دانلود و خرید کتاب حوا کی بییاں ترجمه احمد شهریار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حوا کی بییاں اثر احمد شهریار

کتاب حوا کی بییاں

ویراستار:افتخار عارف
گردآورنده:فریبا یوسفی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حوا کی بییاں

کتاب حوا کی بییاں، ایرانی شاعرات کی شاعری کا انتخاب، گزیده اشعار زنان شاعر معاصر است که با انتخاب فریبا یوسفی و ترجمه احمد شهریار در انتشارات سوره مهر منتشر شده است. 

درباره کتاب حوا کی بییاں

این کتاب، با عنوان فرعی «دختران حوا»، ترجمه‌ای به زبان اردو از گزیده اشعار زنان شاعر معاصر ایرانی را دربر دارد. انتخاب اشعار این کتاب، بر عهده فریبا یوسفی بوده کار ترجمه را احمد شهریار انجام داده است. ویرایش ادبی را نیز پروفسور افتخار عارف، از شاعران برجسته زبان اردو، انجام داده است. 

زبان اُردو (اُردُو یا لشکری) یکی از زبان‌های شاخه هندوآریایی است که بیشتر در جنوب آسیا گفتگو می‌شود. در پاکستان اردو زبان ملی و رسمی است و در هند و برخی از ایالت‌های نیز به رسمیت شناخته شده است.

زبان اردو و فارسی از جمله نزدیک‌ترین زبان‌ها به یکدیگر به شمار می‌روند. اردو را به عنوان گونه معیار فارسی‌ شده زبان هندوستانی می‌شناسند. چراکه اردو و هندی دارای پایه واژگان مشترک هندوآریایی و همانندی‌های واجی و نحوی بسیار هستند. از همین رو است که در گفتار و محاوره برای یکدیگر قابل درک هستند.

زبان اردوی رسمی واژگان ادبی و فنی و برخی ساختارهای دستوری ساده را از فارسی می‌گیرد. علاوه بر این، بیش از نیمی از واژگان (به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم) و بخش عمده دستور زبان و الفبا و شعر خود را از زبان پارسی گرفته‌است. 

کتاب حوا کی بییاں را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از خواندن شعر معاصر لذت می‌برید و به زبان اردو مسلط هستید، کتاب حوا کی بییاں را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
۳۲,۲۰۰
۳۰%
تومان