دانلود و خرید کتاب با گروتفسکی پیتر بروک ترجمه محمدرضا علی‌اکبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب با گروتفسکی اثر پیتر  بروک

کتاب با گروتفسکی

معرفی کتاب با گروتفسکی

پیتر بروک( -1925)، کارگردان تئاتر انگلیسی است و در این کتاب، گفت‌وگوهای او با یرژی گروتفسکی(1999-1933)، کارگردان تئاتر لهستانی را می‌خوانیم. این کتاب از مجموعه «تئاتر: نظریه و اجرا» منتشر شده است و گردآورندگان این کتاب در بخشی از مقدمه‌، پیرامون درونمایه آن نوشته‌اند: «هر چند این موضوع با ذات تئاتر به عنوان پدیده‌ای دیداری در تناقض است اما به نظر می‌رسد جالب‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های تئاتر آن چیزهایی است که به چشم نمی‌آید؛ کشمکش‌ها و روابط زنده‌ای که حس می‌شود و درک می‌گردد اما قابل مشاهده نیست، زیرا آنچه در یک نمایش دیده می‌شود، نشانه‌ها و قراردادهای اجراست. در مورد دو قهرمان این کتاب نیز آنچه بیش از همه جذاب است انگار آن بخش‌هایی است که در سایه قرار دارند. روند متغیر و پویای الهام‌بخشی به یکدیگر، و گفت و گوی بی‌وقفۀ پیتر بروک و یرژی گروتفسکی، اساس یکی از جذاب‌ترین دوستی‌های هنری در قرن گذشته را تشکیل می‌دهد. این دوستی ما را به یاد رابطۀ نزدیک استانیسلاوسکی و میرهولد می‌اندازد. البته این فقط یک مقایسه است و با اینکه بروک می‌گوید «مقایسه هیچ‌گاه درست نیست»، ولی مقایسه در این مورد موجب روشنگری می‌شود. در زندگی‌نامۀ پیتر بروک که در آن مهم‌ترین چهره‌های زندگی‌اش را به تصویر کشیده است، گروتفسکی حضور ندارد. بدون شک دلیل این غیبت، اهمیت زیادی است که گروتفسکی برای پیتر بروک داشته. ارتباطِ میان آن‌ها برای هر دو سرنوشت‌ساز بوده است. ما گمان کردیم تا با گردآوری مطالبی که پیتر بروک در آن‌ها به گروتفسکی و اندیشه‌های او پرداخته است، بتوانیم این فصلِ نانوشته از خاطرات وی را بازیابی کنیم».

نظرات کاربران

m.mohammad_12
۱۳۹۹/۰۱/۳۰

گرتوفسکی ورای تمام تصوراتمان از هنر و از تئاتر هست. او یک نیروی ما فوق تمام اندیشه‌های تئاتر در طول تاریخ است. به جرأت می‌گم که تئاتر آزمایشگاهی گرتوفسکی یک کارخانه استیک کارخانه‌ی هستی شناسی و انسان شناسی،او معنای کامل

- بیشتر
/
۱۴۰۳/۰۱/۲۲

پراکنده و چند‌وجهی. چند کتاب در معرفی گروتفسکی به قلم دیگران در نشر قطره وجود دارد، آنها دست‌کم تصویر خوانا و یکدستی ارائه می‌دهند.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۹۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان