دانلود و خرید کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد اوریانا فالاچی ترجمه عباس زارعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد اثر اوریانا  فالاچی

کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد

انتشارات:نشر آموت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۴۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد

نامه به کودکی که هرگز زاده نشد، اثری زیبا و تفکربرانگیز از نویسنده و خبرنگار سرشناس ایتالیایی، اوریانا فالاچی است. در این اثر، زنی باردار با جنین خود صحبت می‌کند و از ناملایمات و سختی‌ها و خشونت‌های دنیا می‌گوید. 

درباره‌ کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد

در این کتاب نامه‌های زنی باردار می‌خوانید که آن‌ها را برای جنینش نوشته است. در این نامه‌ها مادر برای کودکش از سختی‌ها، مصیبت‌ها و ناملایمت زندگی می‌گوید. در حقیقت در همه جای کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد، می‌توان نگرانی‌ها و ترس‌های یک مادر امروزی را دید. اما آن‌چه در این اثر بسیار پررنگ است، فکر سقط جنین است که بارها از سر مادر می‌گذرد. یک از نگرانی‌های اصلی‌اش  که بارها در نامه‌ها مطرح می‌کند این است که نکند روزی فرزندش به این فکر کند که چرا او را به این دنیا آورده‌اند؟

تا به حال بیش از چهارمیلیون نسخه از کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد به فروش رفته است.

خواندن کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

نامه به کودکی که هرگز زاده نشد درباره‌ یکی از موضوعات مهم زندگی زنان یعنی مادری و سقط جنین است. اگر به مطالعه‌ی چنین آثاری علاقه دارید و شما هم سوالات و دغدغه‌هایی مانند مادر این کتاب در ذهن خود دارید، از خواندن این کتاب لذت خواهید برد

درباره‌ اوریانا فالاچی

اوریانا فالاچی در ۲۹ ژوئن سال ۱۹۲۹ در زمان زمامداری موسولینی در فلورانس ایتالیا متولد شد. کودکی بیش نبود که جنگ جهانی دوم شروع شد و او به همراه خانواده‌اش، در جنبش‌های مقاومت زیرزمینی شرکت می‌کرد. از سن بیست‌سالگی شروع به نوشتن برای روزنامه‌ها و مجلات کرد. آنچه اوریانا فالاچی را در دنیا مشهور کرده است، مجموعه‌ مصاحبه‌هایی است که با رهبران بزرگ دنیا مانند محمدرضا پهلوی، یاسر عرفات، ذوالفقار علی بوتو، روح‌الله خمینی، ایندیرا گاندی، گلدا مایر، ملک حسین، معمر قذافی، جرج حبش، و هنری کیسینجر انجام داده است. از میان آثار و نوشته‌های او می‌توان به نامه به کودکی که هرگز زاده نشد، زندگی، جنگ و دیگر هیچ، جنس ضعیف و پنه‌لوپه به جنگ می‌رود اشاره کرد. اوریانا فالاچی در سن ۷۷ سالگی در ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۶ بر اثر سرطان ریه درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی نامه به کودکی که هرگز زاده نشد

بدون خودخواهی این کار را می‌کنم، فرزند. قسم می‌خورم به دنیا آوردن توهیچ لذتی برای من به ارمغان نخواهد آورد. نمی‌توانم خود را تصور کنم که دارم با شکم برآمده توی خیابان راه می‌روم. نمی‌توانم تصور کنم که از تو مراقبت می‌کنم، تو را می‌شویم و حرف زدن یادت می‌دهم. من یک زن شاغل هستم با هزار جور کار و دغدغه دیگر. پیش از این گفتم که نیازی به تو ندارم. اما چه دوست داشته باشی و چه نه، با تو ادامه می‌دهم. این خودخواهی به من تحمیل شد، حالا من به تو تحمیل می‌کنم؛ همانطور که بر مادرم و مادر بزرگم و مادر مادر بزرگم هم تحمیل شد تا اولین بشری که بشر دیگری از وجودش زاده شد. چه دوست داشت زاده شود و چه نه. شاید اگر حق انتخاب داشت، می‌ترسید و جواب می‌داد: «نه، من نمی‌خواهم به دنیا بیایم.» اما کسی نظر آن‌ها را نپرسید؛ بنابراین آن‌ها به دنیا آمدند، زندگی کردند و به انسان‌های دیگر زندگی بخشیدند و مردند؛ بی‌آنکه حق انتخابی داشته باشند. این روند میلیون‌ها سال ادامه یافت تا به ما رسید و هر بار هم خودخواهی وجود داشت؛ وگرنه سرانجام ما نیستی بود. شجاعت، فرزند. فکر نمی‌کنی دانه یک درخت به شجاعت نیاز دارد تا سطح خاک را بشکافد و جوانه بزند؟ ممکن است بادی ملایم یا پنجه یک موش آن را له کند؛ با این وجود این دانه جوانه می‌زند، محکم می‌ایستد، رشد می‌کند و دانه‌های دیگری را به وجود می‌آورد و می‌پراکند و بخشی از جنگل می‌شود. اگر روزی فریاد بزنی: «چرا مرا دنیا آوردی؟» پاسخ خواهم داد: «همان کاری را کردم که درختان به مدت میلیون‌ها سال انجام داده و می‌دهند. من فکر کردم کار درست همین است.»


معرفی نویسنده
عکس اوریانا  فالاچی
اوریانا فالاچی
ایتالیایی | تولد ۱۹۲۹ - درگذشت ۲۰۰۶

 اوریانا فالاچی، نویسنده، روزنامه‌نگار و مصاحبه‌گر سیاسی برجسته‌ اهل ایتالیا بود که به دلیل فعالیت‌های گسترده‌ای که در زمینه‌های مختلف انجام داد، مشهور و شناخته می‌شود. دامنه فعالیت‌های او بسیار گسترده بود و از فعالیت به عنوان یک چریک ضد فاشیست در دوران جنگ جهانی دوم تا مصاحبه با رهبران سیاسی جهان و همچنین نوشتن کتاب‌های مختلف و قلم زدن در نشریات مشهور و معتبر و تبدیل شدن به یک خبرنگار بین‌المللی را در بر می‌گیرد.

نظرات کاربران

خورشید
۱۳۹۹/۱۱/۱۸

کتاب داستان زنی روایت میکنه که با جنین خودش حرف میزنه. از درد و رنج خودش و بدی و بی رحمی دنیا میگه. شاید به نظر شما اینجا خیلی پیاز داغش زیاد میکنه اما در آخر، کتاب شما را عاشق

- بیشتر
یاسمن
۱۴۰۰/۰۱/۰۷

کسانی که علاقه‌ای به داشتن فرزند دارند این کتاب رو بهشون توصیه نمیکنم. چون مصمم میشن که بدنیا آوردن یک موجود زنده ظلم در حق اون بچه‌ست (به نظر من البته)

کاربر ۶۴
۱۴۰۰/۰۱/۱۱

خیلی کتاب تاریکیه ... واقعا حالم بد شده بود موقع مطالعه این کتاب

fbidoki
۱۴۰۰/۰۱/۱۱

تو بارداریم این کتابو خوندم البته با ترجمه فرد دیگه ای بود خیلی دوستش نداشتم. به نظرم چالش هایی که خانم فالاچی رو درگیر کرده بیشتر مطابق با سبک زندگی اروپایی و جهان بینی اون ها نسبت به زندگیه. هر چند که

- بیشتر
نیلوفر
۱۳۹۹/۱۱/۲۲

خیلی کتاب خوبیه 😍😭 بنظرم یه بار خوندنش ضروریه ♡

بیات
۱۴۰۰/۰۱/۰۸

عالی توصیه میکنم

فاطمه شهبازی
۱۴۰۰/۰۱/۱۱

هرانسانی باید یکبار این کتاب رو بخونه.واقعا اول از همه و فارغ از جنسیت باید انسان بود

arezo
۱۴۰۰/۰۱/۰۱

من چاپی این کتاب رو رو خوندم عالیه

Kiana.Rad
۱۴۰۰/۰۱/۰۱

عالی بود

مریم قاسم پور
۱۳۹۹/۱۱/۰۵

این کتاب فوق العاده ست جمله به جمله اش رو میشه زیرش خط کشید و در خاطر نگه داشت

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶)
«آزادی» هم واژه‌ای است که آن را مثل «عشق» به لجن کشیده‌اند.
Astronaut
یک زن فقط با احترام گذاشتن به خود می‌تواند احترام دیگران را به دست آورد. اگر خودش را باور داشته باشد، دیگران هم او را باور خواهند کرد.
خورشید
همه شما مردها همین‌طورید. می‌ترسید و ما را تنها می‌گذارید و بعد به اسم پدر بودن بر می‌گردید. برای پدر بودن چه بهایی می‌پردازید؟ یک شکم بزرگ و مسخره؟ پدر بودن مثل سوپ آماده یا پیراهن اتو شده به شما تقدیم می‌شود. شما هیچ کاری نباید انجام دهید، فقط نام خانوادگی‌تان را روی بچه می‌گذارید، آن هم اگر ازدواجی در کار باشد و از زیرش در نروید.
خورشید
من نخواسته بودم به دنیا بیایم، مادر. هیچ‌کس نمی‌خواهد. در نیستی، اختیاری نیست. انتخابی نیست. فقط نیستی است
خورشید
یک زن فقط با احترام گذاشتن به خود می‌تواند احترام دیگران را به دست آورد. اگر خودش را باور داشته باشد، دیگران هم او را باور خواهند کرد
Astronaut
زندگی یعنی تلاش بی‌پایان، فرزند. زندگی جنگی است که هر روز از نو آغاز می‌شود و لحظات شادش آن‌قدر اندک‌اند که ناچاری بهایی گزاف بابتش بپردازی
خورشید
هرگز نفهمیدم چگونه می‌تواند آنطور بخندد؛ اما شاید به این دلیل باشد که او بسیار گریه کرده است. فقط کسانی که زیاد گریه می‌کنند، قدر زندگی و زیبایی‌های آن را می‌دانند و می‌توانند این‌طور دلنشین خنده سر دهند.
خورشید
اگر زندگی رنج و عذاب است، فایده‌اش چیست؟ هرگز به من نگفتی چرا یک نفر به دنیا می‌آید. آن‌قدرصادق بودی که برایم از آن افسانه‌هایی نگویی که دیگران برای تسلی خاطر خود می‌بافند، فقط گفتی که تو هم به دنیا آمده‌ای، همانطور که مادرت و مادرش و... و این زنجیره آن‌قدر ادامه دارد که درگذشته محو می‌شود. یکی زاده می‌شود؛ چون همه زاده می‌شوند؛ چون اگر اینطور نبود، نسل بشر منقرض می‌شد.
Zahra,Fallahi
حتی زمانی که به‌واسطه ناکامی‌ها و رنج‌هایم گریه می‌کنم، اطمینان دارم رنج‌کشیدن بهتر از نیستی است
خورشید
باید می‌جنگیدی و پیروز می‌شدی. خیلی زود تسلیم شدی. تو برای زندگی ساخته نشده بودی. چطور با دو داستان و چند هشدار ترسیدی و جا زدی؟
خورشید

حجم

۸۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

حجم

۸۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان