دانلود و خرید کتاب نیایش ها علی شریعتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نیایش ها اثر علی شریعتی

کتاب نیایش ها

نویسنده:علی شریعتی
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نیایش ها

علی شریعتی(۱۳۵۶-۱۳۱۲)، نو اندیش دینی است. این کتاب، دربردارنده دو نیایش است. نیایش دوم در پایان کنفرانس «فلسفه نیایش» ایشان در ۱۳ فروردین ۱۳۴۹ در حسینیه ارشاد انجام شده است. نیایش اول حاصل سه سال قبل از آن بوده و همراه با نیایش دوم توسط خود دکتر شریعتی در پایان متن مکتوب آن کنفرانس آورده شده است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «ای خداوند! تو که به بنی‌آدم کرامت بخشیده‌ای، تو که امانت خاص خویش را بر دوش بنی‌آدم نهاده‌ای، تو که همه پیامبرانت را برای تعلیم کتاب و تحقق عدالت مبعوث کرده‌ای، تو که عزت را از آن خود می‌خوانی و از آن پیامبران خود و از آن انسان‌هایی که ایمان دارند... ما انسانیم، به تو و پیام پیامبران تو، ایمان داریم، آزادی و آگاهی و عدالت و عزت را از تو می‌خواهیم. ببخش که سخت محتاجیم و دردناکانه‌تر از همه وقت، قربانی اسارت و جهل و ذلّتیم.»

نظرات کاربران

k.t
۱۳۹۷/۰۷/۱۹

بر آمده از دل و دلنشین... کوتاه بود و تامل برانگیز.... دو نیایش بود: اولی مخاطب خدا بود پر از خدایا اما مملو از کنایه و طعنه بود به انسان ها.... دومی از عظمت کربلا میگفت و مدد میخواست برای همون انسان ها... ........................................... و چیزی

- بیشتر
ali
۱۳۹۷/۰۷/۱۹

عالی بود .مجموعه جملاتی که از یک روح بلند به منحصه ظهور رسید .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰)
مرا به ابتذال آرامش و خوشبختی مکشان، اضطراب‌های بزرگ، غم‌های ارجمند و حیرت‌های عظیم را به روحم عطا کن. لذت‌ها را به بندگان حقیرت بخش و دردهای عزیز بر جانم ریز.
مادربزرگ علی💝
خدایا! رحمتی کن تا ایمان، نام و نان برایم نیاورد؛ قوّتم بخش تا نانم را، و حتی نامم را، در خطر ایمانم افکنم، تا از آنها باشم که پول دنیا را می‌گیرند و برای دین کار می‌کنند، نه آنها که پول دین می‌گیرند و برای دنیا کار می‌کنند.
shaltoook
خدایا! به من توفیق تلاش در شکست، صبر در نومیدی، رفتن بی همراه، جهاد بی سلاح، کار بی پاداش، فداکاری در سکوت، دین بی دنیا، مذهب بی عوام، عظمت بی نام، خدمت بی نان، ایمان بی ریا، خوبی بی نمود، گستاخی بی خامی، مناعت بی غرور، عشق بی هوس، تنهایی در انبوه جمعیت، دوست‌داشتن بی آنکه دوست بداند، روزی کن.
بلاتریکس لسترنج
خدایا! این کلام مقدسی را که به روسو الهام کرده‌ای، هرگز از یاد من مبر که: من دشمن تو و عقاید تو هستم، اما حاضرم جانم را برای آزادی تو و عقاید تو فدا کنم!
shaltoook
خدایا! عقیده مرا از دست عقدهام مصون بدار.
بلاتریکس لسترنج
خدایا! مرا از نکبت دوستی‌ها و دشمنی‌های ارواح حقیر، در پناه روح‌های پرشکوه چون علی و دل‌های زیبای همه قرن‌ها ـ از گیلگمش تا سارتر و از لوپی تا عین‌القضات و از مهراوه تا رزاس ـ پاک گردان.
مادربزرگ علی💝
خدایا! در برابر هر آنچه انسان ماندن را به تباهی می‌کشاند، مرا، با نداشتن و نخواستن، رویین‌تن کن.
بلاتریکس لسترنج
خدایا! به من تقوای ستیز بیاموز تا در انبوه مسئولیت نلغزم و از تقوای پرهیز مصونم دار تا در خلوت عزلت نپوسم.
بلاتریکس لسترنج
خدایا! کافر کیست؟ مسلمان کیست؟ شیعه کیست؟ سنّی کیست؟ مرزهای درست هر کدام، کدام است؟ من آرزو می‌کنم که روزی سطح شعور شناخت مذهبی، در این تنها کشور شیعه جهان، به جایی برسد که سخنگوی رسمی مذهب ما فاطمه را آن‌چنان که سلیمان کتانی (طبیب مسیحی) شناسانده‌است و علی را آن‌چنان که دکتر جورج جرداق (طبیب مسیحی) توصیف می‌کند و اهل بیت را آن‌چنان که ماسینیون کاتولیک تحقیق کرده‌است و ابوذر غفاری را آن‌چنان که جوده‌السحار نوشته است و حتی قرآن را آن‌چنان که بلاشر (کشیش رسمی کلیسا) ترجمه نموده‌است و پیغمبر ما را آن‌چنان که ردنسن (محقق یهودی) می‌بیند، بفهمد و ملت شیعه و محبان اهل بیت و متولیان رسمی ولایت و مدعیان مذهب حقه جعفری روزی بتوانند به ترجمه آثار این کفار رسمی توفیق یابند.
بلاتریکس لسترنج
خدایا! مرا از چهار زندان بزرگ انسان: طبیعت، تاریخ، جامعه و خویشتن رها کن، تا آن‌چنان که تو، ای آفریدگار من! مرا آفریده‌ای، خود آفریدگار خود باشم، نه که همچون حیوان، خود را با محیط که محیط را با خود تطبیق دهم.
بلاتریکس لسترنج

حجم

۱۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۱۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان