دانلود و خرید کتاب خلق شخصیت هایی که بچه ها دوست دارند ایلین ماری آلفین ترجمه فهیمه محمدسمسار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خلق شخصیت هایی که بچه ها دوست دارند اثر ایلین ماری آلفین

کتاب خلق شخصیت هایی که بچه ها دوست دارند

معرفی کتاب خلق شخصیت هایی که بچه ها دوست دارند

کتاب خلق شخصیت هایی که بچه ها دوست دارند جلد دهم از مجموعه کتابهای آموزشی نویسندگی، نوشته ایلین‌ماری آلفین با ترجمه فهیمه محمدسمسار است که در انتشارات سوره مهر چاپ شده است. 

درباره کتاب خلق شخصیت هایی که بچه ها دوست دارند

کتاب خلق شخصیت هایی که بچه ها دوست دارند یک راهنمای عالی برای تمام کسانی است که دوست دارند برای گروه سنی کودکان بنویسند و برنامه بسازند. این کتاب به ما نشان می‌دهد چطور شخصیت‌هایی بیافرینیم که مخاطبانمان با آن‌ها احساس نزدیکی و یکی شدن کنند. شخصیت‌هایی که در خیال مخاطبان به دوستان نزدیک و صمیمی آنان تبدیل می‌شوند و خواننده دوست دارند آن‌ها را بیشتر ببیند. شما با خواندن این کتاب، فقط درباره ویژگی‌های این شخصیت‌ها نمی‌خوانید، بلکه شروع به ساختن قصه درباره آن‌ها می‌کنید. 

ایلین ماری آلفین به ما کمک می‌کند تا قهرمان‌هایی برای داستان‌هایمان خلق کنیم که بچه‌ها دوست داشته باشند. آدم‌هایی که بچه‌ها بتوانند خودشان را به جای آن شخصیت بگذارند. خودشان را در آن‌ها ببینند و یا حتی از آن‌ها متنفر شوند!

کتاب خلق شخصیت هایی که بچه ها دوست دارند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب خلق شخصیت هایی که بچه ها دوست دارند یک راهنمای عالی و مفید برای تمام کسانی است که دوست دارند برای گروه سنی کودکان و نوجوانان بنویسند.

بخشی از کتاب خلق شخصیت هایی که بچه ها دوست دارند

تشخیص خاطراتی که انگیزه لازم را به شخصیت‌ها می‌دهد

وقتی خاطرات و یادداشت‌های دوران کودکی را می‌خوانید، توجه داشته باشید لحظاتی که تلنگری به شما می‌زنند و باعث بروز واکنش در شما می‌شوند امکانات بالقوه را برای داستان شدن دارند.

ـ در دفتر خاطرات خود به دنبال لحظاتی باشید که شجاعتی به خرج داده‌اید. لحظه‌ای صبر کنید و درباره آن لحظات فکر کنید. آیا در آن لحظه می‌دانستید شجاعت لازم را دارید یا از کار خود تعجب کردید؟ شخصیت نوجوانی که قهرمان غیرمنتظره است چنین احساسی دارد. به‌علاوه، در آن دفترچه به دنبال لحظاتی باشید که ترسیده‌اید. از خود بپرسید که باعث آن ترس جایی بوده یا بچه‌های دیگر یا حتی یک آدم بزرگ؟ علت ترس شما از آن مکان‌ها یا آدم‌ها چه بوده؟ وقتی عصبانی می‌شدید، واکنش شما چه بوده است؟ وقتی خوشحال می‌شدید، چه عکس‌العملی داشته‌اید؟ آیا وقتی خوشحال می‌شدید، بچه‌های دیگر را هم در این خوشحالی سهیم می‌کردید یا خوشحالی را پیش خودتان مخفی می‌کردید و آن را فقط در دفترچه خاطرات خود یادداشت می‌کردید؟

ـ فعالیت‌هایی را که دوست داشتید یا از آن‌ها خوشتان نمی‌آمد به یاد بیاورید. برای سرگرمی و تفریح خود چه بازی‌هایی می‌کردید؟ چرا از آن بازی‌ها خوشتان می‌آمد؟ از خود بازی خوشتان می‌آمد یا به علت بچه‌هایی که با آن‌ها بازی می‌کردید یا مکان بازی از آن بازی‌ها خوشتان می‌آمد؟

ـ درباره بازی‌هایی که بچه‌های دیگر می‌کردند و شما خوشتان نمی‌آمد فکر کنید. از بازی‌ها خوشتان نمی‌آمد یا از بچه‌هایی که آن بازی‌ها را می‌کردند؟ به چه کتاب‌هایی علاقه‌مند بودید؟ درباره اینکه چرا آن کتاب‌ها احساسات عمیق شما را بروز می‌دادند فکر کنید.

ـ شاید شما در آن دوران یک حیوان خانگی داشتید: یک سگ بازیگوش یا گربه‌ای که هنگام مطالعه یا نوشتن خاطراتتان یا وقتی در حال گریه کردن بودید روی زانوهایتان می‌نشست یا اسبی که با آن اسب‌سواری می‌کردید یا جوجه‌مرغ‌هایی که به آن‌ها غذا می‌دادید. به یاد بیاورید چه عاملی موجب اعتماد شما به آن موجودات می‌شد یا حتی رازهایتان را با آن‌ها در میان می‌گذاشتید؟ یا شاید یک دوست خیالی داشتید یا حیوانی خیالی که شما را کاملاً درک می‌کرد. شخصیت‌های شما در داستان نیز شاید دوستان خیالی داشته باشند. از دوستان خیالی خودتان الهام بگیرید تا آن‌ها را خلق کنید.

ـ شاید شما انگشتری داشتید که خیلی دوستش می‌داشتید یا زینت‌هایی به گوشتان یا گردنتان می‌انداختید یا همراه خود داشتید که حس می‌کردید برایتان شانس می‌آورد. آیا دوستان شما این موضوع را متوجه می‌شدند یا سربه‌سرتان می‌گذاشتند؟ آنچه را از دست دادید و قلب شما شکست به یاد بیاورید. آن چیز چه بود؟ چرا آن‌قدر ارزشمند بود؟ آیا دوستانتان با شما همدردی می‌کردند یا فکر می‌کردند شما دیوانه‌اید؟ شاید شخصیت‌های شما در داستان جذبه خاص خود را دارند. همه آن‌ها دوستانی دارند که بعضی از آن‌ها متوجه آن جذبه می‌شوند و بعضی هم نمی‌شوند. وقتی خاطرات مختلف توجه شما را به خود جلب کرد، آن‌ها را در دفترچه یادداشت‌هایتان درباره شخصیت‌ها یادداشت کنید. می‌توانید بر اساس آن‌ها شخصیت‌های داستان خود را شکل دهید.

بازخوانی دفتر خاطرات دوران کودکی می‌تواند شیوه‌ای عالی برای کشف دوباره غم‌ها و شادی‌های بزرگ شدن شما باشد. متأسفانه آن موقع همه ما نمی‌دانستیم وقتی بزرگ شدیم می‌خواهیم نویسنده شویم و روزی در آینده دل‌شکستگی‌ها و شادی‌های دوران کودکی برایمان بسیار مهم خواهند شد. اما ذهن آدمی فوق‌العاده شگفت‌انگیز است. انواع گنج‌های قفل‌شده در ذهن وجود دارند که فقط منتظر شما هستند تا اراده کنید و آن‌ها را ببینید. اولین چیزی که باید امتحان کنید این است که چشم‌هایتان را ببندید و بعد بگذارید ذهنتان هنگام کاوش درباره هر یک از سؤالات، در خاطراتتان، میان لحظات مهم زندگی‌تان و فعالیت‌هایتان و دوستانی که با آن‌ها بزرگ شده‌اید به این‌سو و آن‌سو پرسه بزند. بعد می‌توانید آزادانه پاسخ سؤالات را در دفترچه یادداشت‌های درباره شخصیت‌ها بنویسید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
خودتان امتحان کنید: شخصیت‌ها فکر می‌کنند ۱. برای شخصیتی فرضی در یک داستان یک نظام اخلاقی در نظر بگیرید. چگونه او مشخص می‌کند چیزی غلط یا درست است؟ عقیده او درباره خدا چیست؟ توقعات کلی او از مردم و نظرش درباره آن‌ها (چه آدم‌های خوب و چه آدم‌های بد) چیست؟ ۲. بهترین دوست این شخصیت کیست؟ نظر او درباره دوستش چیست؟ آیا عقاید آن‌ها درباره همه‌چیز یکسان است؟ آیا آن‌ها قبول کرده‌اند که باید درباره برخی موضوعات اختلاف عقیده داشته باشند؟ به نظر شخصیت شما چرا آن‌ها با هم صمیمی شده‌اند؟ عقیده دوست او دراین‌باره چیست؟
کاربر ۴۵۴۰۴۶۷

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۰۸ صفحه

حجم

۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۰۸ صفحه

قیمت:
۱۵۲,۰۰۰
۱۰۶,۴۰۰
۳۰%
تومان