلاب میکند تا دیکتاتوری برپا کند.

علی ناصحی فر
۱۳۹۹/۰۵/۰۲

کتابشو من خوندم فوق العادس این کتاب بهترین کتابیه که خوندم انصافا و اینم بگم این کتاب موجب خوندن کتاب های دیگه جرج اورول شد حتما پیسنهاد میشه ❤❤

سید امیر علی جلیلی
۱۴۰۰/۱۱/۲۸

کسی جز این ترجمه و جز این صدا رو گرفته باشه نفهمیده ددستانو مثال بزنم؟ نوشتن در باقی ترجمات که : برادر بزرگ مراقب توست! مراقب بودن در ضمیرپنهان ما معنی آرامش بخشی دارد اینجا آمده : ناظر کبیر می پایدت کبیر : استفاده این کلمه

- بیشتر

زمان

۱۳ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۵۵۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۳ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۵۵۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۸,۰۰۰
۷۵,۶۰۰
۳۰%
تومان